Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
IMG_7827.PNG
 
Het lijkt er steeds meer op dat ook FTM aan het zwichten is voor het populaire onderwerp Tesla in de paid-per-click-journalistiek.

Onderzoeksjournalistiek op de weegschaal met aan de andere balanskant een lucratief verdienmodel lijkt steeds vaker door te slaan naar de tweede.

Ohja, petje af voor dhr Huizenga (@Keezje?) die wederom onvermoeid ten strijde trekt in de comments. Discussie aangaan EN netjes blijven tegenover o.a. vaste reaguurders zoals dhr. Langeveld (laten we hopen dat hij snel zijn nieuwe uitdaging vindt en self proclaimed communicatieskills nuttig kan inzetten) met diens onbeschofte ondertoon (en soms boventoon) in zijn reacties, blijf ik enorm knap vinden. Dikke pluim voor jou Kees.
Het lijkt er inmiddels op dat de heer Huizenga zelfs vrede kan sluiten met de heer Langeveld. :)
 
Vreselijk zeg. Daar kun je inderdaad niks tegen doen (als zijnde persoon die opeens een spookrijder tegenkomt). Zelfrijdende auto's kunnen niet snel genoeg komen!
In het filmpje op 1:06 zie je beide auto's naast elkaar. Waanzinnig verschil! De X is alleen zijn neus kwijt, de voorruit is zelfs nog precies in 1 stuk. De andere auto is kompleet in frut.
 
De Prius was dan ook wel de eerste massa productie hybrid en heeft ook nog eens miljoenen stuks verkocht. Dat is zeker wel de eerste opmaat geweest naar elektrisch rijden en daarom ook terecht in dat lijstje. Wanneer de Model 3 dadelijk ook een enorm success is en het volledig elektrisch rijden naar de massa brengt komt Tesla ook netjes in dat lijstje.
 
Hebben jullie dit gezien: Tesla strangely starts delivering new 85 kWh battery packs software-locked at 75 kWh

Net zoals 90 kWh accu's 'stiekem' 100 kWh accu's waren en 60 kWh eigenlijk 75 kWh, lijken nu de eerste 85 kWh paketten 'nieuwe stijl' te arriveren die verkocht worden als 75 kWh pakket.

Ik vind het een heel logisch verhaal. Als zometeen het topmodel Model 3 met een 75 kWh pakket wordt uitgerust en Musk zegt dat er een duidelijke 'step up' moet blijven tussen de 3 en de S, dan zal de batterij capaciteit van het basismodel S omhoog moeten.

EPA range van oude S85 was 265 mijl (RWD). Nu 5 jaar na dato zal die range toch wel weer een stukje verder zijn, vanwege efficiëntere motoren etc. Dat betekent dus wss een relatief snel einde aan de S75.
 
Wat dacht je van de 85 mensen. Die kregen ook maar 80. Maar belangrijker is de vraag, heb je daarmee ook flink lagere range dan verwacht en dan beloofd?

Ja ik ga dus uit van flink langere range. 1) efficiëntere motoren dan de originele S85 en 2) ipv 78,.. kWh bruikbaar, verwacht ik dat Musk zich daar niet nog een keer vergaloppeert en gewoon 85 kWh met 82 kWh oid bruikbaar ter beschikking stelt.

4 kWh is al ruwweg 20 km, plus 20 door efficiëntere motoren scheelt ongeveer 40 km. Kan ik eindelijk in een keer naar Mogensdorf zonder dat ik 115 op de Autobahn hoef te rijden:)