Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla gebeurtenissen

This site may earn commission on affiliate links.
analyse in de achteruitkijkspiegel aan een stoplicht!
-eerst zie je de man naar voor buigen en zijn nek rekken
-dan begint de mond van de man te bewegen.
-daarna komt de vrouw naar voor gebogen en rekt de ook nek uit.
-ook haar mond begint te bewegen!

volgende zinnen kan men in "spiegelbeeld liplezen" waarnemen.

"Welk merk is dat"
"Dat is een tesla"
"dat is zo een elektrische auto"
"die heeft geen uitlaat"

en dan bijna standaard gevolgd door:

- Maar hoe ver kan je er dan mee ?
- wat doe je dan als de accu leeg is ?
- het is wel een heel mooie auto !
 
en dan bijna standaard gevolgd door:

- Maar hoe ver kan je er dan mee ?
- wat doe je dan als de accu leeg is ?
- het is wel een heel mooie auto !
Je vergeet nog:
- en hoe lang duurt het laden?

Waarop mijn standaard antwoord inmiddels is: "Dat weet ik eigenlijk niet. Hij zit gewoon altijd vol als ik hem nodig heb." :biggrin:

Is niet helemaal waar, natuurlijk, maar het komt dichterbij de werkelijkheid dan als ik zeg "Nou, als hij helemaal leeg is, zo'n 9,5 uur". Want dan kijken mensen meteen bedenkelijk, en moet je gaan uitleggen dat het maar heel weinig voorkomt dat je helemaal leeg thuiskomt, en dat je meestal met een paar uur alweer teruggeladen hebt wat je die dag hebt verreden.
 
mijn broer laatst. Wat doe je als je naar Parijs moet en terug?
ik: Wat doe jij als je naar Zuid Frankrijk moet en er is een nationale staking bij de benzinepomphouders in Frankrijk?
Hij: Die kans is wel erg klein.
ik: die kans is even groot, dat ik over en weer naar Parijs moet!:biggrin:
 
Vorige week in een klein dorpje waar we op bezoek waren, hadden we geparkeerd op de oprit. Een oud mannetje komt langslopen en kijkt naar de auto. Stopt en staat te dralen. Loopt weer een stukje door en keert terug om vervolgens te besluiten om de auto van dichtbij te gaan bekijken.

Ik ben even naar buiten gelopen om hem de auto ook even van binnen te laten zien. Bleek dat hij er alles van wist, maar dat hij niet verwacht had er ooit een in het dorp te zullen zien. :)
 
Gisteren, beetje file. Erg langzaam rijdend verkeer.
Een belgische jonge knul voor mij in een VW golf.
Ik zag hem al kijken toen hij langs reed. Ik zag al tussendoor dat hij foto's aan het maken wat vanuit zijn auto....

Plots parkeert hij de wagen midden op de weg, stapt uit, loopt naar mijn auto, tikt rustig op het raampje en vraagt wat voor auto dit is ?

Het enige wat ik eruit kon krijgen was : "uhh en Tesla, volledig elektrisch...". Hierna begonnen de auto's achter mij al behoorlijk op de toeter te drukken...
 
Laatst ging ik langs bij Aart een jongen van 14 met een spierziekte die al bijna zijn hele leven in een rolstoel zit. Hij is dol op auto's. Hij kan maar weinig praten maar maakte heel de tijd rondjes om de auto en zei "mooi mooi vrome vroem". Ik heb Aart moeten uitleggen dat de mooie auto geen vroem vroem doet. We hebben Aart uit zij rolstoel gehaald en in de auto meegenomen om een stukje te rijden. Op een gegeven moment zei zijn vader ga maar hier naar rechts dan gaan we weer terug. Maar Aart wees met zijn hand naar rechts. Dus toch maar naar rechts en duidelijk werd dat hij naar de snelweg wilde. Maar een hele grote ronde gemaakt. Ook het optrekken was natuurlijk een feestje. Kortom soms kan je mooie dingen met je tesla doen.
 
Laatst ging ik langs bij Aart een jongen van 14 met een spierziekte die al bijna zijn hele leven in een rolstoel zit. Hij is dol op auto's. Hij kan maar weinig praten maar maakte heel de tijd rondjes om de auto en zei "mooi mooi vrome vroem". Ik heb Aart moeten uitleggen dat de mooie auto geen vroem vroem doet. We hebben Aart uit zij rolstoel gehaald en in de auto meegenomen om een stukje te rijden. Op een gegeven moment zei zijn vader ga maar hier naar rechts dan gaan we weer terug. Maar Aart wees met zijn hand naar rechts. Dus toch maar naar rechts en duidelijk werd dat hij naar de snelweg wilde. Maar een hele grote ronde gemaakt. Ook het optrekken was natuurlijk een feestje. Kortom soms kan je mooie dingen met je tesla doen.
top!:smile::smile:
 
Zondag was er een vriend uit Sri Lanka bij ons op bezoek.
Eerst een rondleiding rond de auto (motor laten zien, met het nodige grapje)
Daarna een proefritje gedaan. Ik denk dat hij net niet in zijn broek deed.
Hij zat naast me met gestrekte benen te duwen tegen een fictieve rempedaal terwijl hij het uitgilde "It's like a plane, its like a plane":scared:
Tijdens het optrekken was er ergens een kraak te horen.
Hij vroeg onmiddellijk wat dit was ... ik zei: "niet op letten dat zijn de wielen die inklappen.:biggrin:

ik ben er vrij zeker van dat hij de allereerste Sri Lankaan is die met een model S heeft mee gereden.
Zijn schoonbroer; onze vriend die elk jaar voor 3 maand naar ons komt, had er wel al in gezeten bij de opening van de Tesla store in Brussel, maar nog niet mee gereden. (wel had hij vorige zomer mee gereden met de roadster van Byron en Gwen)
 
Vandaag in Leiden, wat jongelui die de tesla spotten en die stil blijven staan en me aanmoedigen om flink even op het gas....eeh stroompedaal te gaan staan. Helaas 7x treurende gezichten als de model s vol weg spuit met alleen wat afrolgeluid van de banden en wat grind......hadden ze even niet verwacht.
 
Het was al via Twitter eerder vandaag aangekondigd door de wijkagent en zojuist een team van de Politie als ongevraagde gasten rondom de Tesla gehad. Een busje vol met geüniformeerde agenten is preventief de wijk rond aan het rijden op zoek naar kostbaarheden in auto's en/of openstaande auto's die daardoor diefstal gevoelig zijn. De Tesla heeft de test van de Politie met glans doorstaan, ze stonden met drie man sterk aan de auto vertwijfeld te voelen en vol ongeloof waren ze over de touchgrepen van de Tesla waarbij ze niet kunnen zien of hij afgesloten is. Dat is dan gelijk een tip voor Tesla zelf om een 'lock' relais ergens te plaatsen.
 
Het was al via Twitter eerder vandaag aangekondigd door de wijkagent en zojuist een team van de Politie als ongevraagde gasten rondom de Tesla gehad. Een busje vol met geüniformeerde agenten is preventief de wijk rond aan het rijden op zoek naar kostbaarheden in auto's en/of openstaande auto's die daardoor diefstal gevoelig zijn. De Tesla heeft de test van de Politie met glans doorstaan, ze stonden met drie man sterk aan de auto vertwijfeld te voelen en vol ongeloof waren ze over de touchgrepen van de Tesla waarbij ze niet kunnen zien of hij afgesloten is. Dat is dan gelijk een tip voor Tesla zelf om een 'lock' relais ergens te plaatsen.

Zijn de deurhendels naar binnen = afgesloten, zijn ze naar buiten = open.
Makkelijker kun je het niet maken.
Sterker nog, ik heb meegemaakt dat mijn deurklink aan de bestuurderskant niet naar buiten komt... Sta ja daar met je fob en je komt je eigen auto niet in.
 
Zijn de deurhendels naar binnen = afgesloten, zijn ze naar buiten = open.

Dat is niet helemaal waar. Na verloop van tijd gaan ze naar binnen en moet je ze even aanraken voordat ze weer naar buiten komen.
Je moet dan wel in de buurt zijn met je fob of in de auto zitten. Dit overkomt me ook vaak als ik mensen ophaal. Ik zit dan in de auto, in P.
Na verloop van tijd gaan de hendels naar binnen. Je passagier moet dan even de hendel aanraken, dan komt die naar buiten om te openen.
 
Dat is niet helemaal waar. Na verloop van tijd gaan ze naar binnen en moet je ze even aanraken voordat ze weer naar buiten komen.
Je moet dan wel in de buurt zijn met je fob of in de auto zitten. Dit overkomt me ook vaak als ik mensen ophaal. Ik zit dan in de auto, in P.
Na verloop van tijd gaan de hendels naar binnen. Je passagier moet dan even de hendel aanraken, dan komt die naar buiten om te openen.

Dat is wat ik bedoel. Bij mij reageerde de hendels niet meer. Niet op de fob, niet op aanraking. Waar het om ging was de beveiliging om te zien of de auto is afgesloten of niet.

On topic :
Nog een leuke gebeurtenis vandaag op de snelweg :
Een peugeot 407 haalt in, zit te kijken en pakt zijn telefoon om een foto te maken.
Iets later gaat hij rechts rijden, zodra ik heb inhaal is hij foto's aan het maken van de andere kant van de auto. Hierna gaat hij achter mij rijden en daar foto's maken.
Op het einde haalt hij weer in en zie ik hem nog eens wat foto's maken van de voorkant.

Dit is de eerste keer dat ik iemand ZO veel moeite zie doen om foto's te maken van de auto... werkelijk.. ongelooflijk !
 
Om het lange wachten wat te verzachten was Dylan vorige week vrijdag zo vriendelijk om mij een ritje aan te bieden in zijn mooie zwarte Tesla. We reden over de A58 rond Breda en ik zie in de achteruitkijkspiegel een grijze Aston Martin DB9 aan komen rijden. Bij het inhalen hielden ze een beetje in en ze draaiden hun hoofden zover, dat ik vrees voor een acute nek-hernia :biggrin: Toch mooi dat zelfs AM-rijders zo onder de indruk zijn.

#nog27nachtjesslapen...
 
Dat is niet helemaal waar. Na verloop van tijd gaan ze naar binnen en moet je ze even aanraken voordat ze weer naar buiten komen.
Je moet dan wel in de buurt zijn met je fob of in de auto zitten. Dit overkomt me ook vaak als ik mensen ophaal. Ik zit dan in de auto, in P.
Na verloop van tijd gaan de hendels naar binnen. Je passagier moet dan even de hendel aanraken, dan komt die naar buiten om te openen.

Gisteren op weg met mijn vrouw. Ik er even uit om iets te gaan halen. Zet 'm dus op P-stand. Verder niets. Zij blijft zitten (op de passagierszetel, dus), en plotseling begint de sirene te huilen. Iemand al zoiets voorgehad? Heeft dat iets te maken met dat Security Pack, dat erop zit? Is het een bewegingsdetectie die de zaak in gang zet? En zo ja, valt dat af te zetten als er nog iemand in de wagen achterblijft?
 
Gisteren op weg met mijn vrouw. Ik er even uit om iets te gaan halen. Zet 'm dus op P-stand. Verder niets. Zij blijft zitten (op de passagierszetel, dus), en plotseling begint de sirene te huilen. Iemand al zoiets voorgehad? Heeft dat iets te maken met dat Security Pack, dat erop zit? Is het een bewegingsdetectie die de zaak in gang zet? En zo ja, valt dat af te zetten als er nog iemand in de wagen achterblijft?

voortaan je sleutels/fob in de auto achterlaten. En afhankelijk van logica van portieren openen en dicht doen gaat hij ook wel eens af is mijn ervaring. Gelukkig is de S goed geïsoleerd, je hebt er buiten meer last van dan binnen.