Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla gebeurtenissen

This site may earn commission on affiliate links.
Nadat ik de motorrijder ontweek en passeerde in de eerste honderd meter vlogen een stukje verderop zowel de puber in de VW golf als de mottorrijder me alsnog voorbij met een snelheid die rijbewijs invordering zou rechtvaardigen, en ze trakteerden mij daarbij op een misplaatst triomfantelijke "who's your daddy?" blik. Maar beste knullen, het gaat er niet om hoe hard je rijd, maar om hoe snel je hard rijdt. Hard rijden op een provinciale weg kan mijn vrouw in haar Ford Fiestaatje ook.
Dat zijn soms situaties waarin ik het spel dan toch graag meespeel als ik zelf ook nog wat verder moet rijden en wel tempo wil maken, zeg maar op een traject Zwolle-Utrecht of Utrecht-Gouda, waar de kans groot is dat je nog lang samen op kunt rijden. Ik blijf er dan honderden meters achter volgen en kom elke km iets dichterbij. Als de snelheid verder oploopt, wordt het steeds leuker, dan weet je dat ze voor willen blijven maar de lol van het in je spiegel moeten blijven kijken raakt er vanzelf af. In de laatste 10km komt er altijd wel een moment waarop je 'm veilig kunt intrappen en er zo snel voorbij dat de tegenpartij zichzelf voor gek zou zetten door alsnog de achtervolging in te zetten. Wel de andere kant opkijken, want je had 'm helemaal nog niet opgemerkt toch.

(Ja, ik ben dezelfde die doordeweeks zuinigheidsrecords probeert te breken).
 
Zit je als Ier op een camping bij Rome het Grote Elon Musk boek te lezen, en wat schuift daar voorbij? Een Model S...

Dan ga je dus met zoon de camping rond om 'm te zoeken en eens goed te bekijken natuurlijk. Blijkt de eigenaar een alleraardigste Hollander te zijn die al je vragen beantwoord. En die, als je bedankt en gedag zegt, vraagt of je er niet even in wilt zitten. En dan een eindje met je gaat rijden. En de laatste steentjes uit het gladde asfalt trekt. Zodat je vrouw je belt en zegt: where are you, you were cooking tonight!? En je glunderend kunt vertellen dat... zodat je wel drie keer tegen die Hollander zegt " you just made my holiday!".

Telt dat als Tesla gebeurtenis?
 
Last edited:
Zit je als Ier op een camping bij Rome het Grote Elon Musk boek te lezen, en wat schuift daar voorbij? Een Model S...

Dan ga je dus met zoon de camping rond om 'm te zoeken en eens goed te bekijken natuurlijk. Blijkt de eigenaar een alleraardigste Hollander te zijn die al je vragen beantwoord. En die, als je bedankt en gedag zegt, vraagt of je er niet even in wilt zitten. En dan een eindje met je gaat rijden. En de laatste steentjes uit het gladde asfalt trekt. Zodat je vrouw je belt en zegt: where are you, you were cooking tonight!? En je glunderend kunt vertellen dat... zodat je wel drie keer tegen die Hollander zegt " you just made my holiday?".

Telt dat als Tesla gebeurtenis?

Nee, zonder foto's geen punten ;)
 
Ja, snap ik.

Ik kwam overigens vandaag een rode S tegen met nieuw front in Doorwerth. Heb mijn duim opgestoken en riep nog iets als "Tesla! Goed bezig!". Deze mensen waren familieleden de auto laten zien en keken verrast op na mijn reactie. Ik fietste toevallig langs. Altijd leuk om mensen te verrassen.
 
Mijn zwager zat met een kennis vanochtend in het stadje bij ons Franse dorp een kopje koffie te drinken. Komt een lokale Fransoos binnen en begint enthousiast te vertellen over die gave Nederlandse Tesla die hij had gezien. Mijn zwager kon trots melden: 'oui c'est mon beau-frère'

Ook van de week mijn overbuurman die autoverzamelaar is (Porsches, Bugatti, en nog wat leuk spul) een ritje gegeven. Hij was helemaal blij.
 
image.jpeg


Rijden we in de file op de A2 richting de gotthard tunnel, zien we over de service strook politie rijden. Op zich niet vreemd maar even later worden we in de file staande gehouden door de Polizei. Ze vroegen of we alleen maar snelweg hadden gereden want ze waren op zoek naar een zwarte of donker blauwe Tesla met schade aan de zijkant. Wij hadden geen schade en mochten snel weer verder. Even daarvoor zagen we wel een andere zwarte Tesla over de servicestrook schieten om verderop de afslag "wasser" te nemen.
 
View attachment 186545

Rijden we in de file op de A2 richting de gotthard tunnel, zien we over de service strook politie rijden. Op zich niet vreemd maar even later worden we in de file staande gehouden door de Polizei. Ze vroegen of we alleen maar snelweg hadden gereden want ze waren op zoek naar een zwarte of donker blauwe Tesla met schade aan de zijkant. Wij hadden geen schade en mochten snel weer verder. Even daarvoor zagen we wel een andere zwarte Tesla over de servicestrook schieten om verderop de afslag "wasser" te nemen.
Ik heb vandaag de pas maar genomen omdat ik niet van file houd. Heb overigens geen schade aan de zijkant.. Wel wat modder.. Zouden ze mij zoeken? Zit gelukkig al in Italie. Daar heb je veel bekijks. Mensen maken de raarste capriolen om naast je te komen. Erg leuke reacties overigens. Nu in een hotel (Agriturismo Acetaia Sereni) waar de eigenaar speciaal voor ons een rode CEE stekker aan heeft laten leggen. Helaas is het een 4 polige... Gaat ie binnenkort laten veranderen.. Of laten vervangen door een dec als dat lukt.
 
[QUOTE="TomorrowCar, post: 1644033, member: 41075]

Rijden we in de file op de A2 richting de gotthard tunnel, zien we over de service strook politie rijden. Op zich niet vreemd maar even later worden we in de file staande gehouden door de Polizei. Ze vroegen of we alleen maar snelweg hadden gereden want ze waren op zoek naar een zwarte of donker blauwe Tesla met schade aan de zijkant. Wij hadden geen schade en mochten snel weer verder. Even daarvoor zagen we wel een andere zwarte Tesla over de servicestrook schieten om verderop de afslag "wasser" te nemen.[/QUOTE]
Ik heb ook eens in de file voor de gotthard op aanraden van tessie de afslag wasser genomen, leek goed te gaan tot bleek dat de oprit naar de tunnel afgesloten was, toen maar de pas genomen, was wel een mooie route.
 
Vandaag in Park Middelheim ( A'pen ) geweest en nadien nog even doorgereden naar Maasmechelen village.
Daar aangekomen met nog 85 km range, dus wat doen we? Wat verderop ligt de SuC Urmond.
Kortste weg volgens Nav is een lokale route van amper 9 km, verliep rustig tot… we hier aankwamen:

IMG_2064.JPG


IMG_2065.JPG


Een pontje…

Nou, leuk, voor € 1,90 mochten we overvaren.
"Motor afzetten en Handrem aantrekken" … Eh??

Vlotjes tot in Urmond gereden en half uurtje geladen.

Toen we terug richting auto gingen dacht Mirella dat er iemand vreemd rond onze S hing, maar het was een 'bekende' rode buur die zijn auto aan het "opfrissen" was… . ;););). Xfrank in actie… . :)