Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla gebeurtenissen

This site may earn commission on affiliate links.
Oei, Frank, daar snij jij een gevaarlijk onderwerp aan :redface:

Misschien brengt die nog wat extra paardjes voor wie braaf is? :biggrin:

sorry, post aangepast:wink:

daarnet stap ik uit de auto en komt er een koppel voorbij en ik hoor de vrouw tegen de man zeggen: "is dit nu zo een tesla? die is wel mooi hé. Waarop ik de man hoor zeggen. Bwa, dat is zijn geld niet waard. Ik keek om en lachte even naar de vrouw en wou reageren. Maar dacht toen: moet ik hier nu echt mijn tijd in gaan steken? als die man hier vrede mee kan nemen om zichzelf dit aan te praten omdat hij er misschien geen kan kopen... Dan is het beter zo.

Het was wel even op de tanden bijten.
 
Last edited:
sorry, post aangepast:wink:

daarnet stap ik uit de auto en komt er een koppel voorbij en ik hoor de vrouw tegen de man zeggen: "is dit nu zo een tesla? die is wel mooi hé. Waarop ik de man hoor zeggen. Bwa, dat is zijn geld niet waard. Ik keek om en lachte even naar de vrouw en wou reageren. Maar dacht toen: moet ik hier nu echt mijn tijd in gaan steken? als die man hier vrede mee kan nemen om zichzelf dit aan te praten omdat hij er misschien geen kan kopen... Dan is het beter zo.

Het was wel even op de tanden bijten.

De dame niet uitgenodigd om even in de auto plaats te nemen? :tongue:
 
b59d0227bf1acb01cfeb9d6beeef8839.jpg

Zou er toch iets bijzonders zijn tussen Tesla's en slakken :)
 
Vanochtend op het parkeerterrein bij de Efteling parkeert een Mercedes naast me. De kinderen schieten naar buiten..."coooool, een Tesla!!". De vader legde me uit dat ze onderweg al aan het kijken waren of ze Tesla's zagen en ook hij wierp nog even een bewonderende blik terwijl hij zelf ook niet lullig reed. Zegt zijn zoon nog: "Nou, dat is alvast de eerste attractie". [emoji4]
 
Dat maakt je dag gelijk goed. Laten we letten op de kinderen. Die "krijgen het door" en worden dan gelijk ambassadeurs waar zelfs de vader niet omheen kan. Die van mij kunnen er goed wat van. Neef laat trots zijn nieuwe Mazda zien en de jongste (5) vraagt nogal serieus waarom hij geen Tesla heeft gekocht.
 
Dat maakt je dag gelijk goed. Laten we letten op de kinderen. Die "krijgen het door" en worden dan gelijk ambassadeurs waar zelfs de vader niet omheen kan. Die van mij kunnen er goed wat van. Neef laat trots zijn nieuwe Mazda zien en de jongste (5) vraagt nogal serieus waarom hij geen Tesla heeft gekocht.

Inderdaad, mijn kleine meid van 5 weet ook goed het verschil tussen "stinkende" wagens en onze Tesla. Ik denk dat je bij die generatie niet meer met dinosap slurpende vervoersmiddelen zal moeten afkomen.
 
Vandaag een dagje bij kennissen in Duitsland en morgen verder naar Hongarije.

Vandaag een tripje gemaakt hier in de buurt van ongeveer 110 km. We kregen het over het laden.

Ik heb hier vanaf gisteravond met de UMC aan het gewone stopcontact gehangen en het laden voor deze afstand duurt ongeveer 9,5 uur.

Verteld dat dat thuis met de "rode" stekker in ruim 2,5 uur lukt wat men al behoorlijk veel sneller vindt.

Op de terugweg naar hun huis reed ik op de A6 en kwam "toevallig" langs SuC Satteldorf. Gelijk even laten zien aan de gastheren hoe het daar gaat.

Dezelfde afstand als maatstaf genomen en men was enorm verbaasd dat we in knap 13 minuten die afstand erbij geladen hadden. (SoC bij start was rond 100 km).

Beter middel om te overtuigen is er niet.
 
Vandaag een dagje bij kennissen in Duitsland en morgen verder naar Hongarije.

Vandaag een tripje gemaakt hier in de buurt van ongeveer 110 km. We kregen het over het laden.

Ik heb hier vanaf gisteravond met de UMC aan het gewone stopcontact gehangen en het laden voor deze afstand duurt ongeveer 9,5 uur.

Verteld dat dat thuis met de "rode" stekker in ruim 2,5 uur lukt wat men al behoorlijk veel sneller vindt.

Op de terugweg naar hun huis reed ik op de A6 en kwam "toevallig" langs SuC Satteldorf. Gelijk even laten zien aan de gastheren hoe het daar gaat.

Dezelfde afstand als maatstaf genomen en men was enorm verbaasd dat we in knap 13 minuten die afstand erbij geladen hadden. (SoC bij start was rond 100 km).

Beter middel om te overtuigen is er niet.

Ik moet ook nogal eens uitleggen dat laadsnelheid niet een statisch iets is. Op deze manier kunnen uitleggen is natuurlijk helemaal super.
 
Enige tijd terug stond ik vier dagen op een beurs in Düsseldorf. Op het parkeerterrein aldaar staat een laadpaal van de Stadtwerke Düsseldorf. Bij het aanrijden vroeg ik aan een van de verkeerregelaars waar ik de paal kon vinden. Ik kreeg zo'n heerlijk duits antwoord: "dass können Sie vergessen". Totdat ik met het pasje van Stadtwerke zwaaide. "Oh entschuldigen Sie mich". En hij maakte ruimte en kon het hele zaakie voorbij rijden. heerlijk. Vier dagen achtereen gratis laden, en met een parkeerplaats op de eerste rang.
image.jpeg


- - - Updated - - -

image.jpeg
Ook zo leuk om de reacties te horen als je geluidsloos de hal in kan rijden. :smile: