Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Zeker een leuk stuk waar in mijn Tesla ook nog op terug te zien is op één van de afbeeldingen, gemaakt tijdens één van de door John georganiseerde road-trips. :)

john_timmer_2.jpg
 
Gisteren een lekker objectief stukje in de Standaard

Extra electriciteit ter groote van 1500 kerncentrales benodigd volgens de Standaard.

Ik zag net deze grafiek voorbij komen: aan de Stanford universiteit hebben ze berekent dat we dankzij electrificatie in 2050 - ondanks de verwachte bevolkingsgroei - net zoveel of zelfs misschien iets minder energie kunnen verbruiken dan in 2012:
- 12,6 procent bespaard doordat we geen fossiele brandstoffen meer hoeven op te pompen, raffineren en transporteren
- 23 procent bespaard doordat we de grote verliezen van combustion motors kwijt zijn
- nog eens 6.9 procent bespaard doordat we met electra veel efficienter kunnen omgaan
http://web.stanford.edu/group/efmh/jacobson/Articles/I/CountryGraphs/TimelineWorld.jpg
 
Tales from a Tesla Model S at 200k miles

Tesla met ruim 320.000 km! In één jaar.

Mooi om te zien dat de batterij pas 6% gedegradeerd is, echter is de vraag hoe dat berekend is. Immers hebben zij een nieuwe batterij gekregen van Tesla en staat er helaas niet bij hoeveel km de 6% degradatie hoort.

Edit: heb er overheen gelezen. Bij 30.000 mi is batterij vervangen, dus na 170.000 mi / 272.000 km pas 6% degradatie. Ondersteunt theorie dat data die via dit forum wordt bijgehouden over degradatie een "slechter" beeld geeft dan de werkelijkheid.
 
Hans, de aanhef is wat ongelukkig doch het artikel is wel positief, 80% minder vervuiling als brandstof wordt vervangen door elektriciteit!

ik had het artikel gisteren ook gelezen; de kleine letters vallen idd wel mee;
maar de tekening is héél tendentieus !
En dan een vette titel : 150 kerncentrales extra nodig.
Wat mij betreft dus een dikke ---

(en zoals een ander forumlid opmerkte : over de stroom voor de raffinage etc. wordt weer met geen woord gerept.)
 
http://nos.nl/l/2135138

Ongeluk met Tesla op autopilot in Duitsland. Lag geheel niet aan de autopilot maar de titel van het bericht laat anders denken..

Beter was: Bus rijdt tegen Tesla aan in Duitsland.
Maar dat is natuurlijk geen nieuws eigenlijk.

Of nog 'Bus rijdt Tesla van de weg'. GEbeurt vooral met camions, die hebben precies andere voorrangsregels dan de rest van het verkeer (de grootste heeft voorrang)
 
  • Like
Reactions: HerrJones
Ik verslikte me gisteren toen ik deze kop zag passeren: http://www.tijd.be/nieuws/archief/Massale_concurrentie_voor_Tesla.9814717-1615.art?highlight=Tesla

Massale concurrentie lijkt me toch ietwat overdreven. Dat zal pas gebeuren wanneer er iemand een ev uitbrengt die je zonder er over na te denken als primaire auto kan gebruiken, maw je moet er zonder nadenken mee naar de middellandse zee op vakantie kunnen gaan. Zolang er geen uitgebreid CCS netwerk van minstens 100kW is mogen de andere autofabrikanten zo veel ev's met een range van 500km NEDC uitbrengen als ze willen, die zijn niet als primaire auto bruikbaar.

De link met de evolutie van Apple bij de release van de iPhone wordt alsmaar duidelijker:
- de huidige situatie is vergelijkbaar met de eerste jaren van de release van de iPhone: de concurrentie heeft na hun initiele lachbui zich gerealiseerd dat ze ook met iets dergelijks op de markt moeten komen. ONdertussen bouwt Apple/TEsla aan een onweerstaanbaar ecosysteem rond hun producten.
- de tweede fase: de concurrentie komt met producten op de markt die min of meer vergelijkbaar zijn met wat Apple/Tesla op de markt heeft. Na enige research komt de consument tot de vaststelling dat het toch eerder 'min' dan 'meer' is, en een belangrijk deel vindt dat voldoende reden om alsnog een Apple/TEsla product te kopen.
- de derde fase: de concurrentie heeft de achterstand grotendeels weggewerkt, maar moet zien te overleven op vlijmscherpe marges. TEsla/Apple gaan ondertussen met het grootste deel van de winst in de sector lopen.

De vraag is of de klassieke autofabricanten in de derde fase gaan geraken. In de smartphone wereld zijn de klassieke fabrikanten gered door deus ex machina Google, die hun Android gegeven heeft. ZOnder Android zou er nu alleen maar iPhone en een ganse rits incompatibele derderangsproducten bestaan hebben.
 
  • Like
Reactions: gelden
Ik verslikte me gisteren toen ik deze kop zag passeren: http://www.tijd.be/nieuws/archief/Massale_concurrentie_voor_Tesla.9814717-1615.art?highlight=Tesla

Massale concurrentie lijkt me toch ietwat overdreven. Dat zal pas gebeuren wanneer er iemand een ev uitbrengt die je zonder er over na te denken als primaire auto kan gebruiken, maw je moet er zonder nadenken mee naar de middellandse zee op vakantie kunnen gaan. Zolang er geen uitgebreid CCS netwerk van minstens 100kW is mogen de andere autofabrikanten zo veel ev's met een range van 500km NEDC uitbrengen als ze willen, die zijn niet als primaire auto bruikbaar.

De link met de evolutie van Apple bij de release van de iPhone wordt alsmaar duidelijker:
- de huidige situatie is vergelijkbaar met de eerste jaren van de release van de iPhone: de concurrentie heeft na hun initiele lachbui zich gerealiseerd dat ze ook met iets dergelijks op de markt moeten komen. ONdertussen bouwt Apple/TEsla aan een onweerstaanbaar ecosysteem rond hun producten.
- de tweede fase: de concurrentie komt met producten op de markt die min of meer vergelijkbaar zijn met wat Apple/Tesla op de markt heeft. Na enige research komt de consument tot de vaststelling dat het toch eerder 'min' dan 'meer' is, en een belangrijk deel vindt dat voldoende reden om alsnog een Apple/TEsla product te kopen.
- de derde fase: de concurrentie heeft de achterstand grotendeels weggewerkt, maar moet zien te overleven op vlijmscherpe marges. TEsla/Apple gaan ondertussen met het grootste deel van de winst in de sector lopen.

De vraag is of de klassieke autofabricanten in de derde fase gaan geraken. In de smartphone wereld zijn de klassieke fabrikanten gered door deus ex machina Google, die hun Android gegeven heeft. ZOnder Android zou er nu alleen maar iPhone en een ganse rits incompatibele derderangsproducten bestaan hebben.
Zo komt er morgen ook een artikel in het FD;
 

Attachments

  • image.jpeg
    image.jpeg
    538.9 KB · Views: 29
Of nog 'Bus rijdt Tesla van de weg'. GEbeurt vooral met camions, die hebben precies andere voorrangsregels dan de rest van het verkeer (de grootste heeft voorrang)

En wat een slecht commentaar bij BNR autoshow vanochtend. "De autopilot werkt goed zei de chauffeur, maar de tesla rijdt wel in de bus"
Zoals ik het lees, verandert de bus van baan en rijdt tegen de tesla....heeft toch niets te maken met AP. Categorie baching van Meidert Schut?
 
  • Like
Reactions: HerrJones