Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Destination Chargers

This site may earn commission on affiliate links.
Toch sta je soms nog verbaasd... Heerlickheid van Ermelo, 4 sterren hotel, 130 kamers, congrescentrum. Geen enkele laadvoorziening anders dan een armoedig stopcontact naast de hoofdingang. Weet dat dit gebied niet het meest vooruitstrevende van Nederland is, maar we zijn inmiddels in 2018....

IMG_0473.jpg
 
Toch sta je soms nog verbaasd... Heerlickheid van Ermelo, 4 sterren hotel, 130 kamers, congrescentrum. Geen enkele laadvoorziening anders dan een armoedig stopcontact naast de hoofdingang. Weet dat dit gebied niet het meest vooruitstrevende van Nederland is, maar we zijn inmiddels in 2018....

View attachment 283211

Wel lekker ruim parkeren en kleine kans op anderen die je auto beschadigen bij het ernaast parkeren ;)
 

Soms hangt er wel een DeC, maar is het nog niet erg chique, zoals hier achter een restaurant in Noord-Italie (Innichen). Een plek tussen dozen en vuilniszakken. DeC zelf hangt in een schuurtje met Tesla logo en allerlei troep. Wel aardige mensen en goed eten. En daarmee toch een prettige ervaring.
 

Attachments

  • 4F9F3BE3-7EDC-4621-AF53-262C6C5082AB.png
    4F9F3BE3-7EDC-4621-AF53-262C6C5082AB.png
    1.2 MB · Views: 83
Toch sta je soms nog verbaasd... Heerlickheid van Ermelo, 4 sterren hotel, 130 kamers, congrescentrum. Geen enkele laadvoorziening anders dan een armoedig stopcontact naast de hoofdingang. Weet dat dit gebied niet het meest vooruitstrevende van Nederland is, maar we zijn inmiddels in 2018....

Noem het de kWh-radar... Maar zo loop je wel eens langs/door gebouwen te kijken of er ergens stroom valt te tappen. Of in een P-garage. Een moment van extra vreugde als je dan een rode contactdoos spot op een plek die je niet zou verwachten... oh nee pointless want ik loop nu op de 10e verdieping... Herinneringen uit de dagen dat Superchargers nog schaars waren en destination chargers onbekend.
 
Noem het de kWh-radar... Maar zo loop je wel eens langs/door gebouwen te kijken of er ergens stroom valt te tappen. Of in een P-garage. Een moment van extra vreugde als je dan een rode contactdoos spot op een plek die je niet zou verwachten... oh nee pointless want ik loop nu op de 10e verdieping... Herinneringen uit de dagen dat Superchargers nog schaars waren en destination chargers onbekend.
Zo nam ik een foto van een 3x64A aansluiting in de spelerstunnel tijdens een rondleiding door de Kuip :rolleyes:
 
Wat me in de Efteling (tot nu toe maar mijn tanden staan er in) nog niet gelukt is gaat wel lukken op het winkelcentrum Wagnerplein hier in Tilburg Noord.
Eerder heb Ik al een pleidooi gehouden voor een rijtje DeC's (naast een paar commerciële laders) en zojuist sprak ik de voorzitter van de winkeliersvereniging en hoorde dat het wel gaat lukken. Niet voor de ingang maar op een mooi stukje achteraf.
Hij vindt ook dat Tilburg Tesla Town is en heeft zich ingespannen voor het goede doel.

Ik heb beloofd om ervoor te zorgen dat er dan Tesla's komen winkelen. Overigens geen straf, want het winkelcentrum is verbouwd en bijna klaar en is zowel mooi als ruim als uitgebreid.

Zodat ze er staan zorg ik wel voor een paar fotootjes.

Hopelijk dat het concurrentiemodel dan ogen opent.
 
Last edited:
Net ontdekt in het Wings Hotel op Rotterdam / The Hague Airport.... 2 Tesla Destination Chargers in de parkeergarage.... Verdieping waar je binnen rijdt... Gelijk rechts achterin... Grote rode parkeervakken met Tesla logo's....

Lange tijd vond ik dit een oase in de SuC-woestijn regio Rotterdam - Den Haag. Inmiddels niet meer: de twee plekken zijn nogal vaak bezet en de noodzaak is vervallen dankzij SuC Dordrecht. En de lunchkaart ken je op een gegeven moment ook wel een keer.
 
Vandaag terug van een nachtje Saksenhof in Drente waar zoon en schoondochter met de kids een weekje verblijven.
Heen en terug is 420 km en dat gaat net niet op één lading met een 85S. Daarom op de terugweg een stop gepland bij SuC Drachten. Tot ... zoonlief zei dat er een Destination Charger op het parkeerterrein staat.
Er blijken er twee te zijn waarvan één kapot. Met 100 km/u is de MS om 23.00 uur tot 90% geladen. Uiteraard haal ik de auto dan weg om een andere Tesla te laten laden die morgen een lange rit wil maken.
De X van zoon Bart is die Tesla. Ik hoef mijn S niet te verplaatsen, de kabel is 7,5 mtr, en zo staan ze 's morgens naast elkaar.
Wat een weelde die DeC's.

IMG_7003 (1).jpg
 
  • Love
Reactions: is3 and herb_k