Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla gebeurtenissen

This site may earn commission on affiliate links.
Hans, gefeliciteerd met zo'n laag verbruik. Ik denk zelf dat het ligt aan een rustige rijstijl en niet aan een aanpassing van motormanagement. Een aantal files en snelwegen met een maximum van 100km/u doen wonderen voor het gemiddelde verbruik.
Ik moet zeggen dat het verbruik mij in de praktijk ook erg meevalt. Ik haal geen 149Wh gemiddeld zoals jij, maar het kost me geen enkele moeite om gemiddeld iets onder de 'Typical' norm te rijden - ook al zit er in mijn dagelijkse woon-werk verkeer een deel snelweg tussen 100 en 130 km/u.
 
deze morgen gereden voor het huwelijk van een collega.
Als enige auto op het, op één na grootste marktplein van Europa (Sint Niklaas)
20150926_124135.jpg
20150926_124144.jpg
20150926_125441.jpg
20150926_123458.jpg
20150926_124002.jpg
20150926_124115.jpg
 
Last edited:
Ik heb thuis gewoon een volwassen vrouw.. hoor eigenlijk ook nooit een Nederlander het over zijn "vrouwtje" hebben..

zijn ze bij jullie gewoon zo klein, of is dat verkleinwoord alleen maar Belgium-speak ? -;)

" vrouwtje" gebruik je voor momenten dat het zeer goed gaat.
"vrouw" gebruik je voor momenten dat het wat minder gaat.
" wijf " gebruik je voor momenten dat het slecht gaat.

behalve "ferm wijf": is een mooi vrouwtje van een ander.

duidelijk?:wink:
 
Alsof ik stilstond! Zo moet dat dus voor mensen voelen als ik met mijn S85 bij een stoplicht wegrij. Nu had ik het nakijken met een P85D naast me.

Gelukkig kon ik toch nog een big smile op mijn gezocht toveren en bij de volgende stoplichten mijn duim omhoog steken.
 
Hoe langer ik hem heb, hoe lastiger het wordt om met een ICE te rijden. Afgelopen maandag met de SUV van mijn vrouw naar Brussel gereden omdat de Model S niet zonder schade de garage binnen (en buiten) kan van het Diamant gebouw naast de VRT. Wat een ingewikkeld gedoe om met een ICE te rijden. :eek: Alhoewel ik dacht dat ik alles onder controle had, heb ik mezelf er toch op betrapt de wagen de hele middag zonder handrem te laten staan in de parking. Gewoon een stap vergeten van de checklist. :redface:

Je beseft maar wat je hebt wanneer je regelmatig eens een stap achteruit zet...
 
Wat is het probleem in die parking misschien? Ik kom daar ook regelmatig en ben aan het aftellen naar de mijne dus kan maar beter geïnformeerd zijn ;)

Je moet een hoek van 90 graden maken om de parking binnen te rijden aan de automaat. Daar is het te smal om het te riskeren met 21" velgen zonder dat er iemand uitstapt om de boel te begeleiden. Het is dus in theorie mogelijk om binnen te geraken maar als je alleen bent zou ik het niet doen. Een vergelijkbaar probleem om buiten te geraken. Net voor de helling naar de automaat moet je ook een hoek van 90 graden maken die erg smal is.

Als je 19" wielen hebt is het waarschijnlijk wel haalbaar maar ik zou de eerste keer wel een passagier mee nemen om zeker te zijn dat je geen schade oploopt.
 
Ha ha - ben er al eens achter gekomen dat ik onze oude V70 (nu als tweede auto) met motor aan, deur open en niet op de handrem bij ons in de winkelstraat had achter gelaten om een boodschap te doen -;) heel herkenbaar dus ...

Hoe langer ik hem heb, hoe lastiger het wordt om met een ICE te rijden. Afgelopen maandag met de SUV van mijn vrouw naar Brussel gereden omdat de Model S niet zonder schade de garage binnen (en buiten) kan van het Diamant gebouw naast de VRT. Wat een ingewikkeld gedoe om met een ICE te rijden. :eek: Alhoewel ik dacht dat ik alles onder controle had, heb ik mezelf er toch op betrapt de wagen de hele middag zonder handrem te laten staan in de parking. Gewoon een stap vergeten van de checklist. :redface:

Je beseft maar wat je hebt wanneer je regelmatig eens een stap achteruit zet...
 
Vanmiddag een intensieve sessie gehad met een opdrachtgever voor het ombouwen van een planning.
Hard werken onder heel veel tijdsdruk (nu net klaar met preliminary versie, morgen tijdens lunch weer verder bespreken...)
Op enig moment smsje van een forumlid, ik excuseer met dat dit iets is ivm advies voor een electrische auto aankoop, even snel reageren...(je moet wel werken voor een referral:wink:)
Wat voor 1? Tesla. Maar waarom jij? jij ook? Maar dat is mijn droomauto:biggrin:.... een kwartier over Tesla gesproken, proefrit beloofd en daarna veel ontspannener (en effectiever) vergaderd.
Zo heb ik er zelfs plezier van terwijl ik er niet in zit.:smile:
 
Vanmiddag een intensieve sessie gehad met een opdrachtgever voor het ombouwen van een planning.
Hard werken onder heel veel tijdsdruk (nu net klaar met preliminary versie, morgen tijdens lunch weer verder bespreken...)
Op enig moment smsje van een forumlid, ik excuseer met dat dit iets is ivm advies voor een electrische auto aankoop, even snel reageren...(je moet wel werken voor een referral:wink:)
Wat voor 1? Tesla. Maar waarom jij? jij ook? Maar dat is mijn droomauto:biggrin:.... een kwartier over Tesla gesproken, proefrit beloofd en daarna veel ontspannener (en effectiever) vergaderd.
Zo heb ik er zelfs plezier van terwijl ik er niet in zit.:smile:

Heel herkenbaar John ;)
 
Hoe langer ik hem heb, hoe lastiger het wordt om met een ICE te rijden. Afgelopen maandag met de SUV van mijn vrouw naar Brussel gereden omdat de Model S niet zonder schade de garage binnen (en buiten) kan van het Diamant gebouw naast de VRT. Wat een ingewikkeld gedoe om met een ICE te rijden. :eek: Alhoewel ik dacht dat ik alles onder controle had, heb ik mezelf er toch op betrapt de wagen de hele middag zonder handrem te laten staan in de parking. Gewoon een stap vergeten van de checklist. :redface:

Je beseft maar wat je hebt wanneer je regelmatig eens een stap achteruit zet...

goed nieuws sinds gisteren kan de SUV van je vrouw ook een EV worden ;-)
 
Ik heb een nieuwe klant met een parkeerplaats voor aannemers, denk dat ik morgen maar weer naar de bezoekers parkeerplaats rij [emoji35][emoji33]

En dat met een zwarte. Geen papiertje onder de voorruit? Dit is toch ongehoord!
Ik zou het heel voorzichtig aanpakken. Eventueel je detailer even bellen alvorens je hem begint te wassen.
Zou vooral met veel foam alles eerst goed losweken en met de tuinslang afspoelen alvorens er met hoge druk op te zitten.

Nog even een anecdote van het ergste wat ik ooit heb meegemaakt, want het kan erger. :crying:
Stond in een ondergrondse parking onder de rioleringsbuizen van de toiletten.
Je mag eens raden wat er is gebeurd en de hele wagen zat letterlijk onder een vies goedje dat opgedroogd was tegen de tijd dat ik terug bij mijn wagen kwam.
 
Last edited: