Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla fietsclub

This site may earn commission on affiliate links.
Net aangenaam verrast door mijn vrouw zie foto:smile:. Zie hier wel meerdere mensen met een passie naast Tesla en dat is fietsen. Zelf hou ik van racefietsen maar er zullen ongetwijfeld mensen zijn die met de MTB mijn tempo prima kunnen bijhouden of zich zelfs moeten inhouden.
Wie zouden het leuk vinden om deze passie ook te willen delen en samen een tochtje te maken SC Stein is een mooie uitvalbasis voor een tochtje Limburg om maar wat te noemen? Maar ook in NH kunnen we heerlijk tegen de wind in fietsen. Zevenaar is ook een optie voor wat glooiend terrein. Onze Zuiderburen zijn vanzelfsprekend ook van harte welkom.
Afbeelding.jpg
 
  • Like
Reactions: NielsT
Net aangenaam verrast door mijn vrouw zie foto:smile:. Zie hier wel meerdere mensen met een passie naast Tesla en dat is fietsen. Zelf hou ik van racefietsen maar er zullen ongetwijfeld mensen zijn die met de MTB mijn tempo prima kunnen bijhouden of zich zelfs moeten inhouden.
Wie zouden het leuk vinden om deze passie ook te willen delen en samen een tochtje te maken SC Stein is een mooie uitvalbasis voor een tochtje Limburg om maar wat te noemen? Maar ook in NH kunnen we heerlijk tegen de wind in fietsen. Zevenaar is ook een optie voor wat glooiend terrein. Onze Zuiderburen zijn vanzelfsprekend ook van harte welkom.

Ik kom óf met de witte óf de zwarte, beide razendsnel :)

IMG_1217 - versie 2.jpg
 
  • Like
Reactions: Dutch-Courage
Bij die witte kan ik wel heel slecht in het wiel fietsen :biggrin:. Twee prachtige bolides.

Velomobielen, en helemaal deze VeloTilt, leveren geen enkel zog waar je als wielrenner wat aan hebt.
Dat is soms wel eens heel frustrerend voor achtervolgende wielrenners. Is trouwens wel leuk om een peloton wielrenners langzaam voorbij te rijden.
Meestal pikken er dan enkele renners aan. Dan langzamerhand versnellen. Bij 48 km/u dwarrelen de eersten eraf. Bij 54 km/u is gegarandeerd iedereen uit het wiel :)
Met een goed getunede Quest kan ik een uur lang gemiddeld 58,3 km/u rijden. Hoe hard het met de nieuwe VeloTilt gaat moeten we nog proberen.
 
  • Funny
  • Like
Reactions: shthpnz and SMU
Count me in... (als het plan-technisch lukt).

Hoewel ik, als ik alleen ben, de fiets in de auto kan vervoeren, moet ik toch een keer de dakdrager (het extra verbruik) testen voor de zomervakantie.
De ski's op het dak vielen wat tegen (inclusief kou, regen, wind, ...), en als de fiets nog meer verbruik kost, ben ik bang dat ik toch kies voor ene huurfiets op vakantie (als dat kan)...
Leuk, ik ben dit jaar uitgeloot voor de Amstel Gold, ga die dag De Alternatieve rijden. Heb maar een Tacx gekocht om op tijd in vorm te zijn. Mei of begin juni lijkt me de beste periode.
 
Nog een oud draadje gevonden...
Vandaag een elektrische MTB besteld. Als opa zijnde mag dit wel;)
specs:
  • Frame: NEW OVERVOLT 160mm INTEGRATED BOSCH SUPREME 5 ALLOY BOOST
  • Fork: ROCKSHOX YARI 15x110MM 29' 160MM 42MM OFFSET
  • Shock: ROCKSHOX DELUXE SELECT+ TRUNNION 205x60MM
  • Rear Derailleur: SRAM NX 12s
  • Crankset: LAPIERRE OVERVOLT ISIS 165mm + SRAM XSYNC EAGLE 34T
  • Drive unit / Batterie - Battery / Display: NEW BOSCH PERFORMANCE CX GEN4 625Wh POWERTUBE PURION
  • Sprocket: SRAM PG1210 EAGLE 11-50T
  • Chain: SRAM NX EAGLE 12s
  • Brakes (front-rear): SRAM GUIDE T 4 pistons
  • Rotors: SRAM CENTERLINE 220mm/ 200mm
  • Shiftlevers: SRAM NX SINGLE CLICK 12s MMX
  • Headset: NEW FSA NO.55R/57E, Anod black 1-1/8"-1.5"
  • Handlebar: LAPIERRE ALLOY 6061DB W: 760mm R: 15mm Ø: 31.8mm
  • Grips: NEW LAPIERRE DD34 Lock-on
  • Stem: LAPIERRE ALLOY Ø: 31.8mm L: 35mm(S,M) 45mm(L,XL)
  • Seatpost: LAPIERRE DROPPER by JD Ø: 31.6mm TRAVEL 100mm(S) 130mm(M,L,XL)
  • Saddle: SELLE ROYAL VIVO
  • Front hub: FAST ACE SEALED BEARINGS 15x110 BOOST 32H
  • Rear hub: FAST ACE SEALED BEARINGS 12x148 BOOST SHIMANO DRIVER 32H
  • Rims: LAPIERRE eAM+ 32H 584-35c
  • Tires: MAXXIS 27.5x2.8 HIGH ROLLER II/ REKON+ EXO PROTECTION TUBELESS READY
  • Pedals: VP VPE-527
  • Acessories: BOSCH CHARGER 4A
Overvolt-AM-7.6-D022-(1).jpg
Overvolt-AM-7.6-D022-(3).jpg
Overvolt-AM-7.6-D022-(2).jpg
Overvolt-AM-7.6-D022-(4).jpg
 
Velomobielen, en helemaal deze VeloTilt, leveren geen enkel zog waar je als wielrenner wat aan hebt.
Dat is soms wel eens heel frustrerend voor achtervolgende wielrenners. Is trouwens wel leuk om een peloton wielrenners langzaam voorbij te rijden.
Meestal pikken er dan enkele renners aan. Dan langzamerhand versnellen. Bij 48 km/u dwarrelen de eersten eraf. Bij 54 km/u is gegarandeerd iedereen uit het wiel :)
Met een goed getunede Quest kan ik een uur lang gemiddeld 58,3 km/u rijden. Hoe hard het met de nieuwe VeloTilt gaat moeten we nog proberen.

Als het over ligfietsen gaat (daar rangschik ik hem maar even onder) moet ik altijd aan dit stukje van Daniël arends



Daarnaast zou ik niet graag de Amstel gold race rijden met een velomobiel. Je kan de Cauberg er natuurlijk mee oprijden, maar dat gaat toch wat minder.
 
  • Funny
Reactions: Fredblack and Timmm
Mooie machine Frank! Waar ga je deze gebruiken (trapondersteuning, volledig geveerd)?

Ikzelf ben ik afwachting van mijn nieuwe Chesini frame (Gran Premio disc). Ik hoop binnenkort de foto's te zien van de resultaten en dan mag ik de definitieve keuze gaan maken voor de kleur (ik zit te denken aan een chromaflair coating). De fiets wordt opgebouwd met Campagnolo Record Disc groep, Campa Bora wielset, en Deda Superzero stuur, stuurpen en zadelpen.