Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla CTRL app

This site may earn commission on affiliate links.
Ik gebruik sinds kort de Tesla CTRL app omdat ik op zoek was naar extra remote functionaliteit. Ik ben wat verwend geweest door BMW Connected Drive
Ik heb nu dagelijks een reeks instellingen die tijdgebaseerd sequentieel geactiveerd worden; (1) 's morgens wordt de charge limit verhoogd naar 95%. (2) Daarna start de charge. (3) Daarna start de pre-heat. Mijn motivatie hiervoor is om in de winter 's morgens te kunnen wegrijden met een warm interieur en vooral een warme batterij (owv efficienter energiemanagement van bij de start), zonder aan range in te boeten omdat de pre-heat wellicht toch wat wegtrekt.

Klopt mijn redenering en is het überhaupt zinvol hiermee bezig te zijn? Kan best zijn dat ik het moeilijker maak dan nodig...
 
  • Informative
Reactions: GeekfromFRL
Klinkt logisch en handig. Ik doe handmatig ongeveer hetzelfde als de auto 's nachts aan de paal staat. Dus bij wakker worden limiet verhogen en voorverwarmen.
Moet sinds laatste update wel langer dan 30 min laden om regenbeperking op te heffen.
Ik doe dit ook zo. Wel merk ik dat laden met 11 kW ook na een half uur weinig of geen effect op de regen oplevert.
Ik vraag me af of dit met 22 kW significant verbetert. Zijn er forumleden die dit ervaren?
Zou een reden kunnen zijn om de Tesla lader aan te schaffen.
 
Ik heb een vermoeden dan de Tesla CTRL app je accountgegevens ergens anders opslaagt dan op je telefoon.
Ik had de Tesla CTRL app geïnstalleerd en een schedule ingesteld om te verwarmen. Wat later de app van mijn toestel gehaald en de week erna begon het verwarmen nog altijd. Ik heb geen slimme voorverwarming optie geactiveerd in mijn auto. Mij een raadsel hoe ze dit kunnen doen zonder mijn gegevens elders op te slagen.

Nadien mijn paswoord gereset op tesla.com.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Heb ik ook gemerkt. Ik heb een vermoeden dat de app direct met de settigns in de SW van de auto speelt en dat er dus na instelling geen app meer hoeft te zijn.
Een oplossing is natuurlijk om alle schema's eerste te verwijderen alvorens de app te verwijderen.
 
Ik doe dit ook zo. Wel merk ik dat laden met 11 kW ook na een half uur weinig of geen effect op de regen oplevert.
Ik vraag me af of dit met 22 kW significant verbetert. Zijn er forumleden die dit ervaren?
Zou een reden kunnen zijn om de Tesla lader aan te schaffen.

Voor zover ik heb begrepen is het vermogen van de batter-heater in een S 6kW. Wanneer je met 11kW laadt, zou er ongeveer 0.5-1 kW aan warmte ontstaan door het omzetten van AC->DC. Dus kan ik me voorstellen dat alleen laden niet heel veel effect heeft op 500kg+ koude accu :).
 
Ik doe dit ook zo. Wel merk ik dat laden met 11 kW ook na een half uur weinig of geen effect op de regen oplevert.
Ik vraag me af of dit met 22 kW significant verbetert. Zijn er forumleden die dit ervaren?
Zou een reden kunnen zijn om de Tesla lader aan te schaffen.

ik laadde steeds op vanaf 3u 's nachts; gedurende 2 uur; met 22kW
toen ik dat op deze manier deed had ik nooit enige beperking noch de bekende piek in het verbruik.

nu ik minder rijd; heb ik de begrenzingen én de piek wel:(
 
Voor zover ik heb begrepen is het vermogen van de batter-heater in een S 6kW. Wanneer je met 11kW laadt, zou er ongeveer 0.5-1 kW aan warmte ontstaan door het omzetten van AC->DC. Dus kan ik me voorstellen dat alleen laden niet heel veel effect heeft op 500kg+ koude accu :).

ik begrijp de redening niet goed.

wat er ook van aan is : bij het laden wordt de heater niet ingeschakeld; de batterij warmt enkel op door de verliezen in de batterij.
De praktijk heeft mij geleerd dat dit prima werkt met een duolader. (3*32A)
 
ik begrijp de redening niet goed.

wat er ook van aan is : bij het laden wordt de heater niet ingeschakeld; de batterij warmt enkel op door de verliezen in de batterij.
De praktijk heeft mij geleerd dat dit prima werkt met een duolader. (3*32A)
Denk dat ik een paar stapjes wel in mijn hoofd, maar niet in de post heb gemaakt....

- pre-heaten auto/accu-> 6kW battery heater aan
- laden -> 0.5-1kW warme ontwikkeling, maar battery heater uit

Dus wanneer je slechts laadt en niet preheat, kan ik me voorstellen dat laden alleen niet heel veel "doet" voor het opwarmen van de accu.
 
Dus wanneer je slechts laadt en niet preheat, kan ik me voorstellen dat laden alleen niet heel veel "doet" voor het opwarmen van de accu.
Niet als je maar 30 min voor vertrek nog een beetje bij laad.
Ik heb zelf een tooltje gemaakt die uitrekent hoe laat ik moet starten met laden om bij vertrek bijv. op 80% of 90% uit te komen.
Ook met het koude weer wordt de accu dan voldoende verwarmt dat meestal de regen voor 90% werkt.
Ik start alleen dan voor vertrek nog even de verwarming om de ruiten te ontdooien en om er lekker warmpjes bij te zitten.
 
  • Like
Reactions: Defiant
Niet als je maar 30 min voor vertrek nog een beetje bij laad.
Ik heb zelf een tooltje gemaakt die uitrekent hoe laat ik moet starten met laden om bij vertrek bijv. op 80% of 90% uit te komen.
Ook met het koude weer wordt de accu dan voldoende verwarmt dat meestal de regen voor 90% werkt.
Ik start alleen dan voor vertrek nog even de verwarming om de ruiten te ontdooien en om er lekker warmpjes bij te zitten.

Dat is super! Nu nog knappe planningsopties van Tesla zelf zodat hiervoor geen oplossingen van derden gebruikt hoeven te worden. Ik zag dat SuC informatie nu getoond zou moeten worden in de navigatie. Dat geeft me het vertrouwen dat ze dit soort fijne opties voor gebruikers niet vergeten ;).
 
Als je zoals ik op normale dagen maximaal een uur moet laden op 11kw heeft dit nagenoeg geen effect op de regen. Ik ben daarom maar gestopt met het uitkienen van de starttijd zodat hij precies klaar is als ik weg ga.
Ik preheat de auto standaard 20 minuten voor vertrek. Ook dit heeft tot nu toe geen effect gehad op de regen.
 
aan de andere kant.... zou de duolader een merkelijk hoger verlies hebben ?

wat is eigenlijk de reden dat Tesla deze niet meer aanbiedt ?


misschien moet ik toch overwegen om nog enkel te 'duoladen' als het echt tijdkritisch is...
De duolader is toch de High Amperage Charger Upgrade tegenwoordig? Of is dat iets heel anders?
2017-02-09_20-04-47.png