Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla gebeurtenissen

This site may earn commission on affiliate links.
Daar hebben we een email voor gekregen.
Morgen is het ook nog. Wijzelf hebben een testrit morgen om 10:30. Maar ik hoorde vandaag dat alle timeslots volzet waren. dus een kijkje nemen kan, rijden waarschijnlijk niet.
Thanks, ik ga wel even kijken morgen.
Ik heb er geen email van ontvangen, ik heb zelf ook geen Model 3 in bestelling staan.
Intussen willen we binnen de firma nog wel een Model 3 kopen dit jaar, ik ben wel benieuwd of we daar makkelijk 4 man in kwijt kunnen (we willen nog graag een benzine-slurpende foutlander vervangen).
 
Ik heb er geen email van ontvangen, ik heb zelf ook geen Model 3 in bestelling staan.
Dat zal wel de reden zijn, denk ik
Intussen willen we binnen de firma nog wel een Model 3 kopen dit jaar, ik ben wel benieuwd of we daar makkelijk 4 man in kwijt kunnen (we willen nog graag een benzine-slurpende foutlander vervangen).
Dat lijkt me geen probleem.
 
:(Stuck in the UK.
Gisteren met de B&B eigenaar proefritje gemaakt. Er kwam de melding: wagen heeft onderhoud nodig, zal niet meer herstarten.
En inderdaad. Hij herstartte niet.
Call center gebeld. Er zou iets fout gelopen zijn bij de handshake om een nieuwe update te sturen. Ze hebben de update opnieuw gepusht. “Of ik voor wifi connectie kon zorgen”. Mijn smartphone als hotspot gezet en de download begon.
Halverwege de download werd het dashboard helemaal wit, daarna zwart en de middenconsole helemaal zwart.
Alles morsdood. Alleen deuren openen lukt nog (=12V batterij).
Opnieuw service gebeld. Wagen is uit garantie. Slepen naar Manchester zou op eigen kosten moeten (55km), tenzij het om de batterij zou gaan, zou dit onder garantie kunnen, maar dat kunnen ze pas daar onderzoeken. Dan maar gebeld naar de bijstandsverzekering. Die zijn nu met takelaar onderweg. Tesla liet mij al weten dat diagnose 4 à 5 uur in beslag neemt en 175£ per uur kost.
De B&B eigenaar was gisteren nog super enthousiast trouwens. De foutmelding was in het Nederlands, dus die had niets door. Hij zal raar opkijken als de takelaar straks aankomt.
 
"Er zou iets fout gelopen zijn bij de handshake om een nieuwe update te sturen"

"Tesla liet mij al weten dat diagnose 4 à 5 uur in beslag neemt en 175£ per uur kost."

Euhh.. Als ik het goed begrijp sturen zij de update, en daardoor is hij in deze staat gekomen...Dus niet eens door de update uit te voeren maar door de handshake... Mag echt hopen dat je niet accepteert dat jij zelf de kosten moet gaan betalen.. Heeft niets met garantie van doen, heeft met verantwoordelijkheid te maken en conformiteit.
 
:(Stuck in the UK.
Gisteren met de B&B eigenaar proefritje gemaakt. Er kwam de melding: wagen heeft onderhoud nodig, zal niet meer herstarten.
En inderdaad. Hij herstartte niet.
Call center gebeld. Er zou iets fout gelopen zijn bij de handshake om een nieuwe update te sturen. Ze hebben de update opnieuw gepusht. “Of ik voor wifi connectie kon zorgen”. Mijn smartphone als hotspot gezet en de download begon.
Halverwege de download werd het dashboard helemaal wit, daarna zwart en de middenconsole helemaal zwart.
Alles morsdood. Alleen deuren openen lukt nog (=12V batterij).
Opnieuw service gebeld. Wagen is uit garantie. Slepen naar Manchester zou op eigen kosten moeten (55km), tenzij het om de batterij zou gaan, zou dit onder garantie kunnen, maar dat kunnen ze pas daar onderzoeken. Dan maar gebeld naar de bijstandsverzekering. Die zijn nu met takelaar onderweg. Tesla liet mij al weten dat diagnose 4 à 5 uur in beslag neemt en 175£ per uur kost.
De B&B eigenaar was gisteren nog super enthousiast trouwens. De foutmelding was in het Nederlands, dus die had niets door. Hij zal raar opkijken als de takelaar straks aankomt.

Balen Phil! En net als je in Engeland bent.
Sterkte, ik hoop dat het snel allemaal voor je opgelost wordt! :rolleyes:
 
  • Like
Reactions: Phil V
:(Stuck in the UK.
Gisteren met de B&B eigenaar proefritje gemaakt. Er kwam de melding: wagen heeft onderhoud nodig, zal niet meer herstarten.
En inderdaad. Hij herstartte niet.
Call center gebeld. Er zou iets fout gelopen zijn bij de handshake om een nieuwe update te sturen. Ze hebben de update opnieuw gepusht. “Of ik voor wifi connectie kon zorgen”. Mijn smartphone als hotspot gezet en de download begon.
Halverwege de download werd het dashboard helemaal wit, daarna zwart en de middenconsole helemaal zwart.
Alles morsdood. Alleen deuren openen lukt nog (=12V batterij).
Opnieuw service gebeld. Wagen is uit garantie. Slepen naar Manchester zou op eigen kosten moeten (55km), tenzij het om de batterij zou gaan, zou dit onder garantie kunnen, maar dat kunnen ze pas daar onderzoeken. Dan maar gebeld naar de bijstandsverzekering. Die zijn nu met takelaar onderweg. Tesla liet mij al weten dat diagnose 4 à 5 uur in beslag neemt en 175£ per uur kost.
De B&B eigenaar was gisteren nog super enthousiast trouwens. De foutmelding was in het Nederlands, dus die had niets door. Hij zal raar opkijken als de takelaar straks aankomt.
Excuses voor het lange verhaal, maar een aantal elemdnten kunnen toch nuttig zijn voor wie hetzelfde mee maskt.

Na een verloren dag, toch nog enigszins positief geëindigd
De logs konden niet aantonen of het garantie was of niet. Dus takelen geregeld via reisbijstand niet via Tesla.
De takelwagen, om 8:30 besteld, zou binnen het uur komen.
Om 9:15 telefoon van hun dispatching Uiteindelijk is hij na een aantal vertragingstelefoontjes om 12:15 aangekomen, maar hij moest wachten op zijn baas die opgeleid is voor elektrische voertuigen. Die was nog een half uur onderweg.
Bij zijn aankomst zei hij dat ze de 12V batterij moesten opladen. Hij wou de trunk via de emergency slap onder de zijvleugel openen. Toevallig wist ik dat die vooraan zit achter een plastiek dekseltje zit bij een facelift, maar ook dat de frunk gewoon nog met de sleutel open ging:confused:. De 12V batterij was dus niet plat.
Hij volgde gewoon een stappenplan voor de black screens, nornaal veroorzaakt door een platte 12V batterij.
Ze hebben dan klassieke laadkabels op de 12V batterij gezet en verbonden met de jeep vd boss (dit was een gek zicht eigenlijk) én een booster én een jump starter.
B8260149-AE55-4E06-89EF-9DEAB64EEAA6.jpeg
Hij bleef maar proberen resetten en na 2 uur kwam er toch even een te korte opleving in de schermen, na 3 uur proberen bleven de schermen lang genoeg aan om de tow mode te kunnen opzetten. Wellicht had de 12V batterij er dus toch iets mee te maken, hoewel, waarom het dan 3 uur moet duren. Het is toch niet nodig om de batterij op te laden als er een draaiende andere wagen over hangt en nog twee apparaten. Dan moet de stroom toch van daar kunnen komen???
Een kwartier later waren we weg.
Overdracht naar Tesla Manchester. Zowat iedereen die er rondliep vroeg of hij/zij kon helpen. Iemand vroeg zelfs of we ok waren, toen hij de takelwagen zag. Eerst kreeg ik nog te horen dat een loaner 100£ per dag kost wegens geen garantie meer, maar na wat gezeur van mijn kant kreeg ik toch een loaner in goodwill. Tot na de diagnose eerst. Die zou pas overmorgen kunnen plaats vinden. Herstelling kan pas op 24 juni! Maar ze gaan er alles aan doen om hem toch nog eerder te nemen, als de stukken er zijn uit Tilburg (dit duurt blijkbaar 6-7 dagen). Nog wat gezeur over een geruïneerde vakantie en we krijgen de loaner tot eind volgende week (dan eindigt onze vakantie). Daarna zal de reisbijstandsverzekering ons wellicht moeten repatriëren, want voor een herstelling tegen dan is er nog weinig hoop.
Alle lof over de ontvangst in Tesla Manchester. Hoewel hun planning toch ruimte zou moeten voorzien voor gestrande noodgevallen.
Ik bleef maar twijfelen echter aan de aanpak vd takeldienst, maar uiteindelijk hebben ze hem toch zo wakker genoeg gekregen om de tow mode te activeren. Hem via skates onder de wielen op de flatbed trekken is volgens henzo oed als ondoenbaar. Vooral omdat hij ook nog op een helling stond.
Nu even een britse AP2 aan het duurtesten dus. Zelfs de ruitewissers gaan averechts en ook de menu onderaan het center screen is gespiegeld.
A4422878-63FC-49F9-98C7-2BB8F3B8B190.jpeg
AP heeft het al 200km vlekkeloos gedaan. Eerst in de spits de ring v Manchester rond dan op kalmere (auto)wegen. Lane change doet het perfect met 1tik. Ik kan de klachten hier (nog) niet beamen dus. Alleen de ruitenwissers doen het inderdaad minder.
Keep you posted.
 

Attachments

  • 881FC61D-F39E-4BC2-A4D7-AF0C3AC7C40F.jpeg
    881FC61D-F39E-4BC2-A4D7-AF0C3AC7C40F.jpeg
    335.7 KB · Views: 348
:(Stuck in the UK.
Gisteren met de B&B eigenaar proefritje gemaakt. Er kwam de melding: wagen heeft onderhoud nodig, zal niet meer herstarten.
En inderdaad. Hij herstartte niet.
Call center gebeld. Er zou iets fout gelopen zijn bij de handshake om een nieuwe update te sturen. Ze hebben de update opnieuw gepusht. “Of ik voor wifi connectie kon zorgen”. Mijn smartphone als hotspot gezet en de download begon.
Halverwege de download werd het dashboard helemaal wit, daarna zwart en de middenconsole helemaal zwart.
Alles morsdood. Alleen deuren openen lukt nog (=12V batterij).
Opnieuw service gebeld. Wagen is uit garantie. Slepen naar Manchester zou op eigen kosten moeten (55km), tenzij het om de batterij zou gaan, zou dit onder garantie kunnen, maar dat kunnen ze pas daar onderzoeken. Dan maar gebeld naar de bijstandsverzekering. Die zijn nu met takelaar onderweg. Tesla liet mij al weten dat diagnose 4 à 5 uur in beslag neemt en 175£ per uur kost.
De B&B eigenaar was gisteren nog super enthousiast trouwens. De foutmelding was in het Nederlands, dus die had niets door. Hij zal raar opkijken als de takelaar straks aankomt.

Nog steeds vast in de UK
Vorige donderdag kreeg ik bericht van SeC Manchester. De wagen was hersteld door een nieuwe 12V te plaatsen. Vrijdag zouden ze nog wat checks laten lopen en maandag kon ik er om. Ik probeerde nog dat de 12V batterij pas een jaar geleden vervangen was en dus nog in garantie zou zijn, maar ze geven geen garantie op iets wat in garantie vervangen is???:(.
Vrijdagavond zelf moeten bellen hoe het was (zag de wagen nog niet in de app verschijnen). Checks hadden problemen aangetoond. Er zou maandag verder aan gewerkt worden. Hij zou me zeker op dehoogte houden.
Vanmorgen op nieuw zelf gebeld:
-door de kapotte 12V batterij was de bekabeling kapot gegaan, en daardoor was de achterste drivetrain kapot. Deze laatste zouden ze in goodwill herstellen. De rest moet je zelf betalen, ik stuur je vandaag nog een offerte die je eerst moet goedkeuren, vooraleer we verder werken.:mad::(
-Hoezo goodwill, drivetrain is toch 8 jaar garantie?
-Ja, maar niet als dat door de bekabeling komt.:(
-En is hij dan deze week klaar? Ik moet maandag werken.
-Dat weet ik nog niet. Er moeten stukken besteld worden inTilburg en het duurt 6-7 dagen voor ze hier zijn. Maar we bestellen ze pas als je de goedkeuring gegeven hebt.:mad:
-Niet dus. Ik moet zo snel mogelijk de reisbijstandsverzekering uitsluitsel geven zodat ze mijn repatriëring kunnen regelen.
-Kunnen we de wagen repatriëren om in België te laten herstellen? We kunnen dan met de takelwagen mee rijden.
-In principe wel, maar ze zullen de diagnose opnieuw uitvoeren, kost 3-4 uur à 110€ per uur.

Zoals het er nu uitziet gaan wij dus gerepatrieerd worden door de verzekering en moet ik binnen 2-3 weken nog eens naar Manchester om de wagen op te halen. De verzekering was er nog niet uit of dat op hun kosten kan.

Help. Iemand een escalatie telnr of mailadres?
 
Nog steeds vast in de UK
Vorige donderdag kreeg ik bericht van SeC Manchester. De wagen was hersteld door een nieuwe 12V te plaatsen. Vrijdag zouden ze nog wat checks laten lopen en maandag kon ik er om. Ik probeerde nog dat de 12V batterij pas een jaar geleden vervangen was en dus nog in garantie zou zijn, maar ze geven geen garantie op iets wat in garantie vervangen is???:(.
Vrijdagavond zelf moeten bellen hoe het was (zag de wagen nog niet in de app verschijnen). Checks hadden problemen aangetoond. Er zou maandag verder aan gewerkt worden. Hij zou me zeker op dehoogte houden.
Vanmorgen op nieuw zelf gebeld:
-door de kapotte 12V batterij was de bekabeling kapot gegaan, en daardoor was de achterste drivetrain kapot. Deze laatste zouden ze in goodwill herstellen. De rest moet je zelf betalen, ik stuur je vandaag nog een offerte die je eerst moet goedkeuren, vooraleer we verder werken.:mad::(
-Hoezo goodwill, drivetrain is toch 8 jaar garantie?
-Ja, maar niet als dat door de bekabeling komt.:(
-En is hij dan deze week klaar? Ik moet maandag werken.
-Dat weet ik nog niet. Er moeten stukken besteld worden inTilburg en het duurt 6-7 dagen voor ze hier zijn. Maar we bestellen ze pas als je de goedkeuring gegeven hebt.:mad:
-Niet dus. Ik moet zo snel mogelijk de reisbijstandsverzekering uitsluitsel geven zodat ze mijn repatriëring kunnen regelen.
-Kunnen we de wagen repatriëren om in België te laten herstellen? We kunnen dan met de takelwagen mee rijden.
-In principe wel, maar ze zullen de diagnose opnieuw uitvoeren, kost 3-4 uur à 110€ per uur.

Zoals het er nu uitziet gaan wij dus gerepatrieerd worden door de verzekering en moet ik binnen 2-3 weken nog eens naar Manchester om de wagen op te halen. De verzekering was er nog niet uit of dat op hun kosten kan.

Help. Iemand een escalatie telnr of mailadres?
The verdict:
Inschatting is 2500£. Pijnlijk, maar kan met elke wagen gebeuren zeker. Zal het maar als eem accident de parcours beschouwen, al moet ik toch even bekomen.
Eerst was 5000 geschat. Daar was ik even helemaal KO van.
 
Dat er geen garantie wordt gegeven op een garantiereparatie hebben ze mij bij Audi ook eens verteld. Toen ik toen aangaf dat dat dan mijn laatste keer is dat ik een Audi heb gekocht, kreeg ik het enigzins arrogante antwoord "dat dat bij alle automerken zo is".

Weet niet of je je nu iets beter voelt, maar ik dacht, wie weet helpt het iets.
 
  • Like
Reactions: Phil V
-door de kapotte 12V batterij was de bekabeling kapot gegaan, en daardoor was de achterste drivetrain kapot.
Hmm dit klinkt wel erg bizar zo op het eerste gezicht. Laat ik eens vanuit de luie stoel zonder enige vorm van kennis mijn eigen diagnose eens stellen...
12V accu stuk -> DC/DC converter heeft (te) hard moeten werken, misschien daardoor wel bekabeling gesmolten -> sleepdienst eroverheen met booster (hebben ze de 12V accu wel losgekoppeld toen ze die probeerden op te laden?), misschien daardoor bekabeling stuk? -> zekeringetje ergens in de omvormer in de drive unit achter gesmolten...

Blijft een gevoelig punt, die losse 12V accu met bijbehorende DC/DC converter. Hebben ze die in de nieuwere Tesla's er al uit gedesigned?

Ik denk dat je er goed aan hebt gedaan te repatriëren ipv ter plaatse te laten fixen.

Wenkbrauwen optrek momentje: 4 a 5 uur diagnose a 175£ in GB vs 3 uur a €110 in B?
 
  • Like
Reactions: Phil V
Bij mijn vorige auto was er -naast de grote accu voor aandrijving- ook een 12Volt accu voor alle dashboard-/rij-functies gemonteerd. Als deze 12Volt accu leeg en/of defect raakte ontstonden er ook de meest vreemde storingen. Bij een "normale auto" merk je tijdens starten wel of een accu wat minder vol is. Bij een elektrisch auto is dat lastiger. Blijft dus wel een aandachtspunt......

Bij vorige auto overigens wel 300.000 km met beide accu's gedaan. De 12V accu controleerde ik een paar keer per jaar via sigaretten aansteker -> voldoende spanning tijdens rijden én na langere tijd stilstand. Als spanning te ver terugloopt dan weet je dat de accu minder wordt.
 
The verdict:
Inschatting is 2500£. Pijnlijk, maar kan met elke wagen gebeuren zeker. Zal het maar als eem accident de parcours beschouwen, al moet ik toch even bekomen.
Eerst was 5000 geschat. Daar was ik even helemaal KO van.
Hier wordt blijkbaar al een spaarpotje opgebouwd om de Brexit-kosten met Brussel af te kunnen rekenen.

Je neemt het nog redelijk op, maar dit slaat natuurlijk allemaal nergens op. Op z’n minst kun je ‘onder protest’ instemmen met reparatie en kosten, zodat je later nog verhaal kunt halen bij iemand met wel enige autoriteit. Waarschijnlijk niet in Europa dus, maar in Fremont.
Succes.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Hmm dit klinkt wel erg bizar zo op het eerste gezicht. Laat ik eens vanuit de luie stoel zonder enige vorm van kennis mijn eigen diagnose eens stellen...
12V accu stuk -> DC/DC converter heeft (te) hard moeten werken, misschien daardoor wel bekabeling gesmolten -> sleepdienst eroverheen met booster (hebben ze de 12V accu wel losgekoppeld toen ze die probeerden op te laden?), misschien daardoor bekabeling stuk? -> zekeringetje ergens in de omvormer in de drive unit achter gesmolten...

Blijft een gevoelig punt, die losse 12V accu met bijbehorende DC/DC converter. Hebben ze die in de nieuwere Tesla's er al uit gedesigned?

Ik denk dat je er goed aan hebt gedaan te repatriëren ipv ter plaatse te laten fixen.

Wenkbrauwen optrek momentje: 4 a 5 uur diagnose a 175£ in GB vs 3 uur a €110 in B?

Met repatriëren bedoelde ik ‘wijzelf’, de auto is er nog :(.
Batterij was inderdaad niet losgekoppeld. Ik heb ook al gedacht dat daar misschien de oorzaak zit.
Toch nog even Tesla bellen.

Bij mijn vorige auto was er -naast de grote accu voor aandrijving- ook een 12Volt accu voor alle dashboard-/rij-functies gemonteerd. Als deze 12Volt accu leeg en/of defect raakte ontstonden er ook de meest vreemde storingen. Bij een "normale auto" merk je tijdens starten wel of een accu wat minder vol is. Bij een elektrisch auto is dat lastiger. Blijft dus wel een aandachtspunt......

Bij vorige auto overigens wel 300.000 km met beide accu's gedaan. De 12V accu controleerde ik een paar keer per jaar via sigaretten aansteker -> voldoende spanning tijdens rijden én na langere tijd stilstand. Als spanning te ver terugloopt dan weet je dat de accu minder wordt.

Goei tip. Thanks.
 
Hier wordt blijkbaar al een spaarpotje opgebouwd om de Brexit-kosten met Brussel af te kunnen rekenen.

Je neemt het nog redelijk op, maar dit slaat natuurlijk allemaal nergens op. Op z’n minst kun je ‘onder protest’ instemmen met reparatie en kosten, zodat je later nog verhaal kunt halen bij iemand met wel enige autoriteit. Waarschijnlijk niet in Europa dus, maar in Fremont.
Succes.
Blijft toch zuur hoor. Het financiële verteer ik nog wel met tijd en boterhammen. Ergste is nog dat vertrouwen in de wagen weg is. What’s next?
Het is al de tweede 12V batterij. De eerste keer kwam er keurig een melding. Ik vernam dat er ook hier een paar waren waar de melding onterecht kwam. Hebben ze de limiet voor melden verhoogd? Om de garantiekosten te drukken?

Hoe kom ik in Fremont met mijn protest ?