Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla gebeurtenissen

This site may earn commission on affiliate links.
en toch is het "klote" dat je je zelf buiten kan sluiten door je telefoon in de auto te laten.. altijd als ik ga tanken ligt mijn telefoon nog gewoon aan de lader en dan...??
Al 2x 's morgens op kantoor de telefoon erin laten liggen en dan gaat hij niet op slot. Vermoedelijk ziet hij nog een actieve bluetooth verbinding.

Het verradelijke vind ik dat ik vaak de deksel sluit en daardoor de telefoon niet in het zicht hebt liggen.

Ik neem wel altijd onderweg het pasje mee, je weet maar nooit!
 
  • Helpful
Reactions: Hans_TM3
en toch is het "klote" dat je je zelf buiten kan sluiten door je telefoon in de auto te laten.. altijd als ik ga tanken ligt mijn telefoon nog gewoon aan de lader en dan...??
Dat was vroeger niet anders bij old auto. Ik heb jaren geleden voor mijn broer die een Skoda had met mijn zoon van 7 bij hem ingebroken om zijn reservesleutel te halen voordat de ambtenaar van de burgerlijke stand klaar was en het hele gezelschap verder moest tijdens een bruiloft. Hij had ook zijn sleutel in de kofferbak liggen. Maar het kon ook anders. Wij kregen toen we op vakantie wilden de kofferbak van de Audi S8 niet dicht. Ging gewoon weer elektrisch open. Bleek mijn vrouw haar sleutel in haar tas te hebben die in de koffer in de kofferbak zat.
 
  • Informative
Reactions: shthpnz
Weet niet in welk draadje dit het beste past, daarom maar hier ook al is het niet echt een gebeurtenis, maar meer een ontdekking (van mij dan).
Ik verbaas me al anderhalf jaar over de manier waarop Tesla de bedrijfsprocessen heeft ingericht: de gebrekkige informatie-uitwisseling tussen bijv service en onderdelenvoorziening, de willekeur van het deliveryproces, waarbij het lijkt dat elke medewerker een ander verhaal heeft of aangeeft dat hij/zij geen informatie heeft, enz.
Maar vandaag las ik dit stukje op Electrek.co

While most automakers use commonly known enterprise software from third parties like SAP, Tesla instead decided to build its own from scratch. Tesla’s longtime chief information officer Jay Vijayan, is credited for leading the development of the system, which Tesla calls “Warp.”
...
Sources familiar with the matter told Electrek that Tesla’s custom OS has been outdated in some aspects, despite being useful for its integration throughout the different divisions.

Volledige artikel: https://electrek.co/2019/11/06/tesla-updating-internal-focus-securing-customer-accounts-musk/

Voor mij vallen er nu wel wat puzzelstukjes op hun plaats.
Terwijl het voor de meeste bedrijven geen goed idee is om voor je standaard bedrijfsprocessen zelf software te ontwikkelen (mijn mening en ervaring.) is dat zeker voor een snelgroeiend bedrijf dat wereldwijd opereert gewoon een bijzonder slecht idee. Het leidt af en geeft te veel vrijheid aan je organisatie om inefficiënte processen te creëren en in stand te houden.
Als Tesla geen efficient werkend ERP systeem heeft snap ik waarom iedereen in Tesla (Nederland, daarbuiten weet ik niet) zo verschrikkelijk langs elkaar heen werkt, waarom onderdelen nooit op tijd beschikbaar zijn, afspraken zo last minute worden gewijzigd of afgezegd en in z'n algemeenheid iedereen maar wat lijkt te doen.
Natuurlijk kunnen bedrijven werken met eigen ERP software, maar dan moet je er wel heel veel geld en resources tegen aan gooien, zeker als je dat wereldwijd moet gebruiken.
 
Weet niet in welk draadje dit het beste past, daarom maar hier ook al is het niet echt een gebeurtenis, maar meer een ontdekking (van mij dan).
Ik verbaas me al anderhalf jaar over de manier waarop Tesla de bedrijfsprocessen heeft ingericht: de gebrekkige informatie-uitwisseling tussen bijv service en onderdelenvoorziening, de willekeur van het deliveryproces, waarbij het lijkt dat elke medewerker een ander verhaal heeft of aangeeft dat hij/zij geen informatie heeft, enz.
Maar vandaag las ik dit stukje op Electrek.co

While most automakers use commonly known enterprise software from third parties like SAP, Tesla instead decided to build its own from scratch. Tesla’s longtime chief information officer Jay Vijayan, is credited for leading the development of the system, which Tesla calls “Warp.”
...
Sources familiar with the matter told Electrek that Tesla’s custom OS has been outdated in some aspects, despite being useful for its integration throughout the different divisions.

Volledige artikel: https://electrek.co/2019/11/06/tesla-updating-internal-focus-securing-customer-accounts-musk/

Voor mij vallen er nu wel wat puzzelstukjes op hun plaats.
Terwijl het voor de meeste bedrijven geen goed idee is om voor je standaard bedrijfsprocessen zelf software te ontwikkelen (mijn mening en ervaring.) is dat zeker voor een snelgroeiend bedrijf dat wereldwijd opereert gewoon een bijzonder slecht idee. Het leidt af en geeft te veel vrijheid aan je organisatie om inefficiënte processen te creëren en in stand te houden.
Als Tesla geen efficient werkend ERP systeem heeft snap ik waarom iedereen in Tesla (Nederland, daarbuiten weet ik niet) zo verschrikkelijk langs elkaar heen werkt, waarom onderdelen nooit op tijd beschikbaar zijn, afspraken zo last minute worden gewijzigd of afgezegd en in z'n algemeenheid iedereen maar wat lijkt te doen.
Natuurlijk kunnen bedrijven werken met eigen ERP software, maar dan moet je er wel heel veel geld en resources tegen aan gooien, zeker als je dat wereldwijd moet gebruiken.
Ze zijn wel bezig om hun service management systeem te vervangen. Na mijn panne in de UK kon men in België niet zien wat ze daar gedaan hadden omdat de UK al op het nieuwe systeem zat en BE nog niet.
 
Dat was vroeger niet anders bij old auto. Ik heb jaren geleden voor mijn broer die een Skoda had met mijn zoon van 7 bij hem ingebroken om zijn reservesleutel te halen voordat de ambtenaar van de burgerlijke stand klaar was en het hele gezelschap verder moest tijdens een bruiloft. Hij had ook zijn sleutel in de kofferbak liggen. Maar het kon ook anders. Wij kregen toen we op vakantie wilden de kofferbak van de Audi S8 niet dicht. Ging gewoon weer elektrisch open. Bleek mijn vrouw haar sleutel in haar tas te hebben die in de koffer in de kofferbak zat.
Mijn vorige Skoda met keyless entry ging niet op slot als je de sleutel erin had liggen. Zo heb ik een keertje de sleutel in de sporttas gehad en in de kofferbak gedaan. Bij het sluiten van de kofferbak sprong hij elke keer open. Paar pogingen gedaan om hem steeds harder dicht te gooien voordat ik er pas achter was wat de reden was :)
 
Reed net bij Stuttgart en wie zag ik daar met een gloednieuwe bumpersticker op de rode classic? Hansjörg. Duimpje omhoog. Duimpje omhoog terug.
 

Attachments

  • A33BA399-8A3C-4CE9-8A8C-6CAE59598497.png
    A33BA399-8A3C-4CE9-8A8C-6CAE59598497.png
    953.7 KB · Views: 77
Potverdorie. In 6 jaar 130.000 km gereden, dus om de 1mln km te halen moet ik nog 40 jaar rijden, ben ik 94 en mag ik niet met pensioen, anders moet ik 100 worden:oops:
Dan maar gezond door blijven eten, drinken, bewegen en slapen zou ik zeggen. Veganist worden helpt al een beetje. En in de 870.000 resterende km's niet al te risicovol rijden dus. En zeker geen Tesla stelen, hahahahahaha!
 
Gisterenavond op de A10 had ik bijna mijn eerste Tesla aanrijding te pakken. Ik reed op afrit 12 (richting Wibautstraat) op NoA. Na een paar honderd meter splitst de afrit naar rechts in een tweede baan. De auto's voor me reden rond de 75 km/u en gingen naar de rechterbaan. Mijn auto kreeg een lege baan voor zich en ging dus weer lekker naar de 100. Maar daar had een laatste-seconde-afrit-drukker geen rekening mee gehouden. Die dacht 'm er nog net bij mij voor te duwen, maar op de hoofdbaan reed een auto met aanhanger waardoor hij voor me geen ruimte had. En je bent een aso of je bent geen aso, dus hij drukte gewoon door. AP had het volgens mij niet echt door en greep niet in, dus moest ik het zelf doen.
Helaas heb ik er net geen goede dashcam beelden van. Zoiets gebeurt in een fractie van een seconde en dat was net toevallig tussen twee clips in. Het liep goed af maar waarom willen mensen in hemelsnaam zich er nog in de laatste centimeters tussenpersen terwijl je onderaan de afrit toch allemaal weer stilstaat voor hetzelfde stoplicht?
 
Gisterenavond op de A10 had ik bijna mijn eerste Tesla aanrijding te pakken. Ik reed op afrit 12 (richting Wibautstraat) op NoA. Na een paar honderd meter splitst de afrit naar rechts in een tweede baan. De auto's voor me reden rond de 75 km/u en gingen naar de rechterbaan. Mijn auto kreeg een lege baan voor zich en ging dus weer lekker naar de 100. Maar daar had een laatste-seconde-afrit-drukker geen rekening mee gehouden. Die dacht 'm er nog net bij mij voor te duwen, maar op de hoofdbaan reed een auto met aanhanger waardoor hij voor me geen ruimte had. En je bent een aso of je bent geen aso, dus hij drukte gewoon door. AP had het volgens mij niet echt door en greep niet in, dus moest ik het zelf doen.
Helaas heb ik er net geen goede dashcam beelden van. Zoiets gebeurt in een fractie van een seconde en dat was net toevallig tussen twee clips in. Het liep goed af maar waarom willen mensen in hemelsnaam zich er nog in de laatste centimeters tussenpersen terwijl je onderaan de afrit toch allemaal weer stilstaat voor hetzelfde stoplicht?

Is het niet vreemd dat AP niet ingrijpt? Die zou toch zelfs sneller moeten zijn dan een bestuurder?
 
De auto's voor me reden rond de 75 km/u en gingen naar de rechterbaan. Mijn auto kreeg een lege baan voor zich en ging dus weer lekker naar de 100.

Die afrit drukker is idd aso, maar voor hetzelfde geld zou je kunnen zeggen dat al rijdend op een afrit plots versnellen ook redelijk aso is. Ik snap dat dat AP gerelateerd is, maar veel zin heeft het niet als je straks toch stil staat voor het verkeerslicht :(
 
Gisterenavond op de A10 had ik bijna mijn eerste Tesla aanrijding te pakken. Ik reed op afrit 12 (richting Wibautstraat) op NoA. Na een paar honderd meter splitst de afrit naar rechts in een tweede baan. De auto's voor me reden rond de 75 km/u en gingen naar de rechterbaan. Mijn auto kreeg een lege baan voor zich en ging dus weer lekker naar de 100. Maar daar had een laatste-seconde-afrit-drukker geen rekening mee gehouden. Die dacht 'm er nog net bij mij voor te duwen, maar op de hoofdbaan reed een auto met aanhanger waardoor hij voor me geen ruimte had. En je bent een aso of je bent geen aso, dus hij drukte gewoon door. AP had het volgens mij niet echt door en greep niet in, dus moest ik het zelf doen.
Helaas heb ik er net geen goede dashcam beelden van. Zoiets gebeurt in een fractie van een seconde en dat was net toevallig tussen twee clips in. Het liep goed af maar waarom willen mensen in hemelsnaam zich er nog in de laatste centimeters tussenpersen terwijl je onderaan de afrit toch allemaal weer stilstaat voor hetzelfde stoplicht?
Waarom mensen er tussen willen drukken?
Nou, normaol è, je bent e aso of je bent e aso! Aolleen ik hep het recht om te rije. Krijg de kolere, typhus man! Zo reageren ze toch.......
 
Gisterenavond bij de supercharger in Eindhoven stond er een Model S open met de sleutel erin aan het opladen. Niemand te bekennen. Scherm en verlichting bleef ook aan.

Eerst geprobeerd om de lader te disconnected maar daar kwam geen reactie op. Toen maar Tesla Support gebeld, die hebben de auto op afstand afgesloten. Aangezien ze ook de eigenaar niet telefonisch konden bereiken.
 
Gisterenavond bij de supercharger in Eindhoven stond er een Model S open met de sleutel erin aan het opladen. Niemand te bekennen. Scherm en verlichting bleef ook aan.

Eerst geprobeerd om de lader te disconnected maar daar kwam geen reactie op. Toen maar Tesla Support gebeld, die hebben de auto op afstand afgesloten. Aangezien ze ook de eigenaar niet telefonisch konden bereiken.
En geen boze eigenaar op TMC tegen gekomen, of misschien wel een hele blijde, waarvan de auto net gestolen was?
 
Last edited: