Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla en het Coronavirus

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Een mooie samenvatting over hoe korte-termijn denken ons nu tot dit probleem brengt : ‘Met virusremmers had pandemie vermeden kunnen worden’
Ik weet, de man preekt voor zijn eigen kerk, maar hij heeft dus wel gelijk
captain-hindsight
 
Wat vind je hier zelf van, profiteren van een crisis waarbij duizenden mensen overlijden?
Erg ongepast.
Op de eerste plaats geloof ik niet dat die markt inzakt. Integendeel, minder geld in de beurs betekent minder snel een nieuwe auto.
Los daarvan, we leven nu eenmaal in een kapitalistische wereld. Wet van vraag en aanbod. Wat denk je wat er nu op de beurs gebeurt??
 
Er zijn nu officieel 1058 mensen besmet in B. Er liggen nu 33 mensen op intensive care waarvan 23 aan een beademingsapparaat (en dat is iets waar je meerdere dagen aan blijft liggen). Vandaag opnieuw een stijging met 20%, wel lichtjes minder gevallen dan gisteren maar dat is waarschijnlijk vanwege een 'zondagseffect'.
Er zijn in totaal 2000 plekken op Intensive care in B. Daar liggen heus niet alleen Corona-patiënten.
 
De piek moet nog komen, ga er maar van uit die nog 14 dagen op zich laat wachten.
Ik denk dat de komende week cruciaal is. Indien de mensen de regels beginnen toe te passen, kunnen we de crash van ons systeem met een extra week uitstellen. Maar blijkbaar hebben veel idioten het nog altijd niet begrepen, en doet men maar op, zoals met de kinderen massaal naar 't park en speeltuin gaan:(.
 
Eega heeft inmiddels haar vrijwilligerstaken in het lokale hospice opgeschort. Met pijn in het hart, maar met het oog op mijn gezondheidsproblemen (vaatconditie en longen).
Er zijn meer van dit soort functies die nu wegvallen.
Hier zie ik overigens weinig clusters van personen. In dit dorp is men nogal gezagsgetrouw en dat heeft zo zijn voordelen. ;)
 
Kinderen zouden het virus niet dragen en niet verspreiden. Totdat blijkt dat dit wel gebeurt is. Nu dus.
Dertien coronabesmettingen op kinderdagverblijf grensregio

Naar mijn idee is er nooit gezegd dat kinderen het niet kunnen krijgen, want sowieso waren de kinderen van een van de eerste besmette mensen ook besmet geraakt. Wat ze hebben gezegd is dat kinderen er beduidend minder ziek van worden. En de besmetting van kind naar kind is blijkbaar ook lastiger dan van volwassene naar kind.
 
  • Like
Reactions: horta
Kinderen zouden het virus niet dragen en niet verspreiden. Totdat blijkt dat dit wel gebeurt is. Nu dus.
Dertien coronabesmettingen op kinderdagverblijf grensregio

Ik kan uit het artikel niet halen of de kinderen anderen hebben besmet of dat de besmettingen alleen via de leidsters zijn gegaan.

overigens is nooit gezegd dat kinderen het virus niet kunnen krijgen, maar alleen dat zij geen of lichte klachten hebben en dat je daardoor ook niet heel besmettelijk bent.
 
  • Disagree
Reactions: Wim S.
Op de eerste plaats geloof ik niet dat die markt inzakt. Integendeel, minder geld in de beurs betekent minder snel een nieuwe auto.
Los daarvan, we leven nu eenmaal in een kapitalistische wereld. Wet van vraag en aanbod. Wat denk je wat er nu op de beurs gebeurt??

Bof, de markt niet inzakken, het was toch wat paniek deze ochtend in de US en dan zijn de Amerikanen nog geen WC papier aan het inslagen maar inderdaad, er zijn al koopjes te doen waarschijnlijk. De amerikanen gaan hun peren nog zien, vrees ik…...

Ook niet erg slim van de FED om nu al hun rentes te naar beneden te gooien, die eerste vlaag paniek op de beurs kon je waarschijnlijk nooit opvangen op een maandag met dit soort toestanden.

Gelukkig is Trump er nog ….
 
Als je die cijfers procincie bekijkt, zie je toch ook de zwakte van al die extrapolerende modellen.
Bergamo, één van de hotspots op dit ogenblik, heeft 1 112 000 inwoners en had 10 dagen geleden 550 besmettingen. Dus 490 per miljoen inwoners. Ik lees op sites waar mensen aangeven dat B en NL 9-10 dagen verschil hebben met Italië, maar dat is dus pertinent onwaar. Die sites middelen alles uit over een landelijk gemiddelde, in het Zuiden van Italië is het probleem nog zo goed als onbestaande (bvb Sicilië 150 besmettingen op 5 miljoen inwoners). De referentie voor de dramatische taferelen die we vandaag zien is Bergamo, waar men vandaag een besmettingsgraad heeft van 3090 besmettingen per miljoen inwoners (en waar de problemen gestart zijn toen ze +- 1000 besmettingen per miljoen inwoners hadden.

B en NL hebben nu, bevolkingsdichtheid ingerekend, ongeveer evenveel besmettingen als Bergamo op 28-29 februari, we hebben dus ongeveer 20 dagen verschil . Ik denk niet dat we in B nergens boven de 250 besmettingen per 1000 000 inwoners uitkomen (Mons, Antwerpen, Leuven en Brussel zijn er het ergst aan toe). Voor NL heb ik geen cijfers.

En toch wat positief nieuws.
Lodi is een provincie met 229 000 inwoners, die hadden op 25 februari 125 besmettingen. Dat is dus 555 gevallen per miljoen inwoners. Nederland en België zitten nu aan < 100 gevallen per miljoen inwoners. Indien we de huidige maatregels strikt aanhouden (die strikter zijn als wat Lodi initieel afkondigde volgens mij) moeten we het aantal nieuwe gevallen echt wel kunnen indijken, indien iedereen zich aan de regels houdt.
 
Status
Not open for further replies.