Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla gebeurtenissen

This site may earn commission on affiliate links.

Tiens, Ned Flanders was er ook... . :rolleyes:

Unknown.jpeg
 
Vanmiddag was ik op uitnodiging van een relatie wat rondjes gaan rijden op Zandvoort. Zo'n Lamborghini Huracán is nog best wel een aardige auto om in te rijden. Ik heb daar ook toevallig @Jesper Weiland ontmoet. We konden gezellig onze afkeer van waterstof delen.

Om te compenseren ben ik wel met 145 Wh/km heen en weer gereden naar het circuit.
 
Voor de tachtigste verjaardag van mijn vader had ik hem beloofd dat we een weekendje op stap gingen. Vandaag was het zover. 2 dagen naar Duitsland. Toen ik hem deze morgen ging ophalen had hij blijkbaar weinig vertrouwen in de technologie;) zie foto.
20181012_100543.jpg

Ondertussen is het vertrouwen al een stuk groter en staat hij voortdurend vol bewondering.:cool:
20181012_100748.jpg
 
Last edited:
Voor de tachtigste verjaardag van mijn vader had ik hem beloofd dat we een weekendje op stap gingen. Vandaag was het zover. 2 dagen naar Duitsland. Toen ik hem deze morgen ging ophalen had hij blijkbaar weinig vertrouwen in de technologie;) zie foto.
View attachment 343193
Ondertussen is het vertrouwen al een stuk groter en staat hij voortdurend vol bewondering.:cool:
View attachment 343194

We hebben er hier met z’n allen smakelijk om kunnen lachen!
 
Vandaag ben ik in twee verschillende winkels door twee doodvreemde mensen aangesproken omdat ze me uit de auto hadden zien stappen. Beiden vroegen of ze wat inlichtingen konden krijgen en of ik tevreden was met mijn tesla.
Het heeft telkens toch een half uurtje in beslag genomen.(jammer genoeg hadden ze niet meer tijd)
Het is duidelijk dat de mensen weinig of niets weten van het tesla gebeuren, maar het begint er op te lijken dat ze niet echt meer geloven wat er allemaal in de media verschijnt en eens willen polsen wat er leeft bij de eigenaars van een tesla.:)
 
Ik denk dat de hausse in de states nu komt doordat er voldoende kritische massa is zodat iedere potentiële koper ondertussen wel eens in een Tesla gezeten heeft, of iemand kent die zijn vragen kan beantwoorden. Dit is hier nog niet het geval. In NL al iets meer dan in BE.
Bijvoorbeeld die altijd aanwezige eerste vraag: "hoe ver geraak je?". Is bij ons al lang geen issue meer.
Voor dagelijks gebruik geen issue. Een verre reis wordt er ontspannender door.
 
Ik denk dat de hausse in de states nu komt doordat er voldoende kritische massa is zodat iedere potentiële koper ondertussen wel eens in een Tesla gezeten heeft, of iemand kent die zijn vragen kan beantwoorden. Dit is hier nog niet het geval. In NL al iets meer dan in BE.
Bijvoorbeeld die altijd aanwezige eerste vraag: "hoe ver geraak je?". Is bij ons al lang geen issue meer.
Voor dagelijks gebruik geen issue. Een verre reis wordt er ontspannender door.
Dat effect is in de VS al heel groot. Verkopen in juli 17.800, augustus 20.400, september 24.000 stuks Model 3.
Als het zo door gaat heel Tesla amper nog capaciteit om te exporteren.
Tesla maakt nu 1000 stuks Model 3 per werkdag. Dat zou bijv. in september niet voldoende zijn om alleen de Amerikaanse markt te bedienen.
 
...Tesla maakt nu 1000 stuks Model 3 per werkdag...
Dat lijkt me niet correct verwoord. Men maakt per week (met 7 productiedagen) bijna 7.000 stuks van Model S, X en 3 tesamen. Dat zijn toevallig ook 5.000 stuks Model 3 per week, maar toch anders...
“Electrek on https://electrek.co/2018/10/19/tesla-maintain-production-1000-vehicles-day/“ said:
According to a reliable source familiar with the company’s production, Tesla has produced about 6,800 cars, including around 4,800 Model 3’s, over the last week.

It adds up to about 12,200 Model 3’s and just over 18,300 vehicles for this quarter as of early this morning.

The biggest takeaway is that Tesla is now about to maintain a production of about 1,000 vehicles per day and close to 7,000 vehicles per week – including nearly 5,000 Model 3 vehicles
 
Dat effect is in de VS al heel groot. Verkopen in juli 17.800, augustus 20.400, september 24.000 stuks Model 3.
Als het zo door gaat heel Tesla amper nog capaciteit om te exporteren.
Tesla maakt nu 1000 stuks Model 3 per werkdag. Dat zou bijv. in september niet voldoende zijn om alleen de Amerikaanse markt te bedienen.
Ik geloof dat ze in Born hier nog wat capaciteit over hebben om een handje te helpen met de fabricage? :D
 
  • Like
Reactions: job-lek