Nog steeds vast in de UK
Vorige donderdag kreeg ik bericht van SeC Manchester. De wagen was hersteld door een nieuwe 12V te plaatsen. Vrijdag zouden ze nog wat checks laten lopen en maandag kon ik er om. Ik probeerde nog dat de 12V batterij pas een jaar geleden vervangen was en dus nog in garantie zou zijn, maar ze geven geen garantie op iets wat in garantie vervangen is???
.
Vrijdagavond zelf moeten bellen hoe het was (zag de wagen nog niet in de app verschijnen). Checks hadden problemen aangetoond. Er zou maandag verder aan gewerkt worden. Hij zou me zeker op dehoogte houden.
Vanmorgen op nieuw zelf gebeld:
-door de kapotte 12V batterij was de bekabeling kapot gegaan, en daardoor was de achterste drivetrain kapot. Deze laatste zouden ze in goodwill herstellen. De rest moet je zelf betalen, ik stuur je vandaag nog een offerte die je eerst moet goedkeuren, vooraleer we verder werken.
-Hoezo goodwill, drivetrain is toch 8 jaar garantie?
-Ja, maar niet als dat door de bekabeling komt.
-En is hij dan deze week klaar? Ik moet maandag werken.
-Dat weet ik nog niet. Er moeten stukken besteld worden inTilburg en het duurt 6-7 dagen voor ze hier zijn. Maar we bestellen ze pas als je de goedkeuring gegeven hebt.
-Niet dus. Ik moet zo snel mogelijk de reisbijstandsverzekering uitsluitsel geven zodat ze mijn repatriëring kunnen regelen.
-Kunnen we de wagen repatriëren om in België te laten herstellen? We kunnen dan met de takelwagen mee rijden.
-In principe wel, maar ze zullen de diagnose opnieuw uitvoeren, kost 3-4 uur à 110€ per uur.
Zoals het er nu uitziet gaan wij dus gerepatrieerd worden door de verzekering en moet ik binnen 2-3 weken nog eens naar Manchester om de wagen op te halen. De verzekering was er nog niet uit of dat op hun kosten kan.
Help. Iemand een escalatie telnr of mailadres?