Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla CTRL app

This site may earn commission on affiliate links.
Volgens mij was het onderwerp die Tesla CTRL app. Zijn er veel op dit forum die de app gebruiken ?

En wat zijn de ervaringen met die App?
Mijn username en paswoord geven aan een derde partij waarmee ze de lokatie van mijn auto kunnen opvragen, kunnen openen en starten??

Ik niet, ik lees de gegevens via een API zelf in.

Ik vraag me af, of je verzekering nog tussenkomt indien ze bij diefstal weten dat je bv de CTRL app hebt?
 
Die CTRL app (die als ik het begrijp mogelijk wat security issues heeft) schijnt de enige te zijn die toelaat geprogrammeerd voor te verwarmen (de ochtenden worden weer koud...).

Of kennen jullie andere apps die dat mogelijk maken? (NB: VisibleTesla schijnt niet meer te worden ondersteund?).
 
Die CTRL app (die als ik het begrijp mogelijk wat security issues heeft) schijnt de enige te zijn die toelaat geprogrammeerd voor te verwarmen (de ochtenden worden weer koud...).

Of kennen jullie andere apps die dat mogelijk maken? (NB: VisibleTesla schijnt niet meer te worden ondersteund?).
Als ik opsta start ik de tesla-app op, zet het laatste stukje laden aan en doe de verwarming op 20
 
Ik doe dat steevast ook zo

Ik ook. Maar als de wagen weigert om voor te verwarmen met een range van zelfs nog 70km, omdat hij die 70km te laag vindt, zelfs aan de thuislader, dan zijn er veel mensen die in de kou zullen blijven ziiten.
Mensen die op het werk laden en het aantal laadbeurten willen beperken omwille van eventuele vaste startkosten, bijvoorbeeld.
Je hebt dan een wagen met de hoogste range op de toenmalige markt, maar je moet laden vooraleer hij onder de 70km duikt, als je een voorverwarmde wagen wenst.
Stel dat je op 30 km van je werk woont, dan is dat al voor hij onder de 100 km duikt (op je laadbestemming) om niet onder de limiet voor voorverwarmen te duiken, thuis. Laden boven de 100% is ook niet goed, je range gaat dus voor een S90D van 430km naar "van 385 tot 100 km" is 285km. Met nog wat reserve voor de vampire drain en het extra verbruik bij koude, is je range in die gevallen dus gehalveerd!!!
Ook iets wat bij verkoop niet vermeld wordt.
 
Ehm ik snap het rekensommetje even niet zo. Ik woon ook op 30km van mijn werk, laad elke dag op bij het werk maar heb geen probleem om 's ochtends voor te verwarmen, aan de lader of niet.
Als jij wel kan voorverwarmen met minder dan 70km resterende range, dan zit ik met een bug.
Edit: mijn rekensom is voor mensen die thuis niet (kunnen) laden. Als die met minder dan 70 vertrekken, kunnen ze niet voorverwarmen (althans als dat de regel is en geen bug bij mij). Ze moeten dan de dag ervoor op het werk laden, zelfs als ze dan nog 100 range hebben.
 
Ze moeten dan de dag ervoor op het werk laden, zelfs als ze dan nog 100 range hebben.
De regel vanuit Tesla is dat je bij stilstand altijd de auto aan de stekker hangt. want hoe kleiner de State Of Decharge hoe beter, heb ik begrepen. Dus als er op/bij het werk/klant een laadmogelijkheid is, dan altijd aan de lader. Geen probleem om dan 's ochtends voor te verwarmen, tenzij je enkele reis erg ver van je werk/klant woont.

Als je onder 70 km. range niet kan voorverwarmen, dan vermoed ik een bug. Thuis laden met 3x16A levert 11kW en voorverwarmen van interieur en batterij gebruikt volgens mij na opstart ca. 6-9 kW. Maar het is wel gebleken dat Tesla erg voorzichtig is richting (diep)ontladen, dus een extra veiligheid (< 70 km.) zou zo maar kunnen. SeC moet daar wel opheldering over kunnen geven.
 
De regel vanuit Tesla is dat je bij stilstand altijd de auto aan de stekker hangt.
Niet iedereen heeft thuis die mogelijkheid (of bij een overnachting onderweg). Bewonder die mensen voor hun moed en idealisme, maar ze zijn er.

Als je onder 70 km. range niet kan voorverwarmen, dan vermoed ik een bug. Thuis laden met 3x16A levert 11kW en voorverwarmen van interieur en batterij gebruikt volgens mij na opstart ca. 6-9 kW.
Zou iemand eens kunnen bevestigen dat hij onder de 70km range (oranje batterij in de display), wel kan voorverwarmen. Gewoon even via de app activeren, de melding komt direct.

Maar het is wel gebleken dat Tesla erg voorzichtig is richting (diep)ontladen, dus een extra veiligheid (< 70 km.) zou zo maar kunnen.
Indien niet aan de lader, kan ik mij er nog in vinden. Maar aan de lader (bij mij wel maar monofase - 32A), zou het bij een waarschuwing mogen blijven.
 
Weet iemand hoe lang de HVAC (climate controle) aan blijft staan als je hem met deze (of andere) app op afstand aan zet? Bij mijn Volvo bleef die de ingestelde temperatuur 15 minuten vasthouden en ging daarna weer uit. Is dat bij de Tesla ook zo?