Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
De elektrische range is niet voldoende dus stapt hij in een wagen met 45 km elektrische range. Does not compute ;-).

Hij kan toevallig vanaf vandaag een 100D bestellen.

Neem de upgrade van de interne lader en met een speech van een uurtje zit er alweer 85 km bij (2x de range van de Volvo). Daarnaast is die elke ochtend toch vol. Voor lange afstand gebruikt hij de superchargers (en dan niet 40 minuten, maar genoeg tot volgende lader) en zijn positie als minister om te zorgen voor een beter dekkend snellaadnetwerk waar hij ervaart dat het noodzakelijk is.

Practice what you preach.
Precies, wat een ongelooflijke onzin!!! Het enige wat hij dient te regelen, is een CHAdeMO in de buurt van plaatsen waar hij regelmatig komt. Samen met de SuC's en een chauffeur met EV-mind (zelf heeft hij al een EV-mind schrijft hij...) maakt hij mij niet wijs dat hij vaker dan 1 maal per jaar in de problemen komt met de range. :mad::mad::mad:
 
  • Like
Reactions: simonsmidt
Misschien dat ik hier iets mis. Duurzaam laden is afhankelijk van welke energieleverancier je kiest. Kies je een van de 3 meest duurzame in Nederland, dan ben je altijd verzekerd van de meest duurzame energie.

En laden tegen het laagste tarief. We kennen piek en dal, en een tarief dat voor meer dan 80 procent uit niet variabele componenten bestaat, en de resterende 20 procent verschilt hooguit enkele procenten.

In de toekomst gaat doelt overigens wel een optie worden, mits ook energiebelasting. Net belasting etc ook variabel wordt meegeprijst in de minuut of uur prijs.
 
De 'groenheid' van de actuele energiemix varieert continu, afhankelijk van vraag en aanbod en de actuele opwekking van duurzame energie.

Op piekmomenten van de energievraag, waarbij de duurzame bronnen alleen niet in deze vraag kunnen voorzien, laad je dus eigenlijk een niet 100% groene stroommix in je auto.

Wanneer je live data hebt over het overschot aan de productie van bijv. windenergie, en je laadt op deze momenten je auto op, gebruik je dus feitelijk de overproductie van windenergie om je auto te laden.

Correct me if I'm wrong.
 
Om te kunnen blijven innoveren zegt Tesla zijn auto's vrijwel jaarlijks volledig te vernieuwen, zonder rekening te houden met zijn bestaande auto's.
Tesla zal auto's jaarlijks 'flink vernieuwen'

Geen idee of ik nu echt zo vrolijk wordt van dit bericht. :confused:

Wat is nu de drijfveer achter deze visie? Blijven innoveren? Maar wat moeten wij dan straks met onze snel "outdated" Tesla's? Ze hebben toch een boel geld gekost om snel aan de kant te zetten, is dan ook weer een kapitaalvernietiging. En in hoeverre kan dan zo'n Tesla gerecycled worden? Anders is een Tesla toch ook weer geen duurzaam transportmiddel wat ze toch ambiëren te zijn.
 
Geen idee of ik nu echt zo vrolijk wordt van dit bericht. :confused:

Wat is nu de drijfveer achter deze visie? Blijven innoveren? Maar wat moeten wij dan straks met onze snel "outdated" Tesla's? Ze hebben toch een boel geld gekost om snel aan de kant te zetten, is dan ook weer een kapitaalvernietiging. En in hoeverre kan dan zo'n Tesla gerecycled worden? Anders is een Tesla toch ook weer geen duurzaam transportmiddel wat ze toch ambiëren te zijn.

Maar je hebt nog steeds de auto die je hebt gekocht. Deze rijdt nog steeds hetzelfde, enz. Misschien zelfs beter door de software updates. Weliswaar beperkt door de hardware, maar dan toch.

Tesla bouwt de beste auto's die ze kunnen bouwen op ieder moment. Zo snel als ze kunnen, zal een verbetering worden doorgevoerd. Zeker totdat hun concept redelijk "uitontwikkeld" is. Dat is ook van te voren bekend.

Ik snap het gevoel wel. Zeker wanneer je net een auto hebt besteld en je ziet ineens een gewilde optie beschikbaar komen. Zoals de nu beschikbare S/X 100D (non performance). En destijds met AP1 en AP2. Maar de Tesla van morgen zal altijd beter zijn dan die van vandaag (bugs uitgezonderd).

Er komen nog een hoop "teleurstellingen" aan. De 100(+) kWh accupack met 2170s. Misschien met de mogelijkheid SuC3.0 (350-400kW+) te gebruiken. Daarna (of direct) een verhoogde spanning voor de accucellen (4+V) met alle voordelen van dien. Het zal nog wel 5-10 jaar duren voordat de noodzaak van snelle ontwikkelingen op het gebied van:

- range
- laadsnelheid
- autonomie

...wat afnemen en dat men zich meer op andere onderscheidende zaken gaat concentreren (betaalbaarheid?). Moet je bijvoorbeeld nagaan wat er zal gebeuren wanneer men in staat is een 100kWh accupack in een €40k auto te stoppen....terwijl je daar nu €115k(+) voor neer moet leggen. :eek:
 
Met mijn classic classic maak ik me nergens druk om. Er is van alles wat ik 'mis' maar niet mis. Ik zie echt geen reden om mijn auto na vier of vijf jaar aan de kant te zetten, en zolang ik niet door de stoelen zak, het ding prima rijdt en een goede range houdt, blijft het de mijne. Ook nog steeds geen behoefte aan welke vorm van autopilot dan ook, trouwens.

Uiteraard zit er van alles tussen mijn benadering en degenen die steeds het nieuwste van het nieuwste willen hebben. Ik snap ook dat als ik mijn auto (et cetera) doorschuif, iemand anders duurzaam gaat rijden die een nieuwe niet kan / wil betalen. Toch heb ik er moeite mee me in te leven in mensen die over twaalf maanden iets echt niet kunnen missen dat er twaalf maanden geleden nog niet eens was.

Bij mijn 'duurzaam' benadering past in elk geval niet dat ik steeds het nieuwste wil hebben. De drang naar nieuw heeft m.i. geen duurzamer maatschappij opgeleverd.

Mijn twee centen en zonder voor een ander de moraal te willen bepalen.
 
Last edited:
Geen idee of ik nu echt zo vrolijk wordt van dit bericht. :confused:

Wat is nu de drijfveer achter deze visie? Blijven innoveren?
Ik kan er wel een paar verzinnen:
- goedkopere, snellere productie, minder handelingen
- betere kwaliteit, minder uitval, minder garantiewerk
- lagere foutgevoeligheid tijdens productie, minder post production werk
- verlagen benodigde grondstoffen en resources
- verbeteringen van het product (comfort, prestaties, veiligheid)
- verzamelen van data (AP2 hardware)
- mode, relevant blijven (nieuwe neus, kleuren)
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
plusserdeplusplus

Met mijn classic classic maak ik me nergens druk om. Er is van alles wat ik 'mis' maar niet mis. Ik zie echt geen reden om mijn auto na vier of vijf jaar aan de kant te zetten, en zolang ik niet door de stoelen zak, het ding prima rijdt en een goede range houdt, blijft het de mijne. Ook nog steeds geen behoefte aan welke vorm van autopilot dan ook, trouwens.

Uiteraard zit er van alles tussen mijn benadering en degenen die steeds het nieuwste van het nieuwste willen hebben. Ik snap ook dat als ik mijn auto (et cetera) doorschuif, iemand anders duurzaam gaat rijden die een nieuwe niet kan / wil betalen. Toch heb ik er moeite mee me in te leven in mensen die over twaalf maanden iets echt niet kunnen missen dat er twaalf maanden geleden nog niet eens was.

Bij mijn 'duurzaam' benadering past in elk geval niet dat ik steeds het nieuwste wil hebben. De drang naar nieuw heeft m.i. geen duurzamer maatschappij opgeleverd.

Mijn twee centen en zonder voor een ander de moraal te willen bepalen.
 
Ik begrijp het standpunt wel van tesla. Het bedrijf waar ik als ontwerper voor werk heeft wel de filosofie om zoveel mogelijk oudere toestellen te blijven retrofitten. Maar dit geeft enorme beperkingen in het ontwerpen van nieuwe dingen en features.

Verder ben ik ook wel van het standpunt dat ik niet altijd het allernieuwste kan hebben en dat we nog het geluk hebben met onze tesla dat die enigszins in beperkte mate toch mee evolueert.
 
Geen idee of ik nu echt zo vrolijk wordt van dit bericht. :confused:

Wat is nu de drijfveer achter deze visie? Blijven innoveren? Maar wat moeten wij dan straks met onze snel "outdated" Tesla's? Ze hebben toch een boel geld gekost om snel aan de kant te zetten, is dan ook weer een kapitaalvernietiging. En in hoeverre kan dan zo'n Tesla gerecycled worden? Anders is een Tesla toch ook weer geen duurzaam transportmiddel wat ze toch ambiëren te zijn.
Blijven innoveren inderdaad. Mijn Classic uit 2013 doet het nog prima en die blijf ik ook nog lekker door rijden.

Het is met alle techniek zo. Ben juist blij dat Tesla het zo doet, komen er lekker snel nieuwe dingen voor wie dat wil.
 
Blijven innoveren inderdaad. Mijn Classic uit 2013 doet het nog prima en die blijf ik ook nog lekker door rijden.

Het is met alle techniek zo. Ben juist blij dat Tesla het zo doet, komen er lekker snel nieuwe dingen voor wie dat wil.

Natuurlijk. En naarmate Tesla doordringt in de markt zal er steeds meer vraag komen naar betaalbare versies, niet de laatste opties maar wel een Tesla, wat de doorloop ten goede komt. En ja, we maken ons nu druk om HW2 en de 100 kWh maar over een half jaar wellicht om de HUD die is gepresenteerd met de Unveil 2 van Model 3 en vanaf dat moment in de S en X wordt ingebouwd. Of de nieuwe batterijpacks.

We moeten er aan wennen, maar misschien kunnen leasebedrijven, wellicht met steun van Tesla of van Tesla zelf, contracten bedenken die je, net als bij een iPhone, om de twee jaar een nieuwe Tesla geeft. Ten opzichte van de huidige versies lijkt de classic erg verouderd maar die doet het onverminderd goed op de gebruikte markt.