Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla en het Coronavirus

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
In relevanter nieuws: ik begrijp dat Tesla in Nederland open is voor onderhoud en dergelijke dingen? Wat zijn de maatregelen bij het Service Center?

Tegelijk vraag ik me af hoe Tesla in België functioneert. Zijn de SeC's terug open voor normale niet-dringende werken?
 
En de cruciale vraag: wat is je bron voor dit nepnieuws?

Ik kom het niet tegen op
https://www.nen.nl/NEN-Shop/Nieuws-...hermingsmiddelen-en-medische-hulpmiddelen.htm

Geloof niet alles wat je van de diverse samenzwerings sites plukt, dit is echt een schoolvoorbeeld van nepnieuws. Tijd voor moderatie, en misschien wel het sluiten van dit draadje. Ik zie zo veel ongefundeerde onzin voorbij komen, en dit soort verhalen is gewoon gevaarlijk.
Aai, helaas voor je. Was gewoon op Nederland 1 op tv waar een minister bij zat die het niet ontkende.
Bron : Volgens Sywert van Lienden kunnen ook de meest veilige mondkapjes geleverd worden voor iedereen gemist? Start met kijken op NPO Start
 
Last edited:
Verspreiding van nepnieuws is ongewenst en schadelijk.

Ik blijf voorstander van het sluiten van dit (en soortgelijke) draadjes om verspreiding van nepnieuws te voorkomen.

*Nooit* censuur, zelfs niet bij nepnieuws (wat zeer lastig en meestal allen na verloop van tijd vast te stellen is). Gewoon met argumenten bestrijden als men het er niet mee eens is.
 
Aai, helaas voor je. Was gewoon op Nederland 1 op tv waar een minister bij zat die het niet ontkende.
Bron : Volgens Sywert van Lienden kunnen ook de meest veilige mondkapjes geleverd worden voor iedereen gemist? Start met kijken op NPO Start

Heb je de eerste 5 minuten van dat fragment eigenlijk gezien?

Een nutteloos "fop" masker:
Junior-Argonauts-mondmaskers-van-en-voor-tieners_3580431e48aedf97dcedf972d1481942.jpg


Een mondkapje, dat helpt om anderen niet te besmetten, soms ook chirurgisch masker genoemd:
Mondkapje-50st.jpg


Een mondmasker met filter:
ANP-407208920-1-696x443.jpg


Die laatste zijn de zogenaamde FFP1-2-3 maskers waar er een tekort aan is, en waar het dus niet de bedoeling is dat je ermee op het openbaar vervoer gaat zitten.

Mondneusmaskers: dit moet je weten - Nursing
 
  • Disagree
Reactions: Unit106
Heb je de eerste 5 minuten van dat fragment eigenlijk gezien?

Een nutteloos "fop" masker:
Junior-Argonauts-mondmaskers-van-en-voor-tieners_3580431e48aedf97dcedf972d1481942.jpg


Een mondkapje, dat helpt om anderen niet te besmetten, soms ook chirurgisch masker genoemd:
Mondkapje-50st.jpg


Een mondmasker met filter:
ANP-407208920-1-696x443.jpg


Die laatste zijn de zogenaamde FFP1-2-3 maskers waar er een tekort aan is, en waar het dus niet de bedoeling is dat je ermee op het openbaar vervoer gaat zitten.

Mondneusmaskers: dit moet je weten - Nursing
Heb jij wel het gehele fragment bekeken? Er wordt toch duidelijk uitgesproken dat alleen het zelf gemaakte mondkapje voldoet aan de eis van de overheid om te gebruiken in het OV. De andere 2 mogen uitdrukkelijk NIET gebruikt worden volgens de richtlijnen.
 
Heb jij wel het gehele fragment bekeken? Er wordt toch duidelijk uitgesproken dat alleen het zelf gemaakte mondkapje voldoet aan de eis van de overheid om te gebruiken in het OV. De andere 2 mogen uitdrukkelijk NIET gebruikt worden volgens de richtlijnen.
Ik kijk verder, maar bij minuut 6 weet ik al dat "medisch" en "niet-medisch" niet slaat op het uitzicht of al dan niet filters in zit. Je mag dus perfect met zo een blauw masker op het OV. In jouw screenshot staat er duidelijk dat het gaat om het medische model met CE-keuring. Er staat nergens dat er enkel zelfbouw of katoenen maskers mogen op OV.

Minuut 8 en ik weet al waarom er toch nog risico op schaarste is en waarom er nog die uitzondering op CE-keuring valt.

Overigens kreeg ik er van de lokale overheid 2 van dat type chirurgisch mondmasker, net zoals m'n opdrachtgever. Niemand in België haalt het in z'n hoofd als werkgever om katoenen zelfvlijt aan z'n werknemers te geven.
 
  • Disagree
Reactions: Paco
Kabelshop.nl | Betrouwbaar, Goedkoop en Supersnel!
CE keuring dus mag NIET gebruikt worden in het OV.
En welke politie zal zo kortbij komen om te komen controleren?

Gaat in vanaf 1 juni. Ik vermoed dat voor die datum het advies wel zal aangepast worden.

@wooter, ben jij nou echt serieus of zit jij gewoon je dag door te komen door hier te trollen?
Zover ik kan zien reageerde ik eerst op enkele discutabele claims die je had gepost, waar ik graag bronvermelding van had. Dan postte je discutabele fake news links. En dan een screenshot zonder bronvermelding.

Vind je dat deze discussie tot iets bijdraagt? Niemand ligt hier wakker van claims zonder bronvermelding dus misschien ga je beter wat posten in het commentaarveld van xandernieuws.

Nu weet ik nog altijd niet waarin mij aan kan verwachten als ik bij Tesla de HW3.0 upgrade wil aanvragen in België.
 
  • Like
Reactions: horta
Dan postte je discutabele fake news links.
Vertel! Welke?
En dan een screenshot zonder bronvermelding.
Inderdaad, ik heb inmiddels met Google ook aangetoond hoe makkelijk je dit zelf kan controleren als je het bericht wantrouwd!

Vind je dat deze discussie tot iets bijdraagt?
Als we gaan tellen in dit onderwerp dan vermoed ik dat jij aan de top staat in dit onderwerp met reacties waarvan het in het begin voornamelijk een BE/NL strijd was. Was heel zinvol, not!

Nu weet ik nog altijd niet waarin mij aan kan verwachten als ik bij Tesla de HW3.0 upgrade wil aanvragen in België.
Als ik je een tip mag geven : doe via de app een afspraak inschieten. Tesla zal je afspraak of annuleren of anders vertellen wat je kan gaan verwachten. Hangt er geheel vanaf voor welke auto en in welk stadium je FSD hebt aangeschaft!
 
Dit topic heb ik al even niet bekeken maar lijkt weer te ontsporen in een totaal niet Tesla gerelateerd topic met van alles alle kanten op.

Sommige dingen kunnen beter op Facebook (mijn mening). Kunnen we het hier bij Tesla houden? Zoals het openen van de fabriek in Fremont.

Voor andere COVID-19 zaken zijn er voldoende andere plekken op internet.
 
Dit topic heb ik al even niet bekeken maar lijkt weer te ontsporen in een totaal niet Tesla gerelateerd topic met van alles alle kanten op.

Sommige dingen kunnen beter op Facebook (mijn mening). Kunnen we het hier bij Tesla houden? Zoals het openen van de fabriek in Fremont.

Voor andere COVID-19 zaken zijn er voldoende andere plekken op internet.

Als je het mij vraagt staat het topic nu vol met alleen maar @wooter die in het luchtledige aan het praten is. Maar dat kan ook liggen aan mijn ignore instellingen :)
 
Topic sluiten vind ik nergens voor nodig. Ik vind al die meningen eigenlijk wel leuk om te lezen en maak zelf wel het onderscheid tussen de zinnige en de onzinnige. En soms haal je er nog eens wat verrassends uit en krijg je een ander of nieuw inzicht:) Uiteraard kun je dit ook op Facebook vinden. Helaas zijn de tegenstellingen daar een factor 10 erger dan hier. Dat geldt ook voor de emoties en bijbehorende posts en tone of voice..

Mensen ignoreren en posts disagreeën zal ik nooit doen. Ik scroll er gewoon iets harder langs. Standje Ludricous (en hup, weer on Tesla-topic)
 
  • Like
Reactions: JanG007
Je ziet in deze discussie hetzelfde effect als wanneer je op een willekeurig forum naar een klimaatdiscussie gaat kijken.

Er zijn vele gerenommeerde experts die lijnrecht tegenover elkaar staan.
De meesten worden betaald door een bepaalde groepering of zijn contractueel verplicht een regeringsstandpunt aan te prijzen.
In hoeverre dat de mening van deze experts is beïnvloed door hun broodheren of contractuele verplichtingen laat zich alleen maar raden en dus zal de waarheid wel ergens in het midden liggen.

Zoals dat overigens eigenlijk altijd wel is in dergelijke discussies.
 
Het gaat er om dat daar nergens het nepnieuws van @Unit106 staat. Dat zou je wel verwachten, vandaar 1: de link en 2: de vraag naar de bron en 3: de opmerking dat het DUS nepnieuws is.

Verspreiding van nepnieuws is ongewenst en schadelijk.

Ik blijf voorstander van het sluiten van dit (en soortgelijke) draadjes om verspreiding van nepnieuws te voorkomen.
Helemaal mee eens. In plaats van 17 miljoen bondscoaches heeft Nederland nu 17 miljoen virologen minus 2 (horta en ik). Ik vind dit draadje gewoon Tesla-onwaardig. Ga gewoon lekker los op nu.nl zou ik zeggen.

Maar die discussie is al een paar keer gevoerd en daarin hebben we het onderspit gedolven.

Aan de andere kant lach je je hier soms ook vaak suf van de onzin. Of is het toch plaatsvervangende schaamte?

De aarde zal vast ook plat zijn.
 
In ander nieuws:

Even rondgekeken en volgens het internet zouden garagebedrijven sinds 11 mei terug open zijn in België.

Afspraak in de app gepland voor HW3.0 upgrade met MCU2, en direct erna feedback ontvangen:

Bedankt voor het gebruik van de App. Deze upgrades zijn nog niet beschikbaar in Europa, we hebben hier geen release datum voor. We raden u aan om de Tesla website in de gaten te houden voor eventuele updates. We zullen deze afspraak annuleren, let op dat we geen sms-berichten meer zullen ontvangen. Bedankt voor uw begrip. Tesla Service Team.

Zal wel aan MCU2 liggen.
 
Status
Not open for further replies.