Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla gebeurtenissen

This site may earn commission on affiliate links.
Normaal is het mijn specialiteit om binnen de 5 zinnen, het onderwerp naar Tesla te laten draaien.
Maar in dit land heeft nog niemand ooit iets van Tesla gehoord of gezien.
Ik had hier al verschillende Priussen zien rijden en deze morgen was ik naar het strand aan het fietsen en er stopte een Prius vlak voor me. Ik bleef wachten tot de man uit de auto kwam, maar hij durfde er blijkbaar niet uit komen.
Na een tijdje kwam hij er dan toch uit, en ik sprak hem aan.
Excuse me sir, is this car electric?
Yes, electric.
In Belgium I have also an electric car.
Yes, electric!
I have a Tesla (wijzend naar mijn petje) an American car.
No American, Japanese!
How much autonomy you have with this car!
Autonomy?
Wat is the distance you can drive with one charge?
Distance?
How many km you can drive?

blijkbaar was hij het toen beu, en hij vroeg mijn naam.
Nadat ik Frank had geantwoord, gaf hij me een hand en zei: goodbye Frank

Voor een leuke babbel over Tesla moet je dus niet in sri lanka zijn.:crying:
 
Last edited:
Afgelopen vrijdag was is chauffeur voor een (toen nog aanstaand) echtpaar, waarvan de bruidegom helemaal gek is van Tesla.
Ik heb ze naar het stadhuis van Breda gereden en in het park vlakbij zijn nog een heleboel foto's gemaakt.

Zowel midden in het park, als op de Grote Markt van Breda heb je nog meer aandacht dan anders. Best wel handig zo'n parkeervergunning :)
Wat me vooral opviel is dat veel mannen hun vrouw meenemen naar naar de auto, en van alles beginnen uit te leggen. Na de eerste drie te hebben gesproken, heb ik het verder vanaf een terrasje gadegeslagen :)

Het bruidspaar heb ik onderweg naar het stadhuis overigens nog uitgelegd dat de kosten van zo'n trouwfeest al een aardige aanbetaling zou zijn voor een Tesla :) . Ik was net iets te laat met het verkoopverhaal, had ik de indruk....

IMG_1382 (2).jpg
IMG_1381 (2).jpg
 
Vandaag een Yamaha-rijder even de stuipen op het lijf gejaagd. Kon het niet laten. Hij scheurde voor mij weg bij een groen verkeerslicht.
Toen hij, zoals motorrijders dat zo mooi kunnen, schuin rechts naar beneden keek om naar de rechterrijbaan te wisselen (op zich keurig hoor), schrok hij zich klaarblijkelijk een ongeluk dat er nog een auto achter hem zat. Hij maakte dus even een slinger en is vermoedelijk met een flink bonzend hart verder gereden :wink:.
 
Dat moet toch genieten geweest zijn vanaf een terrasje je auto en alle aandacht bewonderen.
Trouwen met een Tesla i.p.v. een ICE dat kunnen nog niet veel zeggen. Leuke jurk en genoeg plaats in de auto !
Gefeliciteerd en neem als (eerste?) die herinering van trouwen met een Tesla mee.
 
Dat moet toch genieten geweest zijn vanaf een terrasje je auto en alle aandacht bewonderen.
Trouwen met een Tesla i.p.v. een ICE dat kunnen nog niet veel zeggen. Leuke jurk en genoeg plaats in de auto !
Gefeliciteerd en neem als (eerste?) die herinering van trouwen met een Tesla mee.
De mijne wordt in Mei geconfisqueerd door een werkstudent bij ons. Gaat er in Delft mee trouwen.
 
Vandaag buitengesloten van mijn MS. Ik had mijn sleutels in de auto laten liggen, deed buiten de auto het hek van mijn bedrijf dicht en de deurhendels waren op slot ! Alles lag in de auto, telefoon, geld etc. Wat ik ook probeerde, noppus, nada, nakka. Half uurtje buiten gewacht op de vrouw die op de fiets mijn reserve msje kwam brengen. De telefoon lag niet bij de sleutels dus kon die de sleutel niet verstoren. Voortaan toch maar weer een jas aandoen en de sleutels altijd op zak hebben of met een koord op mijn nek. Toch mag het niet gebeuren, batterij is OK. Iemand ook al gehad ? Moet er niet aan denken dat het ver van huis gebeurt !
 
Vandaag buitengesloten van mijn MS. Ik had mijn sleutels in de auto laten liggen, deed buiten de auto het hek van mijn bedrijf dicht en de deurhendels waren op slot ! Alles lag in de auto, telefoon, geld etc. Wat ik ook probeerde, noppus, nada, nakka. Half uurtje buiten gewacht op de vrouw die op de fiets mijn reserve msje kwam brengen. De telefoon lag niet bij de sleutels dus kon die de sleutel niet verstoren. Voortaan toch maar weer een jas aandoen en de sleutels altijd op zak hebben of met een koord op mijn nek. Toch mag het niet gebeuren, batterij is OK. Iemand ook al gehad ? Moet er niet aan denken dat het ver van huis gebeurt !

Zou Tesla een 'remote' unlock kunnen doen onder bepaalde voorwaarden? (ik denk dan aan passphrase, contact met politie, bellen vanuit een specifiek nummer of iets dergelijks?)
 
Vandaag buitengesloten van mijn MS. Ik had mijn sleutels in de auto laten liggen, deed buiten de auto het hek van mijn bedrijf dicht en de deurhendels waren op slot ! Alles lag in de auto, telefoon, geld etc. Wat ik ook probeerde, noppus, nada, nakka. Half uurtje buiten gewacht op de vrouw die op de fiets mijn reserve msje kwam brengen. De telefoon lag niet bij de sleutels dus kon die de sleutel niet verstoren. Voortaan toch maar weer een jas aandoen en de sleutels altijd op zak hebben of met een koord op mijn nek. Toch mag het niet gebeuren, batterij is OK. Iemand ook al gehad ? Moet er niet aan denken dat het ver van huis gebeurt !

Huh ? je kunt toch gewoon op de klink drukken zodat die naar buiten komen als de sleutel in de buurt is (dus ook in de auto).
Dat de klinken naar buiten komen is een optie die je kunt uitschakelen, dus dan ben je verplicht op de deur klink te drukken...
 
Huh ? je kunt toch gewoon op de klink drukken zodat die naar buiten komen als de sleutel in de buurt is (dus ook in de auto).
Dat de klinken naar buiten komen is een optie die je kunt uitschakelen, dus dan ben je verplicht op de deur klink te drukken...
Yep, normaal werkt dat 100% maar dit keer dus niet. Auto signaleerde gewoon de sleutel niet in de auto. Hoevaak ik ook buiten de auto op de deurhendel drukte........hij bleef dicht. Toen ik mijn reservesleutel aan de buitenzijde hield gingen de hendels direct naar buiten. Later nog een paar keer getest met mijn dagelijkse sleutel en alles werkte weer direct prima. Ook zojuist situatie van gisteren opnieuw in scene gezet : sleutel in de auto, wachten totdat de hendels naar binnen gaan en daarna aan de buitenkant op de hendel drukken om deur te openen..... en dat werkte goed ! Mijn advies : neem altijd je sleutel mee als je uit de auto gaat en als er niemand anders in de auto zit. Het hoeft je maar 1 keer te gebeuren en je bent de sigaar.