Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla gebeurtenissen

This site may earn commission on affiliate links.
Zou een leuk idee zijn - werk echter conform postcoderoosmodel waarbij de verrekening plaatsvindt met het individuele verbruik van de individuele leden tegen een afgesproken prijs (-berekening). Overigens was het hier vanochtend nog aardig bewolkt wat je terug ziet in bijgaande grafiek van een van de andere locaties. Je ziet direct het effect in te mate van teruglevering terug. De rapportage op deze nieuw locatie komt pas volgende week in de lucht.
Schermafbeelding 2017-04-08 om 19.35.57.png
 
Eergisteren met de hele familie op pad (auto vol met (heel kleine) kids, eten, drinken, bedjes, luiertassen, buggies enz. enz.). Wordt ik bij Eindhoven-Acht ingehaald door een prachtig fonkelende witte Ferrari 488 Spider (ik ben geen kenner maar zo aan de plaatsing van de uitlaten en vorm van de bumper te zien was het een 488).
Ze hadden er overduidelijk plezier in, en deden alle mogelijke moeite om me uit te dagen (naast me terugzakken, fel optrekken, bij stoplicht op 4-baansweg voor me blijven hangen met 50km/u)... Helaas jongens, ik had geen zin om het interieur te moeten poetsen en vrouwlief te moeten sussen dus ben er niet op ingegaan... ;).
Heb zonet even de specs van die Ferrari opgezocht, en is denk ik maar goed ook... ik heb geen 100kWh en ook geen ludicrous+...

Enfin was een rare gewaarwording, heb met mijn vorige (zeker niet trage) auto's nooit gehad dat ik uitgedaagd werd door Italiaanse volbloedjes :).
We leven nu blijkbaar in een automotive wereld waarin Ferrari bezitters de drang voelen om een gewone familie auto uit te dagen :D.
 
Eergisteren met de hele familie op pad (auto vol met (heel kleine) kids, eten, drinken, bedjes, luiertassen, buggies enz. enz.). Wordt ik bij Eindhoven-Acht ingehaald door een prachtig fonkelende witte Ferrari 488 Spider (ik ben geen kenner maar zo aan de plaatsing van de uitlaten en vorm van de bumper te zien was het een 488).
Ze hadden er overduidelijk plezier in, en deden alle mogelijke moeite om me uit te dagen (naast me terugzakken, fel optrekken, bij stoplicht op 4-baansweg voor me blijven hangen met 50km/u)... Helaas jongens, ik had geen zin om het interieur te moeten poetsen en vrouwlief te moeten sussen dus ben er niet op ingegaan... ;).
Heb zonet even de specs van die Ferrari opgezocht, en is denk ik maar goed ook... ik heb geen 100kWh en ook geen ludicrous+...

Enfin was een rare gewaarwording, heb met mijn vorige (zeker niet trage) auto's nooit gehad dat ik uitgedaagd werd door Italiaanse volbloedjes :).
We leven nu blijkbaar in een automotive wereld waarin Ferrari bezitters de drang voelen om een gewone familie auto uit te dagen :D.

Ik heb al meegemaakt dat er een Ferrari achter mij ging staan bij een stoplicht terwijl hij er mooi naast had gekund. En dat met mijn 70D. Tesla heeft zijn punt gewoon gemaakt . Dat blijkt ook in jouw geval, anders zouden ze, net als vroeger, hun neus ophalen.
 
  • Like
Reactions: simonsmidt
Mocht er nog iemand in de buurt van Gilze Rijen komen zou ik voor de grap even achter hotel vd Valk kijken. Ik zag er gisteravond al veel staan (5 aan de DeC en "in t wild" nog een stuk of 15) maar vandaag staat zo'n beetje heel het parkeerterrein achter het hotel vol met Engelse tesla's. Toch zeker een stuk of 45-50.
De Engelse Tesla owners group heeft een uitstapje naar de fabriek ;)
 

Attachments

  • IMG_8375.JPG
    IMG_8375.JPG
    681.3 KB · Views: 41
  • IMG_8374.JPG
    IMG_8374.JPG
    637.2 KB · Views: 43
  • IMG_8371.JPG
    IMG_8371.JPG
    619.1 KB · Views: 41
  • IMG_8369.JPG
    IMG_8369.JPG
    382 KB · Views: 45
  • IMG_8364.JPG
    IMG_8364.JPG
    337.7 KB · Views: 41
  • Like
Reactions: HWS and ebullio
Mocht er nog iemand in de buurt van Gilze Rijen komen zou ik voor de grap even achter hotel vd Valk kijken. Ik zag er gisteravond al veel staan (5 aan de DeC en "in t wild" nog een stuk of 15) maar vandaag staat zo'n beetje heel het parkeerterrein achter het hotel vol met Engelse tesla's. Toch zeker een stuk of 45-50.
De Engelse Tesla owners group heeft een uitstapje naar de fabriek ;)

Klopt, vanochtend bij DeC Heuvelpoortgarage ook eentje. Met sticker van Factory-tour.
 
Gelukkig dat de commentaren nu wat genuanceerder zijn dan voorheen. Maar blijft een pijnlijk gezicht.

Overigens is Emergency Braking, waar het eigenlijk om moet gaan, AP en Autosteering doen hier weinig ter zake, ook geen garantie. Als de vrachtauto ineens naar links komt en het snelheidsverschil maar groot genoeg is helpt er geen lieve moeder aan.

Zolang niemand weet hoe het ontstaan is, doen conclusies er niet toe en het doet me deugd dat dat in de commentaren nu eens goed naar voren komt.
 
  • Like
Reactions: ebullio
Toch moet Tesla hier goed onderzoek naar doen.

Ik had een korte tijd terug een voorval, vlak na een firmware update, waar de Tesla ook op de auto pilot reed en niet remde terwijl voor mij iedereen in de remmen ging. Ik zat er nog een redelijk eind vanaf en kon zelf remmen maar ik weet bijna zeker dat de Tesla het zelf niet had gered en zelfs helemaal niet zou remmen. En dit is vreemd want wanneer ik op de rechter rijstrook rij en een vrachtwagen rijdt ver voor mij dan gaat de Tesla vaak al vaart minderen. Omdat moment is de vrachtwagen nog niet eens te zien als een object op het instrumenten paneel. Zelfs wanneer ik dan van baan wissel remt de Tesla nog eerst en pas wanneer de baan wisseling volledig is uitgevoerd af wordt de snelheid weer hervat. Dit gedrag strookt niet met mijn ervaring van een tijdje terug en nu lees ik dat een andere Tesla achterop een remmende vrachtwagen is geklapt.

Ik denk dat er een foutje zit in het systeem op dit vlak. Ik moet wel zeggen dat een degelijk voorval zich niet meer heeft voorgedaan sindsdien maar wellicht zijn er ook bepaalde omstandigheden die invloed hebben op het gedrag.
 
,,Ik reed 130/140 kilometer per uur en hij tachtig. Ik was bij hem voor ik er erg in had. Ik heb denk ik niet eens geremd”, vertelt de automobilist.

Als de vrachtauto kort voor hem ineens naar links komt ziet emergencybraking het ook niet op tijd. En het is een middel om de kans op ongevallen te verkleinen, niet om ze uit te sluiten, zet men er bij.
 
In dit geval verkleinde AP dus niet de kans op een ongeluk, maar vergrootte die. En dat is echt niet de bedoeling. Als AP geen auto's ziet op een kortere afstand dan (ongeveer) 1 seconde is dat een ernstige tekortkoming en moet Tesla dat oplossen.

Bekijk de foto's eens. Er is zo te zien wel degelijk geremd en de auto is uitgeweken naar links. Als de bestuurder van niets weet, wie heeft dat dan gedaan?
 
die sporen zouden ook kunnen komen doordat de Tesla is voortgesleurd door de vrachtwagen waaronder hij klem zat.

De plaats waar de voortuigen staan op de foto is niet de plaats waar de initiele aanrijding is gebeurd -- de vrachtwagen reed immers +/-80km/u.




Maar in het artikel van de Telegraaf staat dat volgens de bestuurder de wagen 130km/u reed.
Wat is de max. snelheid op de plaats van het ongeval ? Kan je AP daar wel inschakelen op 130?