Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Laten we het maar stuiptrekkingen noemen. Er staat niets in. Men plaatst maar wat in hun frustraatje te pas komt.

Altijd terug naar de Big picture:

Solar, wind, hydro, tidal gaan volledige mondiale energie behoefte dekken. Inclusief industrie, transport, luchtvaart scheepvaart en alles wat je nog kunt bedenken.

Solar kan dat op zich alleen af, met mondiale effecten op machtsverhoudingen. In Mexico (who's building a wall?), Saudi Arabia (who's investing?), China (mega producer van solar panels), en door Tesla wordt hier strategisch op ingespeeld.

Tesla is met Solar City, Power Storage/Batteries, Distribution (SuperChargers), Mobility in elke schakel in deze keten koploper.

En dat is drievoudig bedreigend. Voor energie opwekking (coal boys), voor distributie (tankstations en heel veel meer), voor Automotive (VW en zo).

En dat genereert weerstand. Heel veel weerstand. Prima.

Maar wees niet onder de indruk. Zie dit eerder als bevestiging van goed bezig zijn.
 
Altijd terug naar de Big picture:

Solar, wind, hydro, tidal gaan volledige mondiale energie behoefte dekken. Inclusief industrie, transport, luchtvaart scheepvaart en alles wat je nog kunt bedenken.

Solar kan dat op zich alleen af, met mondiale effecten op machtsverhoudingen. In Mexico (who's building a wall?), Saudi Arabia (who's investing?), China (mega producer van solar panels), en door Tesla wordt hier strategisch op ingespeeld.

Tesla is met Solar City, Power Storage/Batteries, Distribution (SuperChargers), Mobility in elke schakel in deze keten koploper.

En dat is drievoudig bedreigend. Voor energie opwekking (coal boys), voor distributie (tankstations en heel veel meer), voor Automotive (VW en zo).

En dat genereert weerstand. Heel veel weerstand. Prima.

Maar wees niet onder de indruk. Zie dit eerder als bevestiging van goed bezig zijn.

Aansluitend hierop, geen artikel maar, de Netflix documentaire "Search for the super battery". Vind ik een goed verhaal.
 
Begin van de week stond er op de site van het nieuwsblad: "nieuw fenomeen baart de politie zorgen", met eronder een foto van een Belgische tesla, waar 2 kinderen door de achterruit aan het zwaaien waren. In het artikel veel schande over de onverantwoordelijkheid van de ouders, hoe gevaarlijk dit was dat kinderen los op de achterbank aan het spelen waren, enz... ook de politie werd geciteerd dat dat men op basis van de foto eventueel kon opsporen en boetes uitschrijven,...
Na mijn reactie op het artikel met oa een foto van de optie van 2 kindertoelen in de koffer, en dat dit uiteraard volledig in regel was werd het artikel meteen aangepast.
Weer een sterk staaltje van 'journalistiek'

Aangepast artikel:
Politie waarschuwt voor fenomeen: “Heel gevaarlijk en het kan bestuurder rijverbod kosten”
 
  • Funny
Reactions: CO2CLEAN and Adm
2EC1F109-76EC-4B45-B2BE-5EB0B28D3544.jpeg


Briljante kop, NRC! #hetismaarwatjewilzien

De rest van de twee pagina’s over Tesla en Elon is werkelijk gitzwart. Best ignored.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: ebullio and Frank C
View attachment 327479

Briljante kop, NRC! #hetismaarwatjewilzien

De rest van de twee pagina’s over Tesla en Elon is werkelijk gitzwart. Best ignored.
Net hierover in één van de apps (één van de velen) een pittige uitwisseling gehad. Mijn grootste bezwaar zit hem vooral in het feit dat een journalist zijn dossier niet kent. Dan had hij veel zaken weggelaten of genuanceerd zoals de copy past passage's over veiligheid. En zou er een wat gepastere woordkeuze gebruikt worden. ik krijg regelmatig het stempel van veel te positief. Dat ben ik ook maar dat komt omdat ik heel diep erin duik.
 
Net hierover in één van de apps (één van de velen) een pittige uitwisseling gehad. Mijn grootste bezwaar zit hem vooral in het feit dat een journalist zijn dossier niet kent. Dan had hij veel zaken weggelaten of genuanceerd zoals de copy past passage's over veiligheid. En zou er een wat gepastere woordkeuze gebruikt worden. ik krijg regelmatig het stempel van veel te positief. Dat ben ik ook maar dat komt omdat ik heel diep erin duik.
Bedoel je een app groep met de NRC redactie of zo? Ik heb eens iets aan de volkskrant gestuurd, maar dat was de bites niet waardig. Nooit iets gehoord.
 
Geen NL/BE pers, maar toch interessant: deel 2 van Marques zijn bezoek

Musk legt op een gegeven moment uit hoe een robot problemen had met het oppakken van bepaalde onderdelen en het juist roteren positioneren en monteren van het object, terwijl mensen dezelfde taak makkelijk uitvoerden zonder er zelfs maar bij na te denken.

Zou hij nog overtuigd zijn van autonome auto’s?
 
  • Helpful
Reactions: PaulusdB
Musk legt op een gegeven moment uit hoe een robot problemen had met het oppakken van bepaalde onderdelen en het juist roteren positioneren en monteren van het object, terwijl mensen dezelfde taak makkelijk uitvoerden zonder er zelfs maar bij na te denken.

Zou hij nog overtuigd zijn van autonome auto’s?

Jawel, dit waren domme handelingen als het beetpakken van een wiebelende kabel. Autonome auto's is niet zo moeilijk.
 
Musk legt op een gegeven moment uit hoe een robot problemen had met het oppakken van bepaalde onderdelen en het juist roteren positioneren en monteren van het object, terwijl mensen dezelfde taak makkelijk uitvoerden zonder er zelfs maar bij na te denken.

Zou hij nog overtuigd zijn van autonome auto’s?
Die voorbeelden van onderdelen waar een robot niet goed mee om kan gaan laten zien dat er nog veel engineering nodig is om die onderdelen robot-proof te maken (of robots slimmer).
In het 2e filmpje van Marques Brownlee heeft Elon het over een onderdeel waarbij het ervan afhangt hoe het in de doos zit bijvoorbeeld, iets dat voor mensen eenvoudig is maar voor robots moeilijk. Dat is iets wat eerder in de keten opgelost moet worden.
Er zijn waarschijnlijk duizenden onderdelen die aangepast moeten worden of waarvan de aanlevering aangepast moet worden zodat de assemblage door robots gedaan kan worden.
Kwestie van lange adem, maar ook weer iets waar Tesla waarschijnlijk een flinke voorsprong kan opbouwen t.o.v. andere fabrikanten omdat ze zo veel onderdelen in eigen beheer maken i.p.v. uitbesteden.
 
Die voorbeelden van onderdelen waar een robot niet goed mee om kan gaan laten zien dat er nog veel engineering nodig is om die onderdelen robot-proof te maken (of robots slimmer).
In het 2e filmpje van Marques Brownlee heeft Elon het over een onderdeel waarbij het ervan afhangt hoe het in de doos zit bijvoorbeeld, iets dat voor mensen eenvoudig is maar voor robots moeilijk. Dat is iets wat eerder in de keten opgelost moet worden.
Er zijn waarschijnlijk duizenden onderdelen die aangepast moeten worden of waarvan de aanlevering aangepast moet worden zodat de assemblage door robots gedaan kan worden.
Kwestie van lange adem, maar ook weer iets waar Tesla waarschijnlijk een flinke voorsprong kan opbouwen t.o.v. andere fabrikanten omdat ze zo veel onderdelen in eigen beheer maken i.p.v. uitbesteden.

Ja, ontwikkeling gaat echt stapje voor stapje, dit recente filmpje is een mooie illustratie
www.youtube.com/watch?v=1lATyzchT5E
Deze assemblagesnelheid lijkt me nog niet voldoende voor een M3....
upload_2018-8-22_9-4-18.png
 

Attachments

  • upload_2018-8-22_9-2-49.png
    upload_2018-8-22_9-2-49.png
    401.8 KB · Views: 29
In deze forums is een selecte groep mensen aanwezig die overtuigd zijn van het gelijk van Tesla. De buitenwereld denkt daar echt heel anders over en wie er gelijk heeft zal later blijken.

Gisteren Buma van het CDA die in ‘Laat op 1’ Tesla als voorbeeld noemt voor het aantonen dat er teveel subsidie naar de verkeerde mensen gaat. Met zoveel kijkers en lezers van de negatieve verhalen is het gewoon heel lastig om dat om te keren.

Dat de Jaguar en Audi straks hetzelfde kosten weet niemand.
 
  • Like
Reactions: simonsmidt