Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla gebeurtenissen

This site may earn commission on affiliate links.
A: A friend from Montreal,we exchanged our house and car with him
Q: OK.... So he is in your house now?
A: Yes

Hi Ernst,

Wij zijn ook 'huizenruilers'. Doorgaans met Amerikanen of Canadezen, maar bedacht me onlangs dat dat een car exchange (normaal gesproken onze sterke voorkeur) met een Tesla niet de voorkeur geniet. Niet iedereen is even handig/zuinig met een EV. Ruilen met een andere Tesla-rijder is dan natuurlijk ideaal. Kun je leuke roadtripping tips delen.

Heb jij ook via de reguliere huizenruil sites dit geregeld? Ik heb al eens zitten denken om de internationale kant van dit forum te gebruiken om de belangstelling te polsen.
 
Hi Ernst,

Wij zijn ook 'huizenruilers'. Doorgaans met Amerikanen of Canadezen, maar bedacht me onlangs dat dat een car exchange (normaal gesproken onze sterke voorkeur) met een Tesla niet de voorkeur geniet. Niet iedereen is even handig/zuinig met een EV. Ruilen met een andere Tesla-rijder is dan natuurlijk ideaal. Kun je leuke roadtripping tips delen.

Heb jij ook via de reguliere huizenruil sites dit geregeld? Ik heb al eens zitten denken om de internationale kant van dit forum te gebruiken om de belangstelling te polsen.

Mark,

Dit ruilen is voor mij de eerste keer.. nadat we in 2014 in een RAV4 over de highways hebben getoerd, dacht ik volgende keer een Tesla. Op facebook is een groep Mag-log in sa Facebook | Facebook waar je lid van kunt worden en hier op het Amerikaanse deel heb ik het eerder geprobeerd maar kwam het niet uit. Mijn Canadese ruiler is van de Quebec Tesla Club en heeft hier ook veel contacten die in de markt zouden kunnen zijn.

Tot zover bevalt het prima aan beide kanten. Ook tijdens de vakantie wisselen we nog de nodige whatsappjes uit en maken we veel mooie kilometers!
 
Inmiddels heb ik zo'n 24 x huizenruil gedaan. De Tesla heb ik echter nog nooit geruild. De consequenties van een schade kunnen bij een Tesla veel groter zijn dan bij m'n andere auto's. Wordt altijd goed begrepen en men vindt het dan ook niet erg om een andere auto te ruilen.
 
Ik had vanochtend een vreemde ervaring. Ik stap in m'n auto, scherm was zwart en hij had niet geladen. Op het dashboard stond een melding dat de systemen gereset gingen worden en dat ik daarna op de rem moest trappen. Maar er gebeurde helemaal niets. Rechtsonder stond ook Car Off en met geen mogelijkheid ging hij in P of D.
Een stuurwieltjes reset bracht alles gelukkig weer tot leven. Wel vreemd. Heeft iemand anders dat ook gehad en enig idee wat het kan veroorzaken?
 
  • Informative
Reactions: Janc
Autoruil... Ik geef niet eens mijn vrouw de Tesla mee, laat staan vreemden.
De toekomst die Elon schetst waarbij Tesla's door anderen "geleend" worden als de eigenaar ze even niet nodig heeft, zal aan mij compleet voorbij gaan. Mijn Tesla zal mij afzetten en elders gratis gaan parkeren om mij later weer op te halen, maar meer dan dat, NOPE!
image.png
 
Autoruil... Ik geef niet eens mijn vrouw de Tesla mee, laat staan vreemden.
De toekomst die Elon schetst waarbij Tesla's door anderen "geleend" worden als de eigenaar ze even niet nodig heeft, zal aan mij compleet voorbij gaan. Mijn Tesla zal mij afzetten en elders gratis gaan parkeren om mij later weer op te halen, maar meer dan dat, NOPE!
View attachment 193102

Ik ervaar dat toch anders. Het liefste zou ik hebben dat hij 24 uur per dag rijdt. Technisch is hij er, met de huidige techniek van batterij en drivetrain, klaar voor.
 
Ik ervaar dat toch anders. Het liefste zou ik hebben dat hij 24 uur per dag rijdt. Technisch is hij er, met de huidige techniek van batterij en drivetrain, klaar voor.
Zoveel mensen, zoveel wensen.

Maar de gedachte dat mijn Tesla aan het einde van de dag riekend, vuil, beschadigd, of misschien helemaal niet meer bij mij terugkomt...

De Tesla kan er dan al klaar voor zijn, ik nog lang niet!!!
 
  • Like
Reactions: davandy
we gaan wat off topic, ik ken twee gebruikers van Cambio (autodelen), en die zijn allebei zeer tevreden. beide wonen uiteraard in de stad, Cambio is niet overal beschikbaar.

Akkoord Dirk, maar bij Cambio is de auto van de organisatie, als er iemand schade berokkent is dit voor de organisatie en niet iemand die privématig met de brokken zit. Als het echter je eigen wagen is die je deelt komt zoiets veel harder aan.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Ervaring met de hpwc: meestal prik ik vrij snel die kabel er in en als ik hem hoor vergrendelen loop ik al weer weg.
Kennelijk ben ik al zo gewend dat ik elke dag een volle batterij heb dat ik ook mijn range niet altijd meer in de gaten houd.

Totdat ik donderdag uit mijn ooghoek zag dat ik nog maar 20% SoC had; bleek de hpwc al drie dagen niet op te laden o_O
Een reset was genoeg maar het was toch even een leermoment om op te blijven letten of het laden wel daadwerkelijk start.
 
Ervaring met de hpwc: meestal prik ik vrij snel die kabel er in en als ik hem hoor vergrendelen loop ik al weer weg.
Kennelijk ben ik al zo gewend dat ik elke dag een volle batterij heb dat ik ook mijn range niet altijd meer in de gaten houd.

Totdat ik donderdag uit mijn ooghoek zag dat ik nog maar 20% SoC had; bleek de hpwc al drie dagen niet op te laden o_O
Een reset was genoeg maar het was toch even een leermoment om op te blijven letten of het laden wel daadwerkelijk start.
Ik controleer vaak later nog even via de app.
 
Vanochtend op golfclub Heelsum ene Pascal ontmoet (sorry, achternaam is mij ontschoten :oops:) met een prachtige 90D in het wit met nieuwe neus. Hij heeft de auto pas 3 a 4 maanden en is heel tevreden. Ik heb hem verrast door naar hem toe te lopen en hem te feliciteren met zijn mooie Tesla en een praatje te maken. Altijd leuk om iemand zo te verrassen en aan zijn reactie te merken was dit de eerste keer voor hem :)
 
Deze middag op de Duitse autobahn. Een rode corvette op het middenvak met voor hem een tesla, twee tesla's kwamen links naast hem rijden en eentje er achter.
die kerel in de corvette werd gewoon gek. Na een poosje een opening gelaten langs links en hij stoof als een gek weg... en een tesla er achteraan.
echt leuke dingen, die walki talkies om eens een plannetje te smeden onderweg:cool: