Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Vooruit dan maar. Tesla taxi's niet betrokken bij deze praktijken maar een foto zonder Tesla op de officiële standplaats is moeilijk te maken.
Screenshot_20160916-214159.png
 
Uit de krant: per 31 augustus 11402 volledig elektrische auto's in Nederland waarvan ruwweg de helft (5.391) Tesla's zijn. Ondanks zijn positionering in een massa markt en een prijs die ruwweg een derde is van die van de Tesla zijn er in Nederland iets meer dan 1.500 Leafs, als die cijfers kloppen natuurlijk.

Komt de afleveringsgolf van Model X en verdere toename van Model S (o.a. door de 60 versie) bij terwijl de rest verder achterop raakt door dalende verkopen.

In 2018 worden naar schatting 2.5000 tot 30.000 Model 3's afgeleverd. Hoe zal het beeld van EV's er dan uit zien? Wat zal de impact op de laadinfra gaan worden? Leuke tijden.
 
  • Love
Reactions: NicoV
Tesla aangeklaagd in China na dodelijk ongeluk

Een dodelijk ongeval in China. AP krijgt de schuld. Tesla zegt dat AP uit stond.
Zucht.. Het begint wel een beetje vervelend te worden. (uiteraard vooral voor de bestuurder en de familie, maar dat spreekt voor zich).

Dit is al eerder voorbij gekomen en ik begreep dat Tesla niet heeft kunnen achterhalen of de AP aan stond omdat er geen logs waren door de impact en de familie niet toestond dat de auto zelf werd uitgelezen. Maar dat alles onder voorbehoud van de waarheid ;)
 
Tesla aangeklaagd in China na dodelijk ongeluk

Een dodelijk ongeval in China. AP krijgt de schuld. Tesla zegt dat AP uit stond.
Zucht.. Het begint wel een beetje vervelend te worden. (uiteraard vooral voor de bestuurder en de familie, maar dat spreekt voor zich).

Ten eerste is dit heel triest voor familie en vrienden, laat dat duidelijk zijn.

En op korte termijn in dit niet goed voor Tesla's reputatie.
Maar als eenmaal het juridisch stof is neergedaald en we al bij Firmware 9.0 zijn aanbeland, dan zal dit een historisch feit zijn en louter geplaatst worden onder leerervaringen. Die Tesla dan, hoe triest en pijnlijk ook voor betrokkenen, al heeft gehad.

In the end there is no bad publicity, there is only publicity.
 
Klopt, daardoor zijn ze nu relevant, maar kunnen ze de ontwikkeling volhouden? Ze krijgen te maken met de wet van de remmende voorsprong, ze zijn steeds meer ontwikkelcapaciteit kwijt aan implementatiedetails voor alle verschillende modellen auto's en daarnaast hebben ze een enorme kans op het gebied van R&D en marketing laten schieten (namelijk samenwerking met Tesla).
De aankomende concurrenten worden nog niet in hun R&D geremd waardoor ze nu de inhaalslag maken en dadelijk met een beter product kunnen komen, wat meteen in een groter aantal auto's geimplementeerd kan worden, waardoor de initiële prijs ook nog eens lager kan zijn...
Ik denk dat het moeilijk wordt voor MobilEye, en de uitspraken van MobilEye's CEO (plus hun manier van zakendoen zoals ik hierboven gelezen heb) geven me geen vertrouwen dat ze deze groeifase goed gaan doorkomen.
Wat ik me heb laten vertellen is dat Tesla de rekenkracht die MobilEye claimt op de camera verlegd naar de rekenkracht in de software van de radar van Bosch.

Tesla heeft ondervonden dat Bosch al veel verder is en gebruikt dus Bosch en eigen software die beelden kan interpreteren op de camera.

De rader bouwt rijdend 3D beelden op om zo een omgeving op te bouwen, een drank blikje op de weg met de dome richting de MS versterkt de beelden dermate dat de MS zomaar op de rem gaat maar door het opbouwen van 3D beelden wordt het object als klein herkend en remt de Tesla niet meer.
Verder, viaducten in het verlengde van de weg op dezelfde hoogte (omdat de weg er onderdoor gaat) wordt dan wel voor geremd, doch bestuurders trappen op de "gas" en als meerdere Tesla bestuurders op deze pedaal trappen zorgt er voor dat het betreffende viaduct op een Whitelist komt.
Dan wordt het remmen voor het viaduct vervolgens opgeheven in een update.

Dat alles wordt dan gecombineerd in Versie 8.0 en daarna delen van de Nav versie 8.1
 
  • Informative
Reactions: CO2CLEAN
Wat ik me heb laten vertellen is dat Tesla de rekenkracht die MobilEye claimt op de camera verlegd naar de rekenkracht in de software van de radar van Bosch.

Tesla heeft ondervonden dat Bosch al veel verder is en gebruikt dus Bosch en eigen software die beelden kan interpreteren op de camera.

De rader bouwt rijdend 3D beelden op om zo een omgeving op te bouwen, een drank blikje op de weg met de dome richting de MS versterkt de beelden dermate dat de MS zomaar op de rem gaat maar door het opbouwen van 3D beelden wordt het object als klein herkend en remt de Tesla niet meer.
Verder, viaducten in het verlengde van de weg op dezelfde hoogte (omdat de weg er onderdoor gaat) wordt dan wel voor geremd, doch bestuurders trappen op de "gas" en als meerdere Tesla bestuurders op deze pedaal trappen zorgt er voor dat het betreffende viaduct op een Whitelist komt.
Dan wordt het remmen voor het viaduct vervolgens opgeheven in een update.

Dat alles wordt dan gecombineerd in Versie 8.0 en daarna delen van de Nav versie 8.1

Bedankt, goede info.

"Dan wordt het remmen voor het viaduct vervolgens opgeheven in een update." Is dan een update van, wat zo mooi heet, de neural map, niet een aparte ota update voor de auto. Klopt?
 
Verder, viaducten in het verlengde van de weg op dezelfde hoogte (omdat de weg er onderdoor gaat) wordt dan wel voor geremd, doch bestuurders trappen op de "gas" en als meerdere Tesla bestuurders op deze pedaal trappen zorgt er voor dat het betreffende viaduct op een Whitelist komt.
Dan wordt het remmen voor het viaduct vervolgens opgeheven in een update.

Dat alles wordt dan gecombineerd in Versie 8.0 en daarna delen van de Nav versie 8.1

Deze situatie heb ik in het begin al meerder malen gehad in het begin van dit jaar. Als ik vanaf Rotterdam naar Nijmegen reed, over de A15, stuurde de navigatie me steevast na Tiel rechtsaf over de Prins Willem Alexanderbrug terwijl ik gewoon de A15 wilde blijven volgen. Als ik dan rechtdoor de A15 verder volgde, ging het pijltje verder over de afrit en zo remde de AP netjes automatisch af omdat hij dacht dat we boven aan de afrit kwamen en we rechtsaf moesten. In werkelijkheid reed ik dus gewoon met hetzelfde vaartje rechtdoor maar werd er dus steevast geremd als ik onder het viaduct was. Die "fout" heb ik het systeem inmiddels al maanden geleden "afgeleerd" en heeft het systeem in de gaten dat het op die locatie dus ook ander kan.

Hopelijk gaan ze die "ervaringen" straks ook gebruiken en hoeven we dat leertraject niet opnieuw door met versie 8.
 
Deze situatie heb ik in het begin al meerder malen gehad in het begin van dit jaar. Als ik vanaf Rotterdam naar Nijmegen reed, over de A15, stuurde de navigatie me steevast na Tiel rechtsaf over de Prins Willem Alexanderbrug terwijl ik gewoon de A15 wilde blijven volgen. Als ik dan rechtdoor de A15 verder volgde, ging het pijltje verder over de afrit en zo remde de AP netjes automatisch af omdat hij dacht dat we boven aan de afrit kwamen en we rechtsaf moesten. In werkelijkheid reed ik dus gewoon met hetzelfde vaartje rechtdoor maar werd er dus steevast geremd als ik onder het viaduct was. Die "fout" heb ik het systeem inmiddels al maanden geleden "afgeleerd" en heeft het systeem in de gaten dat het op die locatie dus ook ander kan.

Hopelijk gaan ze die "ervaringen" straks ook gebruiken en hoeven we dat leertraject niet opnieuw door met versie 8.

Wat je hebt gedaan, als het zo is gegaan, is niet dat je het jouw auto hebt geleerd maar dat je door consequent zo te reageren een upload van de situatie hebt gedaan naar de kaart en dat de andere auto's die info meenemen. Dit kan de whitelist zijn waar men over spreekt.