You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Gisteren een lekker objectief stukje in de Standaard
Het is al eerder voorbij gekomen, maar voor degenen die het gemist hebben wel relevant voor de verjaardag/BBQ/straatfeest discussies met je familie/vrienden/buren:Gisteren een lekker objectief stukje in de Standaard
Gisteren een lekker objectief stukje in de Standaard
Hans, de aanhef is wat ongelukkig doch het artikel is wel positief, 80% minder vervuiling als brandstof wordt vervangen door elektriciteit!We zouden eens een persprijs moeten gaan instellen voor het domste artikel. Zoiets als de Gouden Minkukel.
Mooi nummerbord
net te vroeg vervangen die accu: BattMobile Batteries, Custom Lithium BatteriesMooi nummerbord
Ow ik zie nu dat ze verder aan onderhoud slechts banden en een 12V accu hebben moeten vervangen, niet slecht.
Hans, de aanhef is wat ongelukkig doch het artikel is wel positief, 80% minder vervuiling als brandstof wordt vervangen door elektriciteit!
http://nos.nl/l/2135138
Ongeluk met Tesla op autopilot in Duitsland. Lag geheel niet aan de autopilot maar de titel van het bericht laat anders denken..
Beter was: Bus rijdt tegen Tesla aan in Duitsland.
Maar dat is natuurlijk geen nieuws eigenlijk.
Zo komt er morgen ook een artikel in het FD;Ik verslikte me gisteren toen ik deze kop zag passeren: http://www.tijd.be/nieuws/archief/Massale_concurrentie_voor_Tesla.9814717-1615.art?highlight=Tesla
Massale concurrentie lijkt me toch ietwat overdreven. Dat zal pas gebeuren wanneer er iemand een ev uitbrengt die je zonder er over na te denken als primaire auto kan gebruiken, maw je moet er zonder nadenken mee naar de middellandse zee op vakantie kunnen gaan. Zolang er geen uitgebreid CCS netwerk van minstens 100kW is mogen de andere autofabrikanten zo veel ev's met een range van 500km NEDC uitbrengen als ze willen, die zijn niet als primaire auto bruikbaar.
De link met de evolutie van Apple bij de release van de iPhone wordt alsmaar duidelijker:
- de huidige situatie is vergelijkbaar met de eerste jaren van de release van de iPhone: de concurrentie heeft na hun initiele lachbui zich gerealiseerd dat ze ook met iets dergelijks op de markt moeten komen. ONdertussen bouwt Apple/TEsla aan een onweerstaanbaar ecosysteem rond hun producten.
- de tweede fase: de concurrentie komt met producten op de markt die min of meer vergelijkbaar zijn met wat Apple/Tesla op de markt heeft. Na enige research komt de consument tot de vaststelling dat het toch eerder 'min' dan 'meer' is, en een belangrijk deel vindt dat voldoende reden om alsnog een Apple/TEsla product te kopen.
- de derde fase: de concurrentie heeft de achterstand grotendeels weggewerkt, maar moet zien te overleven op vlijmscherpe marges. TEsla/Apple gaan ondertussen met het grootste deel van de winst in de sector lopen.
De vraag is of de klassieke autofabricanten in de derde fase gaan geraken. In de smartphone wereld zijn de klassieke fabrikanten gered door deus ex machina Google, die hun Android gegeven heeft. ZOnder Android zou er nu alleen maar iPhone en een ganse rits incompatibele derderangsproducten bestaan hebben.
In de smartphone wereld zijn de klassieke fabrikanten gered door deus ex machina Google, die hun Android gegeven heeft..
Of nog 'Bus rijdt Tesla van de weg'. GEbeurt vooral met camions, die hebben precies andere voorrangsregels dan de rest van het verkeer (de grootste heeft voorrang)
Potjandrie!Zeker een leuk stuk waar in mijn Tesla ook nog op terug te zien is op één van de afbeeldingen, gemaakt tijdens één van de door John georganiseerde road-trips.
View attachment 196762