Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Home Charger & andere EV's

This site may earn commission on affiliate links.

Tozz

Active Member
Jan 10, 2018
2,572
1,877
Tynaarlo
Ik heb een korte simpele vraag. Kan ik met een Tesla Home Charger ook andere EVs (uitgaande van type 2 aansluiting) opladen? Ik lees op Wikipedia dat Tesla een 'slightly modified type 2 connector' gebruikt, oftewel met kleine aanpassingen.

Ik wil een laadpaal installeren elders op een locatie waar in de toekomst ook andere auto's gaan laden. De laadpaal moet dus geschikt zijn voor niet-Tesla auto's.
 
Wij hebben op kantoor twee van die laders hangen en laden er probleemloos oa een BMW i3, 330e, Renault Zoe en VW e-Golf mee. Zo ver ik weet is het protocol ook gewoon volledig Type 2.
 
Last edited:
Dank concullega :) Ik zit al een paar dagen te googlen op een fatsoenlijke laadpaal. Wilde eigenlijk in jouw voetstappen treden met een Smart EVSE (heb zelfs de controller al liggen), maar loop toch tegen problemen aan (geen fatsoenlijke opbouwdoos voor aan de gevel). Ik zit ook met beperkte ruimte op de plek waar ik een kabel naar boven kan laten komen. De Tesla home charger is tot op heden de kleinste lader die ik eb kunnen vinden.

Naast dat dat beter past is 't ook fraaier dan zo'n lelijke doos aan je muur. Dus zeker met jouw antwoord erbij neig ik naar een Tesla home charger!
 
  • Like
Reactions: widodh
Dank concullega :) Ik zit al een paar dagen te googlen op een fatsoenlijke laadpaal. Wilde eigenlijk in jouw voetstappen treden met een Smart EVSE (heb zelfs de controller al liggen), maar loop toch tegen problemen aan (geen fatsoenlijke opbouwdoos voor aan de gevel). Ik zit ook met beperkte ruimte op de plek waar ik een kabel naar boven kan laten komen. De Tesla home charger is tot op heden de kleinste lader die ik eb kunnen vinden.

Naast dat dat beter past is 't ook fraaier dan zo'n lelijke doos aan je muur. Dus zeker met jouw antwoord erbij neig ik naar een Tesla home charger!
Absoluut doen. Kijk even goed welke kabellengte je nodig hebt.
 
Is het ook mogelijk de charger alleen voor je eigen Tesla te gebruiken. Zoals je ook met een laadpas kan doen dat andere niet bij je thuis kunnen laden

Als ik het goed begrepen heb kun je dit alleen met een slimme laadpaal. Een 'domme' paal is eigenlijk gewoon een veredeld stopcontact. Afhankelijk van het type slimme laadpaal kun je de toegang instellen, laadvermogen beperken/verdelen, kosten automatisch verhalen op de zaak etc.
 
  • Like
Reactions: Persfoto