Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla en het Coronavirus

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
En mondmaskers en handschoenen zijn ook niet een heilig middel zonder de juiste procedures en opleiding:

ABC News on Twitter
Alle adviezen dat mondkapjes niet werken worden door de overheden ingezet om het tekort niet nog groter te laten zijn. Uiteindelijk zullen we toch een keer het advies krijgen ze preventief te gebruiken. Zeker voor iemand die besmettelijk is werkt het goed. Alleen ben ik bang dat we de hoofdprijs moeten gaan betalen. Overigens moet je geen kapjes met een uitblaasventiel gebruiken.
 
De denkfout die in het Westen wordt gemaakt is dat gedacht wordt dat het besmetting van de drager voorkomt. Dat hebben ze in Azië al lang geleden beter begrepen, het voorkomt verspreiding van druppeltjes van besmette (verkouden en zo) mensen naar anderen. In dat opzicht is het heel veel beter als besmette mensen gewoon thuis blijven.
 
  • Love
Reactions: dutchneon
@wooter lees ik het nu goed dat het Montlegia ziekenhuis in Luik geen oude mensen op de IC opneemt en dat er nu rechtzaken aangespannen zijn? Ik dacht dat er in Belgie voldoende IC bedden waren?
Of lees je alleen het Nederlands nieuws? Oh daar heb ik het ook gevonden.:)
Het enige wat ik ervan vond zat achter een paywall. Verder een vreemd verhaal want de provincie Luik heeft heel weinig infecties en bijgevolg weinig mensen op ICU. De meeste infecties en ICU-patiënten per IC-beschikbaarheid zijn in Limburg en van daaruit heeft men patiënten naar andere Vlaamse ziekenhuizen vervoerd, omwille van de taal.
 
De denkfout die in het Westen wordt gemaakt is dat gedacht wordt dat het besmetting van de drager voorkomt. Dat hebben ze in Azië al lang geleden beter begrepen, het voorkomt verspreiding van druppeltjes van besmette (verkouden en zo) mensen naar anderen. In dat opzicht is het heel veel beter als besmette mensen gewoon thuis blijven.
Dat is nu juist het probleem. Als je niet weet dat je besmet bent ga je dus geen bescherming dragen en besmet je iedereen in je omgeving. Je weet niet dat je besmet bent totdat je symptomen krijgt. Maar dan is het ook al te laat. Dus iedereen moet ze dragen. Mogelijk zijn personen die genezen zijn niet meer besmettelijk maar daarover is nog veel onduidelijkheid.
 
Dat is nu juist het probleem. Als je niet weet dat je besmet bent ga je dus geen bescherming dragen en besmet je iedereen in je omgeving. Je weet niet dat je besmet bent totdat je symptomen krijgt. Maar dan is het ook al te laat. Dus iedereen moet ze dragen. Mogelijk zijn personen die genezen zijn niet meer besmettelijk maar daarover is nog veel onduidelijkheid.

Oke maar als je niet weet dat je besmet bent heb je waarschijnlijk geen symptomen en nies/hoest je dus niet en dus verspreid je ook geen druppeltjes.
 
Dan mag je ook niet praten. Vertel het maar niet tegen Rutte. Straks mogen we ook niet meer praten en mogen we alleen nog gebaren.

ETKgEH1WkAMxov-.png


:D
 
@wooter lees ik het nu goed dat het Montlegia ziekenhuis in Luik geen oude mensen op de IC opneemt en dat er nu rechtzaken aangespannen zijn? Ik dacht dat er in Belgie voldoende IC bedden waren?
Of lees je alleen het Nederlands nieuws? Oh daar heb ik het ook gevonden.:)
Er is één kliniek in Luik. Het is onduidelijk waarom ze dat daar doen. Mensen met precondities? Weinig overlevingskansen? Te hoge werkdruk?
Op dit ogenblik is 60% van onze IC-capaciteit bezet in B). Er zijn wel enkele klinieken die verzadigd zijn (maar dat is dan weer vooral in Limburg)
 
In de Valdera, onze thuishaven, geen besmettingen meer. Sowieso in Toscane sterftecijfer onder het gemiddelde. Ik sta te popelen om met mijn MS, on topic nu, die kant af te reizen. Dan wel alleen naar de supermarkt en voor de rest rondom het huis blijven. Ma quando, quando, quando??

Ik hoop ook dat ik deze zomer nog naar de boot in Kroatië kan. Eenmalig daar geloof ik het wel.
 
Oke maar als je niet weet dat je besmet bent heb je waarschijnlijk geen symptomen en nies/hoest je dus niet en dus verspreid je ook geen druppeltjes.

Als zaakvoerder van een firma met als neventak ontsmettingen moet ik dit tegenspreken. Bij elke uitademing verspreid je waterdruppeltjes. Weliswaar minder ver dan met hoesten of niezen, maar ze zijn er.
Het is verbijsterend hoeveel verkeerde informatie er op oa fora de ronde doet. En hoe de overheid minimaliseert.
 
@wooter lees ik het nu goed dat het Montlegia ziekenhuis in Luik geen oude mensen op de IC opneemt en dat er nu rechtzaken aangespannen zijn? Ik dacht dat er in Belgie voldoende IC bedden waren?
Of lees je alleen het Nederlands nieuws? Oh daar heb ik het ook gevonden.:)

Het ziekenhuis wou die patient in kwestie, een 91-jarige met ernstige gezondheidsproblemen, niet opnemen op de IC omdat het geen zin meer had voor die persoon. Dat zijn richtlijnen die in andere omstandigheden ook gevolgd worden. Indien er geen mogelijkheid meer is om een patient nog enige levenskwaliteit te geven, dan gaat men niet over tot ernstige ingrepen op die leeftijd.
 
Status
Not open for further replies.