Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla en het Coronavirus

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Ik weet niet hoe het zit met andere hooikoortslijders, maar ik kan heel goed onderscheid maken tussen niesen door hooikoorts/allergie of iets anders. Hint: de irritatie aan de ogen treedt alleen bij hooikoorts op: mestcellen die zich laten gelden.

Ik geef je op een briefje dat er mensen zullen zijn die denken ‘ja, dat kan je nou wel zeggen, maar ik neem het zekere voor het onzekere’.
 
Niezen is niezen. Als je niest omwille van corona, is het natuurlijk goed om een mondmasker op te hebben. Als je niest omwille van een allergie, maar je hebt corona opgelopen maar ervaart nog geen symptomen, is een mondmasker ook verstandig. In beide gevallen zit je het virus rond te niezen.
 
Ik heb wel zin in een biertje begin juni. Ik weet eigenlijk niet of de grenzen dan nog dicht blijven. De terrasruimte zal beperkt zijn en toen in het begin de grens bij Limburg open was, was het erg druk.

terrassen open, heeft toch een aantrekkingskracht.
 
upload_2020-5-8_16-19-9.png
 
  • Disagree
Reactions: woes
Het staat zelfs op Snopes: Is This COVID-19 Mask Efficacy Chart Accurate? (mostly false)

Nou ja, mostly false... ze gaan uit van ruim factor 60 in de vermindering van besmettingen als iedereen een mondkapje draagt. Dat zou betekenen dat met mondkapjes het virus in no time zonder aanvullende maatregelen uit zou zijn geroeid.

Dan vind ik mostly false een eufemisme.

En zo’n plaatje posten hier levert dan ook nog een ‘informative’ op. Man, man, man...
 
Ik heb dat ook gezien en ik hoorde iets anders. Maar niet minder verontrustend.

Op zich begrijp ik het probleem; als je het OV weer wil gaan gebruiken en anderhalve meter afstand tussen reizigers moet houden, dan betekent dat dat er misschien maar 20% van de originele capaciteit overblijft. Behalve dat dat tienduizend kilometer file oplevert kan het OV daar eenvoudigweg niet van bestaan.

De oplossing bestaat nu uit het verplichten van mondkapjes tijdens het reizen met het OV. Huh?? Mondkapjes?? Maar die werkten toch niet? Alleen de hele hele goede, die werken prima als je staat te opereren. Met gewassen, gehandschoende handen en gesteriliseerd gereedschap in een gesteriliseerde, geconditioneerde ruimte. En je een cursus do's and don'ts with PPE hebt gehad.

Maar gewone mondkapjes in de openbare ruimte, die doen meer kwaad dan goed, daar is de wetenschap het wel over eens. Iets dat overigens ook in de persconferentie nog werd aangestipt. Ze worden nat. Ze irriteren. Je gaat er aan zitten. Ze geven een vals gevoel van veiligheid. Je draagt ze verkeerd. Onder je neus. Op je nek. Te lang. Even 5 minuten niet. Brildragers vegen 'm elke paar minuten schoon anders zien ze niets meer door de mist. Met al deze handelingen wordt een mondkapje juist een bron van besmetting en niet alleen van het Coronavirus.

Welke mondkapjes moet ik dan op in het OV? Niet de beste, de medische, want die zijn verboden. Bedoeld voor mensen die ze echt nodig hebben. Een sjaal voor je mond en neus mag niet. Een stofmasker van de Gamma van 49 cent is echter prima. Of een zelfgemaakt mondkapje, die mogen ook. Het patroon daarvoor wordt ons binnenkort ter beschikking gesteld.

Rutte lijkt hiermee een knieval te maken voor het deel van de bevolking die je gewoon niet uit kunt leggen dat mondkapjes dragen in het openbare leven flauwekul is. Omdat zij besloten hebben dat dat heel nuttig is. Wetenschap is tenslotte ook maar een mening en hun onderbuik zegt iets heel anders. Dan kun je met bewijzen komen tot je een ons weegt maar die mensen voelen zich pas veilig als er mondkapjes gedragen worden. Mondkapjes stralen namelijk vertrouwen uit. Alleen heeft vertrouwen nog nooit een Corona besmetting voorkomen.

Die mensen hebben nu hun eerste gelijk gehaald. Het wachten is nu op mondkapjes in de supermarkt. Bij de kapper. In een lesauto. In de bouwmarkt. Op je werk. Eigenlijk overal. En na een paar maanden: geen mondkapje op? ASO!

Het meest verontrustende aan dit alles is dat er nog wel een paar zaken spelen in ons land waarbij wetenschap en onderbuik op gespannen voet staan. Als ik in mijn vrije tijd 5G masten in brand zou steken dan zou ik me met deze gang van zaken erg gesterkt voelen.

Ik vind deze knieval in ieder geval onbegrijpelijk en in en in triest.
upload_2020-5-9_8-50-28.jpeg
 

Attachments

  • upload_2020-5-9_8-49-50.jpeg
    upload_2020-5-9_8-49-50.jpeg
    95.7 KB · Views: 45
  • Funny
Reactions: Adm and slk-A4
Ik vond de afbeelding ook maar terug. Allicht hoort er uitleg bij.
De percentages zijn waarschijnlijk voor een langdurig samen zijn van een gezond persoon met een besmettelijk iemand op korte afstand. Ze lijken me niet onmogelijk.
Wat dat dan geeft in een complexe wereld waar iedereen door elkaar loopt en slechts kortstondig maar veelvuldige afstandscontacten heeft, met en zonder masker, verkeerd en juist gedragen en met andere vormen van contact is uiteraard een andere zaak.
 
Ik vond de afbeelding ook maar terug. Allicht hoort er uitleg bij.
De percentages zijn waarschijnlijk voor een langdurig samen zijn van een gezond persoon met een besmettelijk iemand op korte afstand. Ze lijken me niet onmogelijk.
Wat dat dan geeft in een complexe wereld waar iedereen door elkaar loopt en slechts kortstondig maar veelvuldige afstandscontacten heeft, met en zonder masker, verkeerd en juist gedragen en met andere vormen van contact is uiteraard een andere zaak.

De percentages zijn volstrekt uit de lucht gegrepen en dat kan iedereen bedenken die er even iets langer over nadenkt.

Mondkapjes helpen een beetje om anderen niet te besmetten. Dat is wat de wetenschap zegt. En dat is uitgaande van correct gebruik.
 
De percentages zijn volstrekt uit de lucht gegrepen en dat kan iedereen bedenken die er even iets langer over nadenkt.

Mondkapjes helpen een beetje om anderen niet te besmetten. Dat is wat de wetenschap zegt. En dat is uitgaande van correct gebruik.
De wetenschap “moet” dat zeggen omdat er een tekort is. Medici gebruiken ze toch echt om zichzelf te beschermen. En er zijn er genoeg die Coronapatiënten verzorgden die niet besmet zijn geraakt.
 
Dit is dan relevanter:

Ja er is de afgelopen wat kontendraaierij geweest die niet in dit draadje is opgenomen... Midden vorige week bleef Californië nog in lockdown, waarna de gouverneur zijn standpunt wijzigde omstreeks donderdag. Maar dan kwam het op de schouders van de 'county' en die vonden heropenen nog maar niks, waarna Tesla dan toch dicht moest blijven.

Tesla kwam dan (in het weekend!) daarop terug met een blog post, publiceerde hun corona mitigatie plan, en lapten er nog een rechtszaak via Quinn Emmanuel bij.

Getting Back to Work

Tesla-Return-to-Work-Playbook.pdf

https://t.co/4iTRLGvTCm?amp=1

Daaropvolgend gaf de county de opdracht aan de politiedienst van Fremont om de coronamaatregelen te handhaven maar de burgemeester van Fremont steunt dan weer Tesla dus er staat niets te gebeuren.

Al die verschillende overheden met elk een andere mening, het heeft wel wat Belgisch.
 
Status
Not open for further replies.