TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC
Start a Discussionhttps://teslamotorsclub.com/tmc/tags/

Tesla CTRL app

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Sonny, Feb 7, 2017.

  1. Sonny

    Sonny Member

    Joined:
    Sep 22, 2016
    Messages:
    13
    Location:
    Diepenbeek
    Ik gebruik sinds kort de Tesla CTRL app omdat ik op zoek was naar extra remote functionaliteit. Ik ben wat verwend geweest door BMW Connected Drive
    Ik heb nu dagelijks een reeks instellingen die tijdgebaseerd sequentieel geactiveerd worden; (1) 's morgens wordt de charge limit verhoogd naar 95%. (2) Daarna start de charge. (3) Daarna start de pre-heat. Mijn motivatie hiervoor is om in de winter 's morgens te kunnen wegrijden met een warm interieur en vooral een warme batterij (owv efficienter energiemanagement van bij de start), zonder aan range in te boeten omdat de pre-heat wellicht toch wat wegtrekt.

    Klopt mijn redenering en is het überhaupt zinvol hiermee bezig te zijn? Kan best zijn dat ik het moeilijker maak dan nodig...
     
    • Informative x 1
  2. Jkr85

    Jkr85 Member

    Joined:
    Sep 22, 2016
    Messages:
    633
    Location:
    Rotterdam, The Netherlands
    Klinkt logisch en handig. Ik doe handmatig ongeveer hetzelfde als de auto 's nachts aan de paal staat. Dus bij wakker worden limiet verhogen en voorverwarmen.
    Moet sinds laatste update wel langer dan 30 min laden om regenbeperking op te heffen.
     
  3. CJA Hulskamp

    CJA Hulskamp Active Member

    Joined:
    Jan 30, 2016
    Messages:
    1,535
    Location:
    Westzaan
    Gisteravond op mijn telefoon gezet. Vannacht laten starten met laden en vanochtend het interieur laten verwarmen. Prima app !!
     
  4. Wim S.

    Wim S. Supporting Member

    Joined:
    Apr 11, 2013
    Messages:
    2,124
    Location:
    De Woude NL
    Ik doe dit ook zo. Wel merk ik dat laden met 11 kW ook na een half uur weinig of geen effect op de regen oplevert.
    Ik vraag me af of dit met 22 kW significant verbetert. Zijn er forumleden die dit ervaren?
    Zou een reden kunnen zijn om de Tesla lader aan te schaffen.
     
  5. JoeNe

    JoeNe EU P 1662

    Joined:
    Dec 24, 2012
    Messages:
    1,595
    Location:
    Wijgmaal, Belgium, Europe
    Ik heb een vermoeden dan de Tesla CTRL app je accountgegevens ergens anders opslaagt dan op je telefoon.
    Ik had de Tesla CTRL app geïnstalleerd en een schedule ingesteld om te verwarmen. Wat later de app van mijn toestel gehaald en de week erna begon het verwarmen nog altijd. Ik heb geen slimme voorverwarming optie geactiveerd in mijn auto. Mij een raadsel hoe ze dit kunnen doen zonder mijn gegevens elders op te slagen.

    Nadien mijn paswoord gereset op tesla.com.
     
    • Like x 1
  6. Sonny

    Sonny Member

    Joined:
    Sep 22, 2016
    Messages:
    13
    Location:
    Diepenbeek
    Heb ik ook gemerkt. Ik heb een vermoeden dat de app direct met de settigns in de SW van de auto speelt en dat er dus na instelling geen app meer hoeft te zijn.
    Een oplossing is natuurlijk om alle schema's eerste te verwijderen alvorens de app te verwijderen.
     
  7. Defiant

    Defiant Member

    Joined:
    Dec 12, 2016
    Messages:
    397
    Location:
    NL
    Voor zover ik heb begrepen is het vermogen van de batter-heater in een S 6kW. Wanneer je met 11kW laadt, zou er ongeveer 0.5-1 kW aan warmte ontstaan door het omzetten van AC->DC. Dus kan ik me voorstellen dat alleen laden niet heel veel effect heeft op 500kg+ koude accu :).
     
  8. S-19910

    S-19910 Driving Model-S #19910

    Joined:
    Aug 13, 2013
    Messages:
    4,759
    Location:
    Grobbendonk, Belgium
    ik laadde steeds op vanaf 3u 's nachts; gedurende 2 uur; met 22kW
    toen ik dat op deze manier deed had ik nooit enige beperking noch de bekende piek in het verbruik.

    nu ik minder rijd; heb ik de begrenzingen én de piek wel:(
     
  9. S-19910

    S-19910 Driving Model-S #19910

    Joined:
    Aug 13, 2013
    Messages:
    4,759
    Location:
    Grobbendonk, Belgium
    ik begrijp de redening niet goed.

    wat er ook van aan is : bij het laden wordt de heater niet ingeschakeld; de batterij warmt enkel op door de verliezen in de batterij.
    De praktijk heeft mij geleerd dat dit prima werkt met een duolader. (3*32A)
     
  10. gelden

    gelden Active Member

    Joined:
    Apr 21, 2013
    Messages:
    4,943
    Location:
    Breda, Netherlands
    Het kan zijn dat ze de token extern opslaan en gebruiken. Heeft een beperkte geldigheid. Dan wordt je wachtwoord niet opgeslagen.
     
  11. Defiant

    Defiant Member

    Joined:
    Dec 12, 2016
    Messages:
    397
    Location:
    NL
    Denk dat ik een paar stapjes wel in mijn hoofd, maar niet in de post heb gemaakt....

    - pre-heaten auto/accu-> 6kW battery heater aan
    - laden -> 0.5-1kW warme ontwikkeling, maar battery heater uit

    Dus wanneer je slechts laadt en niet preheat, kan ik me voorstellen dat laden alleen niet heel veel "doet" voor het opwarmen van de accu.
     
  12. Bernie298

    Bernie298 BernardS

    Joined:
    Jul 24, 2016
    Messages:
    122
    Location:
    Beuningen
    Niet als je maar 30 min voor vertrek nog een beetje bij laad.
    Ik heb zelf een tooltje gemaakt die uitrekent hoe laat ik moet starten met laden om bij vertrek bijv. op 80% of 90% uit te komen.
    Ook met het koude weer wordt de accu dan voldoende verwarmt dat meestal de regen voor 90% werkt.
    Ik start alleen dan voor vertrek nog even de verwarming om de ruiten te ontdooien en om er lekker warmpjes bij te zitten.
     
    • Like x 1
  13. Defiant

    Defiant Member

    Joined:
    Dec 12, 2016
    Messages:
    397
    Location:
    NL
    Dat is super! Nu nog knappe planningsopties van Tesla zelf zodat hiervoor geen oplossingen van derden gebruikt hoeven te worden. Ik zag dat SuC informatie nu getoond zou moeten worden in de navigatie. Dat geeft me het vertrouwen dat ze dit soort fijne opties voor gebruikers niet vergeten ;).
     
  14. BjörnTM

    BjörnTM Member

    Joined:
    May 13, 2016
    Messages:
    272
    Location:
    The Netherlands
    Als je zoals ik op normale dagen maximaal een uur moet laden op 11kw heeft dit nagenoeg geen effect op de regen. Ik ben daarom maar gestopt met het uitkienen van de starttijd zodat hij precies klaar is als ik weg ga.
    Ik preheat de auto standaard 20 minuten voor vertrek. Ook dit heeft tot nu toe geen effect gehad op de regen.
     
  15. Basvdpoel

    Basvdpoel Member

    Joined:
    Feb 24, 2014
    Messages:
    1,017
    Location:
    Alphen aan den Rijn
    Interessant dat mijn classic S85 met dual chargers wel de accu verwarmd als ik een uur van tevoren met 3*25 amp laad. Heb dan bijna volledige regen als ik vertrek.
     
    • Like x 1
  16. HWS

    HWS Supporting Member

    Joined:
    Mar 16, 2013
    Messages:
    6,345
    Location:
    Zoetermeer, Netherlands
    Da's precies het verschil Bas. Björn heeft geen duo lader zoals jij en Dirk. Ik ook niet meer en dat merk ik wel, naast dat de softwarebeperking die er in het begin niet was ook een rol zal spelen.
     
    • Informative x 1
    • Like x 1
  17. Basvdpoel

    Basvdpoel Member

    Joined:
    Feb 24, 2014
    Messages:
    1,017
    Location:
    Alphen aan den Rijn
    Een goede rede om voorlopig bij mijn classic te blijven.. :)
     
    • Like x 2
  18. S-19910

    S-19910 Driving Model-S #19910

    Joined:
    Aug 13, 2013
    Messages:
    4,759
    Location:
    Grobbendonk, Belgium
    aan de andere kant.... zou de duolader een merkelijk hoger verlies hebben ?

    wat is eigenlijk de reden dat Tesla deze niet meer aanbiedt ?


    misschien moet ik toch overwegen om nog enkel te 'duoladen' als het echt tijdkritisch is...
     
  19. JohnT

    JohnT Member

    Joined:
    Jan 17, 2017
    Messages:
    452
    Location:
    The Netherlands, Spijkenisse
    De duolader is toch de High Amperage Charger Upgrade tegenwoordig? Of is dat iets heel anders? 2017-02-09_20-04-47.png
     
  20. gelden

    gelden Active Member

    Joined:
    Apr 21, 2013
    Messages:
    4,943
    Location:
    Breda, Netherlands
    Volgens mij had dat met ruimtegebrek te maken. Achterbank iets lager ofzo.
     

Share This Page