Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla gebeurtenissen

This site may earn commission on affiliate links.
We worden nu ook al misbruikt om verkeersovertredingen te plegen. Pfff.
Situatie: twee rijstroken naast elkaar voor een verkeerslicht.
ik stond bij het verkeerslicht als eerste auto voorgesorteerd in de linkerstrook, waarin je na ca. 50 m linksaf moest gaan.
Dat was de enige richting die mocht, te zien aan het verkeerslicht en de pijlen op de grond.
Rechts naast mij stond een rij van zo'n vijf auto's, die rechtdoor zouden gaan, idem goed te zien.
Achter mij komt vervolgens een Audi, als ik mij goed herinner een A5.
Verkeerslicht op groen, natuurlijk is mijn S vlot weg.
De Audi maakt vervolgens gebruik van de ruimte rechts achter mij en piept vóór de eerste auto naar rechts in de rij naast mij om met loeiende motor rechtdoor te gaan. Het moet niet gekker worden...:confused:
 
  • Like
Reactions: robertvg and Keezje
We worden nu ook al misbruikt om verkeersovertredingen te plegen. Pfff.
Situatie: twee rijstroken naast elkaar voor een verkeerslicht.
ik stond bij het verkeerslicht als eerste auto voorgesorteerd in de linkerstrook, waarin je na ca. 50 m linksaf moest gaan.
Dat was de enige richting die mocht, te zien aan het verkeerslicht en de pijlen op de grond.
Rechts naast mij stond een rij van zo'n vijf auto's, die rechtdoor zouden gaan, idem goed te zien.
Achter mij komt vervolgens een Audi, als ik mij goed herinner een A5.
Verkeerslicht op groen, natuurlijk is mijn S vlot weg.
De Audi maakt vervolgens gebruik van de ruimte rechts achter mij en piept vóór de eerste auto naar rechts in de rij naast mij om met loeiende motor rechtdoor te gaan. Het moet niet gekker worden...:confused:

Het goede nieuws is dat steeds meer mensen Tesla associeren met goede acceleratie en dus niet met langzaam rijden omdat je anders bereik te kort komt :)

Ik vind het nog steeds jammer dat tijdens de Tesla DrivetoBelieve challenge ik geen kansen had om stoplicht sprintjes te doen met snelle auto's (zonder andere auto's is overigens ook leuk:cool: ). 1x een Porsche Panamera, maar die had duidelijk geen zin (die zag de bui al hangen:D) en 1x op de snelweg aan hogere snelheid een vervelende Skoda die bij werkelijk iedereen flink aan het bumperkleven was. Die heb ik ook even snelheid laten zien, voor je er erg in hebt rijdt je 170 :eek:. Voor iemand die nog nooit een bekeuring heeft gekregen (door netjes te rijden) in bijna 9 jaar tijd is 170 heel wat :).
 
Ik kreeg vanavond telefoon van mijn 78 jarige vader die tijdens het kaarten in discussie was gegaan met zijn mede kaarters over die "Teksla auto's" (na 4 jaar heb ik het er nog niet in gekregen dat het TESLA is;)) hij moest alles weten over laden en waar en hoe lang want die andere hadden gezegd dat er in België maar 4 laadpalen waren voor een Teksla. En toen hij ze vertelde dat ik al naar Noorwegen, Slowakije, Italie enz had gereden, geloofden ze hem niet.
Ik liet hem op een blaadje een paar websites schrijven om aan zijn kaart makkers te geven, maar het bleek dat die niet op internet zaten en enkel hun info uit de kranten konden halen.
Ik heb hem dan maar de raad gegeven om niet meer over Teksla te praten tegen deze mensen omdat die in de categorie zitten van "hopeloze gevallen". Zelf heeft hij toch weer een moeilijk woordje bijgeleerd. namelijk "supercharger":rolleyes:
 
Ik kreeg vanavond telefoon van mijn 78 jarige vader die tijdens het kaarten in discussie was gegaan met zijn mede kaarters over die "Teksla auto's" (na 4 jaar heb ik het er nog niet in gekregen dat het TESLA is;)) hij moest alles weten over laden en waar en hoe lang want die andere hadden gezegd dat er in België maar 4 laadpalen waren voor een Teksla. En toen hij ze vertelde dat ik al naar Noorwegen, Slowakije, Italie enz had gereden, geloofden ze hem niet.
Ik liet hem op een blaadje een paar websites schrijven om aan zijn kaart makkers te geven, maar het bleek dat die niet op internet zaten en enkel hun info uit de kranten konden halen.
Ik heb hem dan maar de raad gegeven om niet meer over Teksla te praten tegen deze mensen omdat die in de categorie zitten van "hopeloze gevallen". Zelf heeft hij toch weer een moeilijk woordje bijgeleerd. namelijk "supercharger":rolleyes:

Niet iets te organiseren om die kaartclub de dag van hun leven (beheerst, het hoeft niet de laatste dag te zijn) te bezorgen?
 
  • Funny
Reactions: HWS
Ik kreeg vanavond telefoon van mijn 78 jarige vader die tijdens het kaarten in discussie was gegaan met zijn mede kaarters over die "Teksla auto's" (na 4 jaar heb ik het er nog niet in gekregen dat het TESLA is;)) hij moest alles weten over laden en waar en hoe lang want die andere hadden gezegd dat er in België maar 4 laadpalen waren voor een Teksla. En toen hij ze vertelde dat ik al naar Noorwegen, Slowakije, Italie enz had gereden, geloofden ze hem niet.
Ik liet hem op een blaadje een paar websites schrijven om aan zijn kaart makkers te geven, maar het bleek dat die niet op internet zaten en enkel hun info uit de kranten konden halen.
Ik heb hem dan maar de raad gegeven om niet meer over Teksla te praten tegen deze mensen omdat die in de categorie zitten van "hopeloze gevallen". Zelf heeft hij toch weer een moeilijk woordje bijgeleerd. namelijk "supercharger":rolleyes:
Zie hier de invloed van de onzin van Bart Tommelein (bij Van Gils op tv) en het excuustruusje, dat hem uit de wind hield met precies dat argument van slechts 4 SuperChargers.
 
Even iets grappigs. Hier in het Brabantse nadert Carnaval en de school van de meiden doet elk jaar mee met de (kinder)optocht.

Het thema van dit jaar is een autowasserette. Ieder kind moet een auto maken, of een pak als auto.
Die van ons waren ook met het vraagstuk bezig toen de jongste ineens zei: "Ik weet het Mam, ik wordt een Tesla en maak jij dan even de auto van John (Timmer en Model X, red.)?". Ga er maar even aan staan :)
 
  • Funny
  • Like
Reactions: HWS and CO2CLEAN
Even iets grappigs. Hier in het Brabantse nadert Carnaval en de school van de meiden doet elk jaar mee met de (kinder)optocht.

Het thema van dit jaar is een autowasserette. Ieder kind moet een auto maken, of een pak als auto.
Die van ons waren ook met het vraagstuk bezig toen de jongste ineens zei: "Ik weet het Mam, ik wordt een Tesla en maak jij dan even de auto van John (Timmer en Model X, red.)?". Ga er maar even aan staan :)

missen we hier nog informatie? Of snap ik het gewoon niet?:rolleyes:
 
Vorige week mijn auto langs de keuring omdat ik de auto heb geïmporteerd uit Luxemburg.

Bij het binnenkomen mocht ik meteen de deuren openzetten en de frunk opendoen "om de motor te inspecteren". Nadat ik hen vertelde dat ik geen motor had, keken ze even vreemd.

"Doe toch maar open dat we even kunnen zien."
*Grote ogen nadat ze enkel een leeg gat zagen*
"Bent u dan naar hier getrappeld?"

"Nee hoor, de wagen is elektrisch."

Het was blijkbaar de eerste Tesla die ze over de vloer kregen op de keuring. Ze vonden ook het scherm binnenin zeer groot, en besloten dat het zeker veel teveel stroom nodig had, waardoor de batterij waarschijnlijk heel snel zou leeglopen. :)

Als de auto op de brug stond, keken ze toch ook een beetje raar naar het platte onderstel waar niet veel notabels te zien was.


Interessant detail voor zij die eind dit jaar met hun Classics naar de keuring zullen moeten gaan: het VIN nummer dat in de chassis geslagen is moet ook nagekeken worden of het matcht met de documentatie, dus niet enkel het plaatje in de voorruit. Na lang zoeken gaf ik het op en belde ik Tesla Service (auto zou afgekeurd worden indien het VIN nummer niet wordt gecontroleerd!). Bij mijn RWD 85 is deze te vinden onder de middelste zwarte cover in de frunk, dicht bij de voorruit. Die cover klikt eraf en dan kan je aan de passagierskant het nummer vinden. Toch even zoeken!
 
ik ben gisteren naar de keuring geweest, in Geel.
ook daar was het de eerste Tesla die ze binnen kregen.

maar de info in hun computer was duidelijk. oa. over het (niet) opkrikken van de auto.
ook de positie van het vinnummer stond netjes in hun computer.
vinnummer moet minimaal 7 mm. zijn.... het was exact 7 mm.

uiteraard waren ze enorm onder de indruk.
en ze hebben even kunnen accelereren tussen twee stations
;)
 
het VIN nummer dat in de chassis geslagen is moet ook nagekeken worden of het matcht met de documentatie,
Bij mijn facelift van half vorig jaar staat het vinnr blijkbaar onder de deurtredebescherming van de rechter voordeur (alu plaatje met "Tesla" op).
Ik kocht hem als demowagen en op een van mijn eerste dagen kwam die bescherming los. Omdat die officieel tweedehands was, hadden ze die moeten laten keuren. Na de vinnr controle hadden ze bij het terugplaatsen van de bescherming de plastic bevestigingsclips beschadigd. Bij Tesla konden ze direct de oorzaak raden.
Natuurlijk in garantie hersteld.
Tip: verwijder die bescherming al van thuis zodat je dat rustig kan doen.
 
Bij mijn facelift van half vorig jaar staat het vinnr blijkbaar onder de deurtredebescherming van de rechter voordeur (alu plaatje met "Tesla" op).
Ik kocht hem als demowagen en op een van mijn eerste dagen kwam die bescherming los. Omdat die officieel tweedehands was, hadden ze die moeten laten keuren. Na de vinnr controle hadden ze bij het terugplaatsen van de bescherming de plastic bevestigingsclips beschadigd. Bij Tesla konden ze direct de oorzaak raden.
Natuurlijk in garantie hersteld.
Tip: verwijder die bescherming al van thuis zodat je dat rustig kan doen.

Klopt, er stonden twee plaatsen aangeduid in de lijst : onder de motorkap : rechts onder de afscherming bovenaan (waar oa. de luchtilter zit); of meer recent onder de drempelbescherming van de deur (ook rechts).
Er stond in de instructies duidelijk vermeld dat zij de afschermingen niet mogen verwijderen wegens kans op schade.
De "klant" moet dat zelf doen.

(en daarnaast was er ook een duidelijke vermelding waar de wagen gekrikt mag worden, maar gezien de armen van de krik niet zover uit de inspectieput konden, is er besloten niet op te krikken.)

en om af te sluiten : ze hebben (helaas) geen poging gedaan om de uitstoot te meten;)
 
waar was dat nu allemaal goed voor ?
ik heb mijn Tesla overgezet van de zaak naar privé.
helaas betekent dat in België meteen ook een nieuwe nummerplaat....

voor :
20170203_123558-800x600.jpg



na :
20170203_123721-800x600.jpg



dus als je een grijze S ziet met nummerplaat 1-RPC-239 :
wuiven en zwaaien aub; It is I, S-19910
 
  • Funny
Reactions: CO2CLEAN