Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de diefstalcijfers?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik wil hier niemand op verkeerde gedachten brengen maar vorig weekend zijn er in de buurt van Sint Martens Latem een aantal luxe ice's kaal geplukt. Stuur eraf, koplampen eruit, air bag's weg. Kan mij voorstellen dat met de Tesla prijzen van onderdelen het een kwestie van tijd is dat we ook hiervan last krijgen.
 
Ik wil hier niemand op verkeerde gedachten brengen maar vorig weekend zijn er in de buurt van Sint Martens Latem een aantal luxe ice's kaal geplukt. Stuur eraf, koplampen eruit, air bag's weg. Kan mij voorstellen dat met de Tesla prijzen van onderdelen het een kwestie van tijd is dat we ook hiervan last krijgen.
Tesla heeft daar vrijwel zeker minder last van. De onderdelen zijn moeilijker te verhandelen omdat eigenaren in principe alleen bij Tesla terecht kunnen voor grotere reparaties. ICE's kunnen overal gerepareerd worden en de onderdelen zijn daarom ook makkelijker te verhandelen.
 
Het klopt wat je zegt vandaag. Maar met het toenemen van het aantal Tesla's zal er ook een markt ontstaan van onderdelen uit bijvoorbeeld geaccidenteerde Tesla's. Onmogelijk om gestolen goed dan te onderscheiden van recuperatie.