Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla gebeurtenissen

This site may earn commission on affiliate links.
Van morgen in de buurt van LAX
View attachment 96591

Kenteken tesla onwaardig. Beetje flauw. Maar als ik me niet vergis kun je in België met een soortgelijk kenteken worden opgezadeld.

Huh,

't Zal dan 1-KU…. of 2-KU… zijn. Alhoewel er bij DIV ( Dienst Inschrijvingen Voertuigen ) in Brussel de combinaties met politieke partijen en niet welvoeglijke of onfatsoenlijke uit worden gefilterd. Nog nooit in de oude combinaties met 3 letters + 3 cijfers KU.-... of LU.-… tegen gekomen. Kun je trouwens ook niet als gepersonaliseerde plaat kopen.
 
Supercharger Waldlaubersheim, Duitsland, zondag middag rond een uur of 5. De hele SuC was leeg dus ik kon een mooi plekje kiezen uit de 8 beschikbare.

Ik sluit aan, stap in mijn auto om te wachten (en een boek te lezen die ik sinds ik de Tesla heb altijd bij me heb) en ik zie ineens een paar plekken naast me een Mustang parkeren. Ik raakte licht geiriteerd: er was plek zat op de andere parkeer plekken dus waarom nu met een ICE op een charger plek staan? Maar ik wilde er niets van zeggen: er was geen enkele andere Tesla daar dus er waren plekken zat.

Uit de Mustang stapt een jongen, een jaar of 20, loopt om zijn auto, doet heel galant de deur open waar zijn vriendin zit en sleept haar rennend mee naar mijn auto. Hij tikte op mijn ramen dus ik ben uitgestapt. Ik schrok even, ik dacht dat hij mijn boze gezicht had gezien en dat hij verhaal kwam halen. Niets was minder waar. Hij had over der Amerikanischer Wunderauto gelezen en nu zag hij er een in het wild. En hij begon zijn vriendin alles uit te leggen over de auto.

Hij had ook veel vragen die hij aan mij stelde, wat niet zo heel erg soepel ging. Ik spreek geen Duits en hij geen Engels, dus zijn vriendin ging vertolken. En hoe meer ik vertelde, hoe enthousiaster hij werd. Hij stond op een gegeven moment letterlijk te springen van plezier.

Uiteraard heb ik hem even een stukje meegenomen....

Hoezo Duitsers houden niet van elektrische auto's?
 
Uiteraard heb ik hem even een stukje meegenomen....

Hoezo Duitsers houden niet van elektrische auto's?

Naar ik aanneem even de A61 op en een afslag of twee verder en dan terug? Mooie lokatie om iemand "even" de Tesla te laten proeven.

Ikzelf heb na laden in Mogendorf iemand gehad die achter ons aan rende en toen ik hem (gelukkig) zag en gestopt was mij hijgend wat (bekende) vragen stelde. Het komt echt wel goed!
 
Lol, ook ff uitgelegd dat ie daar normaliter z'n fossiel niet moet parkeren:wink:?

Heb ik gedaan. Snapte hij ook helemaal, maar hij was zo blij dat hij er eindelijk een in het wild zat dat hij meteen zijn auto wilde neerzetten.

Naar ik aanneem even de A61 op en een afslag of twee verder en dan terug?
Yep. Dat stukje. En dat leent zich daar prima voor. Als een kind zo blij :)
 
Een beetje een vreemde. Vanmiddag moest mijn vrouw naar de tandarts voor een wortelkanaalbehandeling. Toen ze thuis kwam en ik vroeg hoe het was was het eerste dat ze zei dat er een witte Tesla met een Belgisch kenteken bij de kliniek stond. "Zeker een Belgische tandarts" voegde ze er aan toe.

De behandeling viel (mede hierdoor?) kennelijk mee.
 
e4dda300d016cde42b8f82c3c155d490.jpg


Het nieuws over 7.0 heeft ook het slakkenrijk bereikt. Alleen jammer dat deze jongen het toch zonder autopilot moet doen.