Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla en het Coronavirus

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Vinden jullie eigenlijk ook niet dat de overheid veel te laks is? In Italië zijn oa de bars nu ook gesloten, nogal een ingreep. Oostenrijk en Denemarken sluiten scholen. Denemarken stuurt de ambtenaren naar huis. En hier? Snap er niks van. Zal wel weer zijn om de handel niet te verstoren. Alles voor de euro.
 
Het grootste gevaar is het economisch gevaar. Bij een Pandemie zoals deze is de kans groot dat bedrijven stil komen te liggen vanwege zieke werknemers, met alle gevolgen van dien. Als je preventief alles al op slot gooit dan creëer je eigenlijk hetzelfde probleem. Het zal een keuze zijn tussen twee kwaden. Maar ik zie het zelf niet als laks gebaar.
 

Dit zouden meer mensen moeten lezen. Ik haal er ondersteuning uit van mijn besluit om vrijwillig thuis te blijven na onze terugkomst uit Noord-Italie, inclusief onze kinderen (ondanks de illegaliteit hiervan: leerplicht).

Gelukkig toont de school begrip. Tot afgrijzen van mijn kinderen werd hun huiswerk gewoon thuisbezorgd. Om de stemming te verhogen laten we vandaag een uitbreiding bezorgen voor hun knikkerbaan.
 
Het grootste gevaar is het economisch gevaar. Bij een Pandemie zoals deze is de kans groot dat bedrijven stil komen te liggen vanwege zieke werknemers, met alle gevolgen van dien. Als je preventief alles al op slot gooit dan creëer je eigenlijk hetzelfde probleem. Het zal een keuze zijn tussen twee kwaden. Maar ik zie het zelf niet als laks gebaar.
Ik wel. Beide situaties zijn reëel maar in de laatste dam je het aantal infecties in
 
Een courante methode. Niet om de virale infectie te genezen, wel om de mogelijke daaruitvolgende bacteriële infecties helpen te genezen. Tenminste, als je Google gelooft als ze me naar de WHO sturen.


Myth busters


De Nederlandse, en naar ik hoop de Belgische, behandeling met antibiotica is veel terughoudender. Alleen geven indien nodig, niet preventief. Dus alleen geven als er aantoonbaar een bacteriële besmetting is. En terecht om een antibiotica crisis, die zich toch al ontwikkeld, te voorkomen.
 
Je kan er extra vragen bij stellen maar het is zeker niet "in strijd met".
Wat ik elke keer gewoon lees is:
Hoge temperatuur, virus overleeft korter.
Lage temperatuur, virus overleeft langer.

De luchtvochtigheid wordt óok wel elke keer genoemd maar kennelijk doet die er minder toe en zorgt een hogere temperatuur er dus voor dat ook bij (gelijkblijvende) hoge luchtvochtigheid het virus korter overleeft.

Syllogisme is soms lastig.
Aangezien de geciteerde prof de hoge luchtvochtigheid als eerste noemt zou ik niet a priori aannemen dat temperatuur een grotere invloed heeft. Ook in Australië en Zuid-Amerika gaat het lekker met het virus. Je verwijzing naar een syllogisme kan ik niet direct plaatsen. Ik meen niet te hebben gelezen dat alle coronavirussen bij hoge temperaturen slecht gedijen.
 
Aangezien de geciteerde prof de hoge luchtvochtigheid als eerste noemt zou ik niet a priori aannemen dat temperatuur een grotere invloed heeft. Ook in Australië en Zuid-Amerika gaat het lekker met het virus. Je verwijzing naar een syllogisme kan ik niet direct plaatsen. Ik meen niet te hebben gelezen dat alle coronavirussen bij hoge temperaturen slecht gedijen.
Peter Molenaar, deskundige infectiepreventie bij het RIVM, zegt het volgende:

"Dit virus laat zich makkelijk om zeep helpen. Letterlijk en figuurlijk. Het coronavirus is makkelijk dood te maken, omdat het slecht tegen warmte en vochtigheid kan."

Zover ik het nu kan inschatten vallen de besmettingen in de moessongebieden tor nu mee. Zou een logische verklaring kunnen zijn.
 
Da

Dat valt wel mee hoor, in Wuhan is het gemiddeld nu 10 graden met een luchtvochtigheid van 41%

dat Corona besmettelijker is dan dat men eerder had gedacht geloof ik direct.


Heb je de 14 daagse verwachting bekeken? Gemiddelde temperaturen zeggen niet zo veel, het is daar tussen de 9 en 27 graden Celsius. Niet echt laag dus, integendeel.
 
FB411FD4-3E80-4811-AD2E-C3676F508EF7.jpeg
 
Het grootste gevaar is het economisch gevaar. Bij een Pandemie zoals deze is de kans groot dat bedrijven stil komen te liggen vanwege zieke werknemers, met alle gevolgen van dien. Als je preventief alles al op slot gooit dan creëer je eigenlijk hetzelfde probleem. Het zal een keuze zijn tussen twee kwaden. Maar ik zie het zelf niet als laks gebaar.

Door te kiezen voor beperken van de economische schade gaan gewoon meer mensen dood. Wat mij betreft dus laks, plaat voor hun kop, crimineel zelfs. Gaat weer om centjes....... komen zelden goede keuzes uit voort.
 
Door te kiezen voor beperken van de economische schade gaan gewoon meer mensen dood. Wat mij betreft dus laks, plaat voor hun kop, crimineel zelfs. Gaat weer om centjes....... komen zelden goede keuzes uit voort.

Per dag gaan er 2 mensen dood in het verkeer. Al jaren.

Doden en gewonden in het wegverkeer

Er sterven wekelijks 1 a 2 mensen doordat er gewerkt wordt. Feiten en cijfers over arbeidsongevallen | RIVM

Daar kan Corona niet tegenop. Als het niet om de economie moet gaan, moeten we dus ook maar stoppen met het verkeer en werken.
 
Status
Not open for further replies.