Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla en het Coronavirus

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Ik heb trouwens zelf een vreemde 'luchtwegeninfectie' nu. Ik had vorige week al wat last van sinusitis, dat is ondertussen genezen maar ik heb nu wat last met ademen (wat kortademigheid, niet heel sterk, ik heb sowieso af en toe wat astmatische verschijnselen, dit is een vergelijkbaar oncomfortabel gevoel maar dan zonder piepen).
Ik heb verder geen corona-symptomen (geen koorts, maar ik maak bijna nooit koorts, geen spierpijn, bijna geen hoest). Volgens de huisarts klonken de longen nog OK. Ik wordt niet getest op het virus (doen ze alleen met mensen die er echt slecht aan toe zijn en dat is bij mij zeker niet het geval), situatie wordt wel de komende dagen verder opgevolgd. Laten we hopen dat ik snel beter ben.
Ik mag wel niet buitenkomen.
 
Ik heb trouwens zelf een vreemde 'luchtwegeninfectie' nu. Ik had vorige week al wat last van sinusitis, dat is ondertussen genezen maar ik heb nu wat last met ademen (wat kortademigheid, niet heel sterk, ik heb sowieso af en toe wat astmatische verschijnselen, dit is een vergelijkbaar oncomfortabel gevoel maar dan zonder piepen).
Ik heb verder geen corona-symptomen (geen koorts, maar ik maak bijna nooit koorts, geen spierpijn, bijna geen hoest). Volgens de huisarts klonken de longen nog OK. Ik wordt niet getest op het virus (doen ze alleen met mensen die er echt slecht aan toe zijn en dat is bij mij zeker niet het geval), situatie wordt wel de komende dagen verder opgevolgd. Laten we hopen dat ik snel beter ben.
Ik mag wel niet buitenkomen.
Ik hoop niet dat je de vochtblaasjes in je longen hebt die na een besmetting kunnen ontstaan. Deze veroorzaken blijvende schade. Kijk bijgaand filmpje met uitleg.
 
upload_2020-3-17_20-3-36.png
 
Het is jammer dat Rutte bij Unilever heeft gewerkt, dat zien wij nu in het c-19 beleid.
Dit c-19 beleid van Rutte met. populaire gezegd, uitzieken zal geen resultaat hebben.
Want een Japanse reisleidster is voor de tweede keer besmet met het c-19 virus.
Je weet n=1 heeft geen bewijskracht. Las dit ook enige tijd geleden, maar geen vervolg over te vinden. Waarschijnlijk dus een twijfel-geval.
 
Mijn levering stond gepland voor vrijdag. Deze namiddag nog contact opgenomen met het magazijn in Gent voor enkele accessoires, maar snel een e-mail gekregen dat het magazijn en service center niet meer toegankelijk zijn. Contact opgenomen met Tesla: leveringen gaan wel door, evenwel zonder contact met een medewerker. Puur afgifte van de “sleutels” en ondertekening van nodige document(en).

Nu werden er net verstrengde maatregelen genomen: alle winkels, buiten de levensnoodzakelijke, moeten dicht vanaf morgen 12u. Ik veronderstel dat er nu dus ook geen leveringen meer zullen doorgaan...
 
Mijn levering stond gepland voor vrijdag. Deze namiddag nog contact opgenomen met het magazijn in Gent voor enkele accessoires, maar snel een e-mail gekregen dat het magazijn en service center niet meer toegankelijk zijn. Contact opgenomen met Tesla: leveringen gaan wel door, evenwel zonder contact met een medewerker. Puur afgifte van de “sleutels” en ondertekening van nodige document(en).

Nu werden er net verstrengde maatregelen genomen: alle winkels, buiten de levensnoodzakelijke, moeten dicht vanaf morgen 12u. Ik veronderstel dat er nu dus ook geen leveringen meer zullen doorgaan...
Goh, zo ging de aflevering van mijn M3 een jaar geleden ook in Tilburg :p
 
Mijn levering stond gepland voor vrijdag. Deze namiddag nog contact opgenomen met het magazijn in Gent voor enkele accessoires, maar snel een e-mail gekregen dat het magazijn en service center niet meer toegankelijk zijn. Contact opgenomen met Tesla: leveringen gaan wel door, evenwel zonder contact met een medewerker. Puur afgifte van de “sleutels” en ondertekening van nodige document(en).

Nu werden er net verstrengde maatregelen genomen: alle winkels, buiten de levensnoodzakelijke, moeten dicht vanaf morgen 12u. Ik veronderstel dat er nu dus ook geen leveringen meer zullen doorgaan...
Als je kunt aantonen dat je vervoer naar een kliniek nodig hebt zal je hem wel mogen afhalen. België loopt wel weer voor op Nederland. Komen de Belgen nu in Nederland shoppen?
 
Dus zelfs nu maak je voor jezelf, je klanten en je personeel de afweging dat het risico om open te houden niet voldoende groot is om te sluiten en enige weken omzet te verliezen of uit te stellen.

Ik waardeer meestal jouw bijdragen, maar hier ga je kort door de bocht. Niet iedereen heeft die keuze om zo maar te sluiten.

Ik ben o.a. actief in de schoonmaaksector waar de loonkost 85% tot 90% van de omzet bedraagt. Indien ik als bedrijfsleider nu besluit om onze activiteiten stop te zetten, kan ik in tegenstelling tot bv. winkels, geen gebruik maken van het systeem van tijdelijke werkloosheid en dien ik zelf op te draaien voor de loonkost. 4 tot 6 weken loon uitbetalen zonder inkomsten brengt ons op de rand van het faillissement...

Wij kunnen momenteel enkel gebruik maken van TW indien we een gebrek aan werk kunnen bewijzen. Dus wij blijven, noodgedwongen, doorwerken in de mate van het mogelijke en mits het in acht nemen van alle veiligheidsvoorschriften m.b.t. het Corona virus.
 
België loopt wel weer voor op Nederland. Komen de Belgen nu in Nederland shoppen?

Dit was al het geval bij een van de winkels van het bedrijf waar ik voor werk, afgelopen weekend veel belgen daar. Zal nu alleen nog maar meer worden aangezien het enige filiaal in België waarschijnlijk dicht gaat en 1 van ons Nederlandse filialen nogal dicht tegen de grens van België aan ligt. Helaas kunnen veel mensen niet verder nadenken dan alleen maar voor hunzelf. Denk dat wij binnenkort toch ook dezelfde maatregelen gaan krijgen, die groepsimmuniteit gaat naar mijn mening nooit werken. Zijn gevallen bekend waarbij mensen 2x het virus hebben opgelopen en denk dat hiermee ook veel slachtoffers gaan vallen. Hoop dat ik het verkeerd heb maarja..
 
Status
Not open for further replies.