You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tesla aangeklaagd in China na dodelijk ongeluk
Een dodelijk ongeval in China. AP krijgt de schuld. Tesla zegt dat AP uit stond.
Zucht.. Het begint wel een beetje vervelend te worden. (uiteraard vooral voor de bestuurder en de familie, maar dat spreekt voor zich).
Tesla aangeklaagd in China na dodelijk ongeluk
Een dodelijk ongeval in China. AP krijgt de schuld. Tesla zegt dat AP uit stond.
Zucht.. Het begint wel een beetje vervelend te worden. (uiteraard vooral voor de bestuurder en de familie, maar dat spreekt voor zich).
Wel lokaal blad zo te zien. Zal wel niet viral gaan.
Hé kijk eens aan; een gewoon krantenartikel over een brandende auto. Het merk en type staat niet vermeld. Apart? Zal dus wel geen Tesla zijn.
Of word ik nu cynisch?
Hé kijk eens aan; een gewoon krantenartikel over een brandende auto. Het merk en type staat niet vermeld. Apart? Zal dus wel geen Tesla zijn.
Of word ik nu cynisch?
Wat ik me heb laten vertellen is dat Tesla de rekenkracht die MobilEye claimt op de camera verlegd naar de rekenkracht in de software van de radar van Bosch.Klopt, daardoor zijn ze nu relevant, maar kunnen ze de ontwikkeling volhouden? Ze krijgen te maken met de wet van de remmende voorsprong, ze zijn steeds meer ontwikkelcapaciteit kwijt aan implementatiedetails voor alle verschillende modellen auto's en daarnaast hebben ze een enorme kans op het gebied van R&D en marketing laten schieten (namelijk samenwerking met Tesla).
De aankomende concurrenten worden nog niet in hun R&D geremd waardoor ze nu de inhaalslag maken en dadelijk met een beter product kunnen komen, wat meteen in een groter aantal auto's geimplementeerd kan worden, waardoor de initiële prijs ook nog eens lager kan zijn...
Ik denk dat het moeilijk wordt voor MobilEye, en de uitspraken van MobilEye's CEO (plus hun manier van zakendoen zoals ik hierboven gelezen heb) geven me geen vertrouwen dat ze deze groeifase goed gaan doorkomen.
Wat ik me heb laten vertellen is dat Tesla de rekenkracht die MobilEye claimt op de camera verlegd naar de rekenkracht in de software van de radar van Bosch.
Tesla heeft ondervonden dat Bosch al veel verder is en gebruikt dus Bosch en eigen software die beelden kan interpreteren op de camera.
De rader bouwt rijdend 3D beelden op om zo een omgeving op te bouwen, een drank blikje op de weg met de dome richting de MS versterkt de beelden dermate dat de MS zomaar op de rem gaat maar door het opbouwen van 3D beelden wordt het object als klein herkend en remt de Tesla niet meer.
Verder, viaducten in het verlengde van de weg op dezelfde hoogte (omdat de weg er onderdoor gaat) wordt dan wel voor geremd, doch bestuurders trappen op de "gas" en als meerdere Tesla bestuurders op deze pedaal trappen zorgt er voor dat het betreffende viaduct op een Whitelist komt.
Dan wordt het remmen voor het viaduct vervolgens opgeheven in een update.
Dat alles wordt dan gecombineerd in Versie 8.0 en daarna delen van de Nav versie 8.1
Verder, viaducten in het verlengde van de weg op dezelfde hoogte (omdat de weg er onderdoor gaat) wordt dan wel voor geremd, doch bestuurders trappen op de "gas" en als meerdere Tesla bestuurders op deze pedaal trappen zorgt er voor dat het betreffende viaduct op een Whitelist komt.
Dan wordt het remmen voor het viaduct vervolgens opgeheven in een update.
Dat alles wordt dan gecombineerd in Versie 8.0 en daarna delen van de Nav versie 8.1
Deze situatie heb ik in het begin al meerder malen gehad in het begin van dit jaar. Als ik vanaf Rotterdam naar Nijmegen reed, over de A15, stuurde de navigatie me steevast na Tiel rechtsaf over de Prins Willem Alexanderbrug terwijl ik gewoon de A15 wilde blijven volgen. Als ik dan rechtdoor de A15 verder volgde, ging het pijltje verder over de afrit en zo remde de AP netjes automatisch af omdat hij dacht dat we boven aan de afrit kwamen en we rechtsaf moesten. In werkelijkheid reed ik dus gewoon met hetzelfde vaartje rechtdoor maar werd er dus steevast geremd als ik onder het viaduct was. Die "fout" heb ik het systeem inmiddels al maanden geleden "afgeleerd" en heeft het systeem in de gaten dat het op die locatie dus ook ander kan.
Hopelijk gaan ze die "ervaringen" straks ook gebruiken en hoeven we dat leertraject niet opnieuw door met versie 8.