TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Tesla in de diefstalcijfers?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by FVO, Dec 22, 2013.

1. FVO

FVO Active Member

Na het lezen van dit artikel vroeg ik me af of er al diefstallen van Model S-en bekend zijn.
    We hebben natuurlijk allemaal Track en Trace aan boord, maar daar hebben de dieven waarschijnlijk ook apparatuur voor om dat signaal te storen.

2. Thelosen

Thelosen Member

Ik heb er nog geen gehoord. Nu is het bij de Tesla natuurlijk ook iets lastiger dan bij de andere merken. Zonder connectivity is het een duidelijk minder aantrekkelijke auto. Zodra je de auto echter toestaat om signaal te verzenden, meld hij zich bij Tesla aan en ben je als dief of heler betrapt.

Als je dus af wilt zien van upgrades, internet, navigatie, onderhoud, superchargers en andere ondersteuning zou je de auto kunnen stelen. Verkopen lijkt me echter lastig en de waarde voor een dief is dus beperkt. Er zijn veel andere auto's die met veel minder risico veel meer rendement leveren...

3. Right_Said_Fred

Right_Said_Fred Model S - Sig. 283 EU

Een Model S wordt niet gestolen.

- Onbekend, dus eng.
    - Range anxiety (onterecht), dus eng.
    - Geen bedieningsknoppen, dus eng.
    - Valt op, dus eng.
    - Trackingmogelijkheid via app en door fabrikant, dus eng (al zullen ze dit niet vaak weten).
    - Onverkoopbaar in de afzetlanden in Oost-Europa (onderhoud anyone?).

Autodieven zijn waarschijnlijk nog conservatiever dan de gemiddelde ICE-automobolist, dus we hoeven ons geen zorgen te maken over diefstal. En de verzekeraars weten dat ook, wat is terug te zien in het gunstige (collectieve) tarief.

4. LuckyLuke

LuckyLuke Model S P85DL

Er is ooit wel eens een roadster gestolen in UK dacht ik, maar die werd uiteindelijk terug gevonden. Van de Model S is er nog geen een gestolen zo ver ik weet.
    En toch heb ik de security package genomen, a) omdat het geen dure optie was en b) voor eventuele verzekering te overtuigen die ondanks alles niet doorheeft dat een Model S niet diefstalwaardig is. Ik vermoed dat ik het nooit nodig zal hebben, en gelukkig maar.

Waar ik wel bang voor ben is vandalisme, het is in Nederland toch helaas nog steeds gebruikelijk om auto's te bekrassen en ruitenwissers om te buigen etc. Of door te rijden na een parkeerongelukje.

5. Xfrank

Xfrank Well-Known Member

Als ze hem pakken, zal het eerder zijn om een paar uurtjes te gaan joyriden, om hem dan in de fik te steken.

6. leysfi

leysfi Member

Als het is om een aardappel in de uitlaatpijp te steken, gaan ze er toch aan zijn voor de moeite...

7. Andre

Andre Member

Vertaling voor de Nederlanders =.............................

8. S-19910

S-19910 Driving Model-S #19910

aardappel = patat
    uitlaadpijp = chappement.

9. Xfrank

Xfrank Well-Known Member

bijkomende info:
    uitlaatpijpen is geen werkwoord:wink:

10. martinve

martinve Active Member

Menig vrouw en vriendin hebben hier andere meningen over....

11. Xfrank

Xfrank Well-Known Member

pictures or it didn't happen!

12. archibald

archibald Member

Wordt helemaal niks met dat jatten; volgens mij kan Tesla hem gewoon stilzetten op afstand. Zullen ze niet zeggen, maar lijkt me wel duidelijk. Hoezo NSA ...

13. Patrick Claerhout

Pro Forma: bij de aanmelding van het antidiefstalsysteem bij NHTSA (Amerikaanse Dienst voor verkeersveiligheid) werd ondermeer volgende pargagraaf opgenomen :
    "...
    Tesla compared the BMW 5 series and the Mercedes-Benz E-Class to its Model S vehicle line. Specifically, the agency's data show that theft rates for the BMW 5 series are 0.9044, 0.6550 and 0.4098 and for the Mercedes-Benz E-Class, 0.5898, 0.6286 and 0.9041 respectively. Using an average of 3 MYs data (2007-2009), the agency theft rate data show that the average theft rate for the BMW 5 series is 0.6564 and 0.7075 for the Mercedes-Benz E-Class, well below the median theft rate of 3.5826. Tesla also stated that its 2008-2011 roadsters are already equipped with an antitheft device as standard equipment. Agency theft rate data for the roadster vehicles using an average of the most current theft rate data available is 0.0000. ..."

De cijfers hebben een hoog Contador-gehalte.

14. FVO

FVO Active Member

:biggrin:

15. Keezje

Keezje Active Member

#15 Keezje, Jun 18, 2015
    Last edited: Jun 18, 2015
    Beetje oude quote, maar deze is in elk geval wel stilgezet. https://www.youtube.com/watch?v=kE_u731EmYA&feature=player_embedded

(kwam deze tegen op het tff forum, vandaag gepost, maar zie dat het toch alweer oude beelden zijn).

16. Hans (Amsterdam)

Hans (Amsterdam) Model S res#3130

Mijn Model S is begin 2014 gestolen, omdat ik de sleutel er in had laten liggen.
    De gelegenheidsdief heeft er niet veel plezier van gehad. Drie straten verder werd deze door de politie aangehouden.

17. ebullio

ebullio Active Member

Dat is geen stelen Hans, je gaf hem weg :tongue:

18. Glitch

Glitch Member

Klopt dit is inderdaad mogelijk. Sowieso wanneer je Model S in een SUC gaat weten ze ook waar die staat.

19. MichielP

MichielP Member

Je raakt zo gewend dat hij op slot gaat als je weg loopt, dat als je een keer je sleutel er in laat liggen of een deur open laat staan je het niet zo snel door hebt.
    Ik heb een keer gehad dat een buurman, die ik na jaren nog helemaal niet kende, aanbelde om te vragen of die Tesla soms van mij was. Hij had gezien dat hij open stond en was de hele buurt aan het afzoeken naar de eigenaar. Zo maakt je nog eens kennis met mensen :smile:

20. Henk007

Henk007 Member

Lol, beetje off-topic, maar wat mij overkwam met die sleutel was toen ik onze ICE aan de caravan koppelde en ik wilde uitstappen om nog wat na te kijken. Gaat de hele combinatie toch ineens rijden omdat ie niet automatisch in zn park stond! Een snelle James Bond actie voorkwam gelukkig ernstige schade....:scared:

Share This Page