Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de mist

This site may earn commission on affiliate links.

Hbrink

Lazy, but dangerous when active :)
Supporting Member
Nov 8, 2017
3,230
2,253
Naarden, NL
Het was vandaag in de polder flink mistig. En omdat ik om 8:30 bij de Oostvaardersplassen had afgesproken, ben ik vroeg(7:00) weggereden. Eerst stuk ging prima, gewoon snelheid wat aanpassen naar de 80. Toen werd ik van de A6 door Almere naar de OVP geleid. Daar had de FSD/EAP toch wel moete mee. FCW twee maal terwijl er niets aan de hand was en uiteindelijk stopte de FSD er helemaal mee wegens slecht zicht.

's Middags was er minder mist en uiteraard daglicht. Toch waren ook delen waar de FSD ermee stopte.

Dit heb ik in ruim vijf jaar niet eerder meegemaakt.
 
Het was vandaag in de polder flink mistig. En omdat ik om 8:30 bij de Oostvaardersplassen had afgesproken, ben ik vroeg(7:00) weggereden. Eerst stuk ging prima, gewoon snelheid wat aanpassen naar de 80. Toen werd ik van de A6 door Almere naar de OVP geleid. Daar had de FSD/EAP toch wel moete mee. FCW twee maal terwijl er niets aan de hand was en uiteindelijk stopte de FSD er helemaal mee wegens slecht zicht.

's Middags was er minder mist en uiteraard daglicht. Toch waren ook delen waar de FSD ermee stopte.

Dit heb ik in ruim vijf jaar niet eerder meegemaakt.
Je kunt hier op twee manieren naar kijken (denk ik).

De eerste is die van system fail. Stom dat ie niet in de mist kan rijden.

De tweede is goed dat het systeem zijn (of haar?) grenzen kent. En dat tijdig aangeeft.

In het laatste geval zou het beter zijn als FSD je naar de dichtstbijzijnde parkeerplaats dirigeert, camp mode aan zet inclusief haardvuur en je een alert geeft als het zicht weer goed is. En naar huis belt om te zeggen dat je veilig bent en niet vreemdgaat.

Of zoiets.
 
Grin, was niet bedoeld als klaagpost, maar als waarschuwing. Wel een beetje verbaasd: als ik kan rijden, zou de auto dat ook moeten kunnen. Dat hij zelf snelheid minderde vond ik positief. Maar compleet stoppen mag in de FSD toekomst niet
 
Er schijnt een techniek te zijn die als het ware door de mist heen kan kijken, bestaat al een tijdje, hoe heet het ook al weer, oh ja radar
Zelfs met radar van hoge resolutie valt niet veel te herkennen. Je kan er vrij accuraat afstanden mee meten, dat wel.
 

Attachments

  • 8A4FABC1-E80E-4782-BB2D-4F9AE01E5204_1_102_o.jpeg
    8A4FABC1-E80E-4782-BB2D-4F9AE01E5204_1_102_o.jpeg
    61.5 KB · Views: 60