Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla en het Coronavirus

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Zo'n vaart zal het wel niet lopen zeker? Die wagen staat amper 2-3 wekeñ stil. Tesla Bjorn gaat ervanuit dat zijn wagen het ettelijke maanden zal uithouden na z'n lockdown in Thailand..... als hij in sleep is zie ik bijna geen dagelijkse drain. Ik dacht wel dat vanaf een bepaald % het main pack de 12v niet meer zal laden..
 
A charging Tesla is a happy Tesla toch? ;)

Ja dat lees je wel eens maar geen idee waar dat op gebaseerd is.
Waarom zou de auto happier zijn aan de lader en waar merk je dan aan dat hij happier is?
Ik heb 12 maart voor het laatst volgeladen, rij af en toe een stukje maar de accu is nog lang niet leeg.
Ik zie de auto nog gewoon doen wat hij moet doen en komt net zo blij over als anders. :)
 
  • Funny
Reactions: Maurice1
Ik merk hier dat mijn Model 3 ongeveer 1% per twee dagen verbruikt...hooguit. Maar dan geen sentrymode (is 5-10% per dag als ik me goed herinner). Ook niet ieder uur kijken of er een update is :). Een Tesla die geladen is tussen de 80-90% is verder spinnend tevreden.

Als je hem lang laat staan...check gewoon om de dag. Is de batterij echt lager dan 30%, gooi even aan een publiek paaltje voor een paar uur...en hij kan weten staan.
 
In deze zonovergoten dagen een mooie manier om de overproductie van je zonnepanelen op te slaan;)

Zolang we nog mogen salderen heeft dat weinig toegevoegde waarde ;)

Opdat hij niet helemaal leegloopt. Zal niet zo'n vaart lopen maar als hij helemaal leeg is heb je wel een probleem

Ik zorg natuurlijk wel dat hij niet helemaal leeg loopt. Dat gebeurt ook niet zo snel als ik de auto niet of nauwelijks gebruik merk ik.
Ik ging vroeger ook niet elke dag tanken om maar te voorkomen dat de tank leeg zou raken. ;)

Je 12v accu laadt iig niet bij als hij ingeplugd zit dus dat lijkt mij juist een reden om het niet te doen.

upload_2020-4-5_15-50-26.png
 
Zolang we nog mogen salderen heeft dat weinig toegevoegde waarde ;)



Ik zorg natuurlijk wel dat hij niet helemaal leeg loopt. Dat gebeurt ook niet zo snel als ik de auto niet of nauwelijks gebruik merk ik.
Ik ging vroeger ook niet elke dag tanken om maar te voorkomen dat de tank leeg zou raken. ;)

Je 12v accu laadt iig niet bij als hij ingeplugd zit dus dat lijkt mij juist een reden om het niet te doen.

View attachment 529477
Ben wel blij dat we in Nederland wel gewoon nog de weg opkunnen. FastNed meldde 70% minder omzet. Valt me nog mee als je ziet hoe weinig auto's op de snelweg rijden. En, off topic, wat me ook opvalt is hoe loeihard velen rijden. Geen politie te zien
 
  • Like
Reactions: DeHakkelaar
De 12V accu wordt automatisch opgeladen door de grote accu als de spanning zakt, dus daar is geen probleem.

De grote accu verliest naargelang van ieders ervaringen een percentje per paar dagen. In ons geval heeft onze Model 3 een hele week stil gestaan en niets verloren.
 
Toen ik het persbericht dacht ik wel, gaat dat zo snel? Voor een assistente krijg je 90% compensatie. Dan blijven over evt. vaste lasten zoals huur en apparatuur en je eigen inkomen. Ik snap dat er niks binnenkomt maar aan de andere kant, 30 minuten in de stoel en je bent als patiënt al snel 100 euro kwijt. Keer 2, keer 8, keer 220.
Je hoeft je niet te verantwoorden hoor, jullie hebben ook lang gestudeerd en ik gun het jullie maar er moet toch wel sprake zijn van enig vet op de botten.
Is ook zo. Maar voor de starters onder ons wel vreemd dat kappers enz wel geholpen worden.
 
Om de economie weer op gang te brengen zullen we wat creatiever moeten worden. We zullen ons van beschermingsmiddelen moeten voorzien en het werk weer moeten oppakken. Testen van besmetting bij personen is daarbij onontbeerlijk. De WHO had in januari als ze deskundig waren dit al moeten voorzien. Nu heeft zelfs de zorg nog niet de juiste bescherming. Mensen moeten met diergeneesmiddelen in slaap gebracht worden. Dit is wel de grootste medische misser van de laatste 200 jaar.
 
1 De WHO heeft aangegeven dat we ons van persoonlijke beschermingsmiddelen moeten voorzien. (https://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/331498/WHO-2019-nCoV-IPCPPE_use-2020.2-eng.pdf) maar alleen voor zover mogelijk.
2 De WHO adviseert 14 dagen quarantaine na herstel, dus niet 24 uur.
3 De crisis was op deze schaal niet voorzien (er wordt al sinds de jaren 70 gewaarschuwd voor een pandemie), maar het is ook niet echt mogelijk om je op een crisis als deze voor te bereiden, bijvoorbeeld welk soort mondmaskers is nodig, zijn er beademingsapparaten extra nodig, etc. Achteraf voorspellingen doen is wel heel erg makkelijk zoals jij nu doet @Bas. .
4 Waarom zouden diergeneesmiddelen een probleem zijn als de werking gegarandeerd en hetzelfde is?

Achteraf kritiek hebben is te makkelijk. De waarschuwingen met SARS en MERS zijn helaas genegeerd. Verder onderzoek had ons allen geholpen maar de heren farmaceuten verdienen daar niet aan. Tijd voor een ander economisch model ten aanzien van geneesmiddelen?
 
  • Disagree
Reactions: M@rtinV
Status
Not open for further replies.