Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Apps verzameling

redevries

René de Vries
May 22, 2013
2,444
503
Oosterhout, Netherlands
Hierbij een draadje om wat informatie te delen over Apps voor je Tesla (dus niet over laadpalen!).

Ik zal proberen het lijstje in deze post bovenaan compleet te houden, aanvullingen graag in de reacties.

Het doel is hier om vooral nuttige informatie te delen over apps op je mobile, of die wat toevoegen aan de browser in je Tesla.
Animated Gifjes met open haarden en vuurwerk mag iemand anders verzamelen in een ander draadje.

Android:

Apple

PC/Mac

Voor de web browser in je Tesla:

Opmerkingen en vragen
  • Er was ooit een Eneco SmartCharging app - die kan ik niet meer vinden?
  • Ik heb de lijst beperkt to apps waarvan ik, naar beste weten dat ze het ook doen. Er zijn in de loop van de tijd meerdere apps geweest die niet met de laatste ontwikkelingen van de Tesla AP zijn meegegaan, en het dus niet meer doen.
  • Is er nog een werkende Android Gear app?

EnIgmA_BE

Member
Jun 19, 2015
171
0
Overpelt, Belgium
Iemand recente ervaring met deze apps voor Windows?

Tesla Companion

Tesla Connect

Aangezien ik een windows phone gebruiker ben, heb ik geen andere keuze dan een third party app te gebruiken.
Zelf heb ik zowel op de pc als op mijn smartphone "Tesla Connect" staan.
Functionaliteit is volgens mij gelijk aan de iphone/android app.(ik heb het eens vergeleken door deze op de ipad te installeren)

redevries

René de Vries
May 22, 2013
2,444
503
Oosterhout, Netherlands
En zelf nog eentje gevonden (helaas mag ik de hoofdpost niet meer aanpassen)

SuperchargerQR on the App Store

As the number of deliveries of the Tesla Model S grow so does Supercharger congestion. Every Tesla owner seems to want to be a "Good Citizen" when using the Supercharger network but sometimes we just lose track of time or don't realize that a line has formed for the charger stalls.

SuperchargerQR aims to alleviate the frustration of pulling up to a Supercharger only to find all of the stalls occupied when there is at least one vehicle that may be finished.

Print the SuperchargerQR code directly from the app, scan it to "check in" then put it on your dash when you start charging.

When someone new arrives and wants to use the Supercharger all they have to do is install the app and scan your QR code which will send you a message that someone is waiting for your spot. It's easy and anonymous, no need to worry about your personal information being in the hands of passers by.

New in Version 2.0...
When you scan your own QR code the app will ask if you want to "Check In". Minimally, this will show show anyone who scans your code the amount of time its been since you checked in (up to 6 hours after which your status will revert to 'not checked in').

Linking your Tesla account under 'Settings" goes a step further and allows you to optionally share how long it will be until charging is complete. This information is retrieved from Tesla's API's.

Your Tesla account info is stored in an encrypted manner on your devices "keychain", far more secure than storing it in user preferences. It is only used to enable your device to communicate to the Tesla api's, your credentials aren't stored or sent to any other servers than the ones at Tesla and they are only transmitted (securely via https) when you first enter the credentials and when the http cookies need to be refreshed. Tesla has a pretty long expiration on their cookies, days or weeks so your actual credentials are very rarely even transmitted to Tesla.

FVO

Active Member
Nov 26, 2011
3,694
1,557
Is eigenlijk een hightech versie van onze Belgische laadpaalparkeerschijf.
Zouden het zo moeten maken dat je het ook scant om te zien hoeveel vermogen je trekt van de suc. Dit geeft dan een indicatie welke lader voor jou het meest vermogen over heeft. ..

redevries

René de Vries
May 22, 2013
2,444
503
Oosterhout, Netherlands
Tesla Key: Tesla Key on the App Store

Tesla Key is a tool for fast and easy access to your Tesla vehicle from anywhere using your mobile device.

With Tesla Key you can do the following tasks with your Tesla:
- Lock or Unlock doors
- Remote start, keyless driving (drive off without the original Tesla Key)
- Open Charge Port Door
- Set required charge limit % and start or stop charging
- Set climate temperature and start or stop climate system in vehicle
- Locate vehicle by honking horn or flashing lights

- - - Updated - - -

Teslarati Tesla Livestyle: TESLARATI: Tesla Lifestyle on the App Store

Find. Explore. Share. Connect.

Get social with other Tesla owners and explore top rated places to eat, drink, shop, or visit across your Tesla adventures. Build connections with your closest road trip buddies, and stay on top of their discoveries.

FEATURES

• Find nearby restaurants, interesting points of interest, WiFi tips and fun things to do around charging locations, as recommended by other Tesla owners.
• Explore local points of interest through beautiful panoramic photos.
• Vote on the best check-in recommendations for each location.
• Interact and engage with other Tesla owners by following their journeys.
• Be notified when a new recommendation is added to your favorite Tesla location or someone engages with your comments.
• Be notified when new Tesla Superchargers, Destination Chargers and Stores become available.
• Read the latest Tesla related news, tips and reviews.

HOW IT WORKS

Do you have a favorite Wi-Fi enabled cafe to eat at while visiting a particular destination? Know of a great farmer's market or a must-visit local hot spot within walking distance of a Tesla Supercharger?

Help new Tesla owners, and first time visitors, by checking-in your favorite recommendation for that location. Vote a recommendation to the top if you like it or join in on the fun and engage directly with the original contributor by commenting on, or following their activity.

Whether you're an existing Tesla owner discovering the extraordinary across your Supercharged road trips, or a member of a Tesla club making amazing journeys with other members, we hope that you'll share your experiences and help grow this vibrant community together.

- - - Updated - - -

Powertools for Tesla PowerTools For Tesla on the App Store

PowerTools For Tesla is a collection of powerful, easy-to-use tools to measure, record and display a wealth of real-time information directly from your Tesla Model S. Information is sourced in real-time directly from your Model S and is therefore highly accurate, coming directly from the "horse's mouth". Now you can measure and display in real-time your zero-to-sixty times, maximum horsepower, speed and vehicle 3-D trajectories, complete with latitude, longitude and elevation.

View, display and plot a wide range of real-time measurements, including:
- Speed
- Power
- Position
- Elevation
- State of Charge (SOC)
- Odometer
- Range
- Heading

With PowerTools For Tesla you can answer with ease several questions about your Model S, such as:
- what exactly is my zero-to-sixty speed?
- exactly how much horsepower does my Model S now have?
- how many of those horses am I really using on day-to-day basis?
- how does elevation change affect my max power usage?
- where exactly did that valet go, and how fast (max speed/power)?

PowerTools For Tesla is very easy to use: Simply start and view your measurements with one touch of a button. PowerTools For Tesla does require that your iPhone or iPad have a cellular or Wi-Fi internet connection. For reliable long-duration measurements taken while in a moving Tesla Model S vehicle, it is recommended that you switch off Wi-Fi and rely solely on your cellular connection, since Wi-Fi range is much more limited and you will easily lose Wi-Fi connectivity when Model S drives out of Wi-Fi range.

PowerTools For Tesla communicates wirelessly with your vehicle. To use PowerTools For Tesla you need to own a Tesla Model S and have login access to My Tesla. Login credentials are securely encrypted within the app and used solely to communicate with your Tesla Model S via Tesla Motors, Inc. official vehicle telemetry servers. All communications are encrypted.

Ndili Technologies, Inc. has no affiliation to, and is not associated or sponsored by Tesla Motors, Inc.

BobbyKings

Blue M3P-FSD
Oct 1, 2015
2,915
3,152
Voorburg, Netherlands
In teslapage.com Portal is nu ook waze geïntegreerd.

teslapage.com Portal

Onder traffic info in het menu.

Maakt wat mij betreft teslapage.com Portal echt wel tot een favoriet. Ik raad iedereen aan alle opties en menu's eens te doorlopen, inclusief het rustige zwarte achtergrond scherm met het Tesla logo.

Hier een screenshot met de waze integratie (meer dan flitsers, ook wegwerkzaamheden en meer, en internationaal veel beter dan flitsmeister, met alle respect):

DSC_0103.JPG

is3

Sander Verschuur
Nov 15, 2013
2,104
1,331
Rotterdam

teslapage.com Portal

Maakt wat mij betreft teslapage.com Portal echt wel tot een favoriet. Ik raad iedereen aan alle opties en menu's eens te doorlopen, inclusief het rustige zwarte achtergrond scherm met het Tesla logo.

Hier een screenshot met de waze integratie (meer dan flitsers, ook wegwerkzaamheden en meer, en internationaal veel beter dan flitsmeister, met alle respect):

View attachment 174713
Deze kende ik nog niet.....mooie zeg!!

Paulo Soares

Member
May 16, 2016
101
60
Aalsmeer

teslapage.com Portal

View attachment 174713

Ik ben voornamelijk geinteresseerd in flitspalen, etc..... informatie. Nu heb ik de teslapage.com Portal geprobeerd, maar ik zie daar
helemaal geen flistpalen op. Doe ik iets verkeerd?

Ik heb natuurlijk tesla.flitsmeister geprobeerd, maar deze laat lang niet alle flistpalen zien. Heeft iemand een tip?

:rolleyes:

About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.

Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC