Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla gebeurtenissen

This site may earn commission on affiliate links.
Afgelopen weekend onze Model X aan onze buren meegegeven, die naar een familiefeest in België wilden en zelf recent een Model 3 hebben gereserveerd. Is toch erg gaaf hoe Tesla's zichzelf verkopen. Buren zelf waren laaiend enthousiast, inclusief hun eerste SuperCharger ervaring, en de familieleden ook, die om de beurt ritjes hebben gekregen.

Dat maakt uitlenen toch (bijna) net zo leuk als zelf rijden!

Moet nog wel de neiging afleren via de app steeds even te willen kijken...
 
Afgelopen weekend onze Model X aan onze buren meegegeven, die naar een familiefeest in België wilden en zelf recent een Model 3 hebben gereserveerd. Is toch erg gaaf hoe Tesla's zichzelf verkopen. Buren zelf waren laaiend enthousiast, inclusief hun eerste SuperCharger ervaring, en de familieleden ook, die om de beurt ritjes hebben gekregen.

Dat maakt uitlenen toch (bijna) net zo leuk als zelf rijden!

Moet nog wel de neiging afleren via de app steeds even te willen kijken...
ik vind het "super" dat je dit doet, maar zelf zou ik geen geruste minuut hebben;)
 
  • Like
Reactions: NicoV
Ik had een vriend enkele jaren geleden al beloofd dat hij mijn Tesla eens mocht lenen. Maar was er nog steeds niet van gekomen. Nu sprak ik heb vrijdag, en toen vertelde hij dat hij zijn camper via internet had verhuurd. En de huurder bleek een Tesla te rijden, en bood hem aan dat hij daar in het weekend gebruik van mocht maken. Hij belde me zondag om te vragen hoe het werkte met superchargers, en was natuurlijk super enthousiast.
Geweldig gebaar natuurlijk van de Tesla rijder. Gaat wel erg ver, om meteen je auto een weekend toe te vertrouwen aan een onbekende...
 
Oh, en nog wat voor deze thread: mijn TVR moet elk jaar voor keuring en onderhoud naar regio Gouda. Dat betekent 1x terug met bus en trein, en een week later weer heen met bus en trein. Zo'n ritje kost me enkele uren. Vanavond weer ophalen, maar deze keer een oproep op Facebook geplaatst. Ik dacht: wie weet wil er wel iemand met mijn Tesla op en neer rijden. Binnen een uur 4 reacties!
Dus ik hoef vanavond gelukkig niet met het OV :)
 
Oh, en nog wat voor deze thread: mijn TVR moet elk jaar voor keuring en onderhoud naar regio Gouda. Dat betekent 1x terug met bus en trein, en een week later weer heen met bus en trein. Zo'n ritje kost me enkele uren. Vanavond weer ophalen, maar deze keer een oproep op Facebook geplaatst. Ik dacht: wie weet wil er wel iemand met mijn Tesla op en neer rijden. Binnen een uur 4 reacties!
Dus ik hoef vanavond gelukkig niet met het OV :)
Ik was vanmorgen bij Autoschade Verwey in Den Haag waar altijd wel een paar Tesla's staan, en dacht even dat ... maar wat is jouw kenteken?? :D
 
Vrijdag / zaterdag op pad geweest met een goede vriend die ik nog niet tijdens mijn teslafilie had gezien (al een hele tijd dus), samen van midden NL naar Groningen en de volgende dag terug. Vriend is een echte automan, voorheen één van de hoogste techneutenfuncties bij Spyker, en verzamelaar van veel klassiekers. Wilde graag de rit naar Groningen sturen. En de volgende dag terug sloeg hij ook niet af. Over boekdelen gesproken.
 
Noblesse oblige zou ik zeggen, hoe meer mensen kennismaken met de Tesla, hoe mooier. Het financiële risico van schade bij uitleen (ER en malus) kan voor luttele euro's verzekerd worden via clixx.nu
Let wel op bij clixx.nu, dat je dus wel in schadevrije jaren achteruit kan gaan. De daaruit volgende premiestijging krijg je vergoed, maar met de volatiele markt van Tesla-verzekeringen kan het zo zijn dat je volgend jaar overstapt. Daarbij kan je er misschien toch last van ondervinden. Als iemand daar nog iets zinnigs over kan roepen houd ik me aanbevolen :)
 
Afgelopen weekend onze Model X aan onze buren meegegeven, die naar een familiefeest in België wilden en zelf recent een Model 3 hebben gereserveerd. Is toch erg gaaf hoe Tesla's zichzelf verkopen. Buren zelf waren laaiend enthousiast, inclusief hun eerste SuperCharger ervaring, en de familieleden ook, die om de beurt ritjes hebben gekregen.

Dat maakt uitlenen toch (bijna) net zo leuk als zelf rijden!

Moet nog wel de neiging afleren via de app steeds even te willen kijken...
Heb ook een keer gedaan aan 2 verstokte fossiele rijders (Mercedes en Porsche) Was m uiteindelijk een week kwijt maar ze rijden nu wel allebei Tesla:cool:
 
Vrijdag / zaterdag op pad geweest met een goede vriend die ik nog niet tijdens mijn teslafilie had gezien (al een hele tijd dus), samen van midden NL naar Groningen en de volgende dag terug. Vriend is een echte automan, voorheen één van de hoogste techneutenfuncties bij Spyker, en verzamelaar van veel klassiekers. Wilde graag de rit naar Groningen sturen. En de volgende dag terug sloeg hij ook niet af. Over boekdelen gesproken.
En dan nog niet eens AP ervaren. Juist de mensen die aangeven altijd zelf te willen sturen zijn bij mij t meest enthousiast over AP:). Unaniem is de reactie dat men dacht dat dit nog lang niet kon....
 
  • Like
Reactions: Hans Allis
Eergisteren nog bij een klant aangekomen die op zijn oprit stond te wachten. Ging die daar uit zijn dak man! Toen ik hem uitnodigde om een ritje te maken helemaal...Toen we kalm wegreden riep ie al door het raam naar zijn vrouw dat hij klaarkwam :rolleyes:
Klant was wel op zoek naar een elektrische wagen en ging binnenkort een elektrisch hyundai 2 dagen te testen hebben. Was alleszins heel dankbaar voor de restrit.
 
Vandaag ook dagje shoppen in Roermond doorgebracht.
Vanmorgen om 9u45 aangekomen en nog maar 1 lader bezet, toen we rond 15u vertrokken was het daar op de koppen lopen en stonden alle parkings tjokvol... behalve de Tesla laadzones... ééntje meer dan vanmorgen. 1 Nl, 1 D en ikke... .

Grappig was hoe heel veel mensen dichterbij kwamen om eens van dicht te kijken en eens binnen te loeren.
Zelfs enkele families stonden selfies te maken bij de Tesla's... .

IMG_2725.JPG
 
Een maand geleden vroeg een collega van me, of ik bereid was om ter gelegenheid van het 50 jarig huwelijksjubileum van zijn grootouders, een ritje te maken met zijn grootvader in de Tesla. Omdat deze man van 72jaar een autoliefhebber was.
Ik had hiervoor 2 uurtjes voorzien en vanmorgen was het dan zo ver. Aan de hand van de hinds ze ze hem gaven, had hij gegokt op een ritje met een oldtimer, dat was het nu net niet.;)
Hij zat in de veranda te wachten toen ik traag voorbij reed om het juiste huis te zoeken en hij riep naar zijn vrouw, " ik weet het al, het is een TELSA".
Onmiddellijk duidelijk gemaakt dat hij niet de auto kreeg, maar dat ik 2 uur ter beschikking was om al zijn vragen te beantwoorden rond elektrisch rijden, tesla, Elon Musk enz.
Toen hij instapte zei zijn vrouw, "tot straks", en hij grapte: "Ja, als we nog terug geraken"
Leon had 35 jaar op de Renault fabriek gewerkt (tot de faling) en hij droomde nu van een Audi (het type ben ik vergeten, wegens geen interesse in Audi:rolleyes:).
Eerst wou ik met hem naar het SeC in Gent rijden maar toen we in de file dreigen te geraken (waarschijnlijk door dagjestoeristen op weg naar de kust) ,heb ik me bedacht en zijn we naar de SuC in Gent gereden. uiteindelijk zijn daar meer tesla's te zien dan in een SeC.;)
Daar stonden ook 2 model X te laden. Aan de vriendelijke eigenaar van eentje, een woordje uitleg gegeven over het gebeuren en gevraagd naar een kleine demo van de falcon wings.
Daarna het laden uitgelegd en zijn we iets gaan drinken. Voor het vertrek de summon nog eens gedemonstreerd. Leon heeft regelmatig aan het filmen geweest( vooral tijdens het rijden op AP) en een hoop foto's genomen.

Toen we na een dikke 2 uur weer bij hem thuis stopte, riep hij naar zijn vrouw, "Schat, we moeten een klappen, ik moet gene Audi hebben".
ondertussen kon hij ook Tesla al juist uitspreken.;)

Ik geloof nooit dat deze man alle indrukken en informatie van deze 2 uur kan verwerken, maar ik weet wel wat het gespreksonderwerp morgen op het jubileumfeest gaat zijn.
 
Een maand geleden vroeg een collega van me, of ik bereid was om ter gelegenheid van het 50 jarig huwelijksjubileum van zijn grootouders, een ritje te maken met zijn grootvader in de Tesla. Omdat deze man van 72jaar een autoliefhebber was.
Ik had hiervoor 2 uurtjes voorzien en vanmorgen was het dan zo ver. Aan de hand van de hinds ze ze hem gaven, had hij gegokt op een ritje met een oldtimer, dat was het nu net niet.;)
Hij zat in de veranda te wachten toen ik traag voorbij reed om het juiste huis te zoeken en hij riep naar zijn vrouw, " ik weet het al, het is een TELSA".
Onmiddellijk duidelijk gemaakt dat hij niet de auto kreeg, maar dat ik 2 uur ter beschikking was om al zijn vragen te beantwoorden rond elektrisch rijden, tesla, Elon Musk enz.
Toen hij instapte zei zijn vrouw, "tot straks", en hij grapte: "Ja, als we nog terug geraken"
Leon had 35 jaar op de Renault fabriek gewerkt (tot de faling) en hij droomde nu van een Audi (het type ben ik vergeten, wegens geen interesse in Audi:rolleyes:).
Eerst wou ik met hem naar het SeC in Gent rijden maar toen we in de file dreigen te geraken (waarschijnlijk door dagjestoeristen op weg naar de kust) ,heb ik me bedacht en zijn we naar de SuC in Gent gereden. uiteindelijk zijn daar meer tesla's te zien dan in een SeC.;)
Daar stonden ook 2 model X te laden. Aan de vriendelijke eigenaar van eentje, een woordje uitleg gegeven over het gebeuren en gevraagd naar een kleine demo van de falcon wings.
Daarna het laden uitgelegd en zijn we iets gaan drinken. Voor het vertrek de summon nog eens gedemonstreerd. Leon heeft regelmatig aan het filmen geweest( vooral tijdens het rijden op AP) en een hoop foto's genomen.

Toen we na een dikke 2 uur weer bij hem thuis stopte, riep hij naar zijn vrouw, "Schat, we moeten een klappen, ik moet gene Audi hebben".
ondertussen kon hij ook Tesla al juist uitspreken.;)

Ik geloof nooit dat deze man alle indrukken en informatie van deze 2 uur kan verwerken, maar ik weet wel wat het gespreksonderwerp morgen op het jubileumfeest gaat zijn.
Prachtig!