TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC
Start a Discussionhttps://teslamotorsclub.com/tmc/tags/

Tesla in de openbare ruimte

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by jcdobber, Aug 6, 2017.

1. jcdobber

jcdobber Member

Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum. De verwachte levertijd van mijn Tesla is eind deze maand / begin september.

Omdat ons huis geen oprit heeft moet ik hem parkeren in de openbare ruimte. Helemaal nooit naar gekeken maar nu valt mij op dat er helemaal geen auto's in deze prijs categorie in de de wijk staan. Dus ik maak me nu een beetje zorgen om vandalism of diefstal omdat hij wel zal opvallen.

Is er iemand die hier wat ervaring mee heeft? Maak ik me voor niks zorgen? Ik zit er aan te denken om een dashcam te plaatsen. Heeft iemand tips voor welk systeem ik moet gaan?

Alvast bedankt :)

2. basvk

basvk Supporting Member

Welkom op het forum :)

Mijn ervaring met Tesla is dat het gros van de mensen de auto bewonderen. Ik woon midden in de stad, met auto op de oprit maar zeer bereikbaar vanaf de straat (waar ook nog behoorlijk veel volk door komt op uitgaansavonden), maar heb tot nu toe geen enkele negatieve ervaring gehad. Althans, terwijl de auto stilstond - op de snelweg merk ik soms wel huftergedrag van gechipte dieseltjes maar misschien is de sfeer op de snelweg de laatste jaren ook wel wat veranderd (en uiteraard ligt dat niet aan mijn eigen weggedrag natuurlijk :rolleyes:).

Vandalisme is volgens mij niet erger dan bij andere merken, tenminste als ik af ga op hetgeen dat hier op het forum langskomt. De kans dat je zelf een schade veroorzaakt door onoplettendheid o.i.d. is m.i. vele malen groter dan vandalisme.
    Wat diefstal betreft: voor zover ik weet worden Tesla's gestolen via de relay hack (waarbij het signaal van de keyfob en de auto met richtzender/antennes door de dief wordt versterkt om de afstand tussen keyfob en auto te overbruggen).
    Om dit te laten slagen moet een dief dus weten bij welke woning de Tesla hoort, oftewel een auto op de oprit heeft meer kans om via die methode gestolen te worden dan één in de openbare ruimte. Je kunt dit type diefstal eenvoudig voorkomen door de keyfob thuis in een metalen doos te bewaren, of door de passive keyless entry uit te zetten in de auto.

Het kan zeker geen kwaad om een dashcam te laten monteren, het verhoogt zeker de kans om de schade te kunnen verhalen, mocht er iets voorvallen. Stuur medeforummer @herb_k een berichtje, hij levert en bouwt dashcams in voor Tesla's.

• Helpful x 1
  3. HerrJones

HerrJones Call me Maarten

#3 HerrJones, Aug 7, 2017
    Last edited: Aug 7, 2017
    Welkom!

Zelfde situatie hier. Geen eigen oprit en met zijn allen parkeren aan de rand van onze wijk, waarbij onze X veruit de duurste auto van de hele wijk is (denk aan oude Volvo's, Aygo's, 2e generatie Priussen en een enkele BMW). Ook bij ons zijn de reacties tot nu toe altijd positief geweest, van ouderen tot hangjeugd. Wat betreft die laatste groep, laat ze de auto een keer van dichtbij zien, als het om een bekend groepje gaat. Heb ik gedaan en sindsdien glimlachen ze als ze me zien lopen en zeggen ze netjes gedag. Het merk Tesla intrigeert mensen enorm. :cool:

Ben soms bang voor een autobrand, wat heftig zou kunnen uitpakken bij een EV, maar dat is vanwege een trieste brandstichter in ons stadje, en zou niet tegen het specifieke merk gericht zijn.

Ik zou me geen zorgen maken!

4. robertvg

robertvg Active Member

Die van mij staat zelfs in Amsterdam gewoon op straat geparkeerd, gaat al 2.5 jaar goed.
    Toegegeven, Almere is wel wat onveiliger natuurlijk ;)
    Een dashcam zou ik wel laten inbouwen, voor het geval dat....

• Informative x 1
  5. BjörnTM

BjörnTM Member

Relay hack is sinds laatste update prima te voorkomen door Passive Entry uit te zetten bij settings->Doors and locks. Niet ideaal, maar beter dan een lege parkeerplek aantreffen.

6. herb_k

herb_k Member

Leuk! weer een Tesla erbij in Almere. Voor de DashCam hoef je in ieder geval niet ver te rijden. ;)
    In welke wijk zit je?

7. is3

is3 Sander Verschuur

Over inkopper gesproken! :p

• Funny x 1
  8. jcdobber

jcdobber Member

Dank jullie voor de antwoorden. Ik ben weer wat gerust gesteld :) @herb_k Ik zit in filmwijk. Waar kan ik langskomen als ik hem heb?

9. Maarten

Maarten Active Member

Door op Herb_k te klikken kan je hem een pm zenden en nadere informatie uitwisselen.
    Inbouwen van een dashcam doet hij perfect. Been there, done that.

• Love x 1
  10. Edi99

Edi99 Egbert Dijkstra

Hij kan ook diverse webcams leveren - heb je direct adres voor garantie. Prima ervaring mee inderdaad

Share This Page