Ik gebruik sinds kort de Tesla CTRL app omdat ik op zoek was naar extra remote functionaliteit. Ik ben wat verwend geweest door BMW Connected Drive
Ik heb nu dagelijks een reeks instellingen die tijdgebaseerd sequentieel geactiveerd worden; (1) 's morgens wordt de charge limit verhoogd naar 95%. (2) Daarna start de charge. (3) Daarna start de pre-heat. Mijn motivatie hiervoor is om in de winter 's morgens te kunnen wegrijden met een warm interieur en vooral een warme batterij (owv efficienter energiemanagement van bij de start), zonder aan range in te boeten omdat de pre-heat wellicht toch wat wegtrekt.
Klopt mijn redenering en is het überhaupt zinvol hiermee bezig te zijn? Kan best zijn dat ik het moeilijker maak dan nodig...
Ik heb nu dagelijks een reeks instellingen die tijdgebaseerd sequentieel geactiveerd worden; (1) 's morgens wordt de charge limit verhoogd naar 95%. (2) Daarna start de charge. (3) Daarna start de pre-heat. Mijn motivatie hiervoor is om in de winter 's morgens te kunnen wegrijden met een warm interieur en vooral een warme batterij (owv efficienter energiemanagement van bij de start), zonder aan range in te boeten omdat de pre-heat wellicht toch wat wegtrekt.
Klopt mijn redenering en is het überhaupt zinvol hiermee bezig te zijn? Kan best zijn dat ik het moeilijker maak dan nodig...