Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
M.a.w. een uitzoekklusje dat een stagiaire met een paar Excel sheets binnen een week klaart.
Het werkelijke probleem is uiteraard dat de productie van nieuwe voertuigen te allen tijde prevaleert boven beschikbaarheid van materialen voor reeds geleverde voertuigen. Vooral in de hoofden van het management dan, niet bij de klanten natuurlijk.
En op de bankrekening, bij de analisten en in de financiële pers. Schijnt nog steeds belangrijk te zijn voor Tesla. ;)
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
En op de bankrekening, bij de analisten en in de financiële pers. Schijnt nog steeds belangrijk te zijn voor Tesla. ;)
Dat is veel te belangrijk. En het mag best belangrijk zijn. Als het rework percentage in de fabriek terug gaat van 30 naar 3%, dan zitten ze nog niet op het niveau van Toyota, dan komt er al een veel betere kwaliteit van de primaire band. De reworkers leveren vervolgens, waarschijnlijk onder hoge druk, matig werk af dat in Tilburg ook niet goed wordt aangepakt.
Er zouden per auto maximaal nog een paar puntjes in Tilburg moeten worden gecorrigeerd voor de grijze deken eroverheen kan. Betekent dat de afgeleverde auto's met tevreden klanten naar huis gaan en het SeC niet overstroomd wordt met extra werk.
Tesla denkt met mobiele reparateurs en in-house schadereparatie iets te verbeteren, ik verzeker je, het wordt alleen maar beroerder.
Ik heb daar een goede oplossing voor maar Tesla heeft me nog niet gebeld :(
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Dus zullen de reparaties van de model 3 ook goedkoper zijn bij de schade bedrijven buiten Tesla. Tesla probeert elk facet van autobezit op te nemen in hun businessmodel, ten einde over geld aan te verdienen wat natuurlijk heel slim is. Alleen de prijzen van de reparaties an sich zullen niet wijzigen van het feit dat Tesla het nu zelf gaat doen.
De model 3 is niet van aluminium, dat scheelt aanzienlijk in de herstelkosten.
 
M.a.w. een uitzoekklusje dat een stagiaire met een paar Excel sheets binnen een week klaart.
Het werkelijke probleem is uiteraard dat de productie van nieuwe voertuigen te allen tijde prevaleert boven beschikbaarheid van materialen voor reeds geleverde voertuigen. Vooral in de hoofden van het management dan, niet bij de klanten natuurlijk.

Maar het kan toch niet dat de productie afhangt van de levering van al die onderdelen die je vaak nodig hebt bij schade? Alsof ze meer auto's zouden kunnen maken als er bijv meer bumpers zouden zijn. De bottleneck in de productie zit toch bij andere zaken dan de onderdelen die je meestal nodig hebt bij schade? En ze maken hun bumpers toch niet zelf? Dat bedrijf dat bumpers levert kan er toch wel wat extra maken en die rechtstreeks naar de verdeelcentra sturen?

En dat ze niet alle onderdelen van alle verschillende versies altijd in voorraad hebben liggen, dat snap ik. Maar zoveel verschillende bumpers en lampenkapjes zijn er nu ook weer niet om dat als excuus te hebben.
 
Maar het kan toch niet dat de productie afhangt van de levering van al die onderdelen die je vaak nodig hebt bij schade? Alsof ze meer auto's zouden kunnen maken als er bijv meer bumpers zouden zijn. De bottleneck in de productie zit toch bij andere zaken dan de onderdelen die je meestal nodig hebt bij schade? En ze maken hun bumpers toch niet zelf? Dat bedrijf dat bumpers levert kan er toch wel wat extra maken en die rechtstreeks naar de verdeelcentra sturen?

En dat ze niet alle onderdelen van alle verschillende versies altijd in voorraad hebben liggen, dat snap ik. Maar zoveel verschillende bumpers en lampenkapjes zijn er nu ook weer niet om dat als excuus te hebben.

Er is zoals gebruikelijk veel commentaar op maar in eerste instantie is het iets dat in de US nu de eerste stapjes maakt en de situatie daar is wellicht wat minder florissant dan hier wat reparatiebedrijven betreft. Dat het uiteindelijk de realiteit gaat worden stond al een paar jaar geleden vast. Ik zou het ook heel prettig vinden als mijn auto, als ik schade heb gereden, gewoon bij Tesla kan worden neergezet of ze halen hem op en daar door eigen mensen (die natuurlijk aangetrokken moeten worden en opgeleid maar we spreken over een jarentraject) snel weer wordt gemaakt en teruggegeven.
En dat is weer de voorbode van het einde van het verzekeringsgeneuzel. Met voldoende auto's en inzicht in gemiddelden door de wet van grote getallen (eventueel aangevuld met een herverzekeringscontract) kan men zelf een opslag berekenen op de aankoopprijs om dat risico af te dekken.
Ik weet, ook hier loop ik voor de muziek uit.
 
E5A8FEFC-B200-496E-8466-AB61B939FCDA.jpeg
Ik zeg niet dat het zo is, maar deze voorzet moet ik binnenkoppen...
Hij loopt zover achter dat hij denkt dat hij eerste is.

En nu snap ik hem pas :)
 
  • Funny
Reactions: S-19910 and ebullio
Niet iedereen is overtuigd van de duurzaamheid van een Tesla. Op autoblogs worden allerhande mankementjes druk bediscussieerd. De vervanging van Tesla's iPad-achtige bedieningsscherm kan zonder garantie duizenden euro's kosten.

'Een Tesla heeft niet meer akkefietjes dan pakweg een BMW', zegt Wong. ‘Alleen zijn de kopers van eerste uur, die vaak uit de IT-wereld komen, pietjes precies. De passie waarmee ze op blogs discussiëren, zie je bij weinig andere merken.
Het gaat over jullie jongens!
 
  • Like
Reactions: Phil V and shthpnz
Niet iedereen is overtuigd van de duurzaamheid van een Tesla. Op autoblogs worden allerhande mankementjes druk bediscussieerd. De vervanging van Tesla's iPad-achtige bedieningsscherm kan zonder garantie duizenden euro's kosten.

'Een Tesla heeft niet meer akkefietjes dan pakweg een BMW', zegt Wong. ‘Alleen zijn de kopers van eerste uur, die vaak uit de IT-wereld komen, pietjes precies. De passie waarmee ze op blogs discussiëren, zie je bij weinig andere merken.

Het gaat over jullie jongens!

Eh, ik heb in 3 maanden tijd en 6.000 km veel meer problemen dan met 3 BMW's met in totaal 300.000 km....
Maar goed ik kom dan ook niet uit de IT-wereld.
 
Toevallig vanochtend ook op Facebook opgemerkt. Het gaat hier, wie weet waardoor?, ook steeds meer FUD achtige trekjes krijgen. Zal wel weer overwaaien.

Helaas zit ik wel in de IT maar moet erkennen dat ik na 56k kilometer nog niet één akkefietje heb gehad (behalve een lekje in de thirdparty luchtvering waardoor er een poot vervangen moest worden). En zo zijn er velen. En met mijn vorige Tesla, 83k km, niets en die daarvoor, wel eerste serie, de gebruikelijke brom (volgens mij hebben de nieuweren geen idee waar ik het over heb) en is de batterijconnector (euvel in de eerste series) vervangen (ook daarmee dik 80k km gereden). Oh ja, wat zand en stof in panodak gekregen tijdens E-Rally waardoor hij vast zat.

Als ik over de Chryslers/Dodge daarvoor begin dan ben ik wel even bezig.
 
  • Like
Reactions: Xfrank
Toevallig vanochtend ook op Facebook opgemerkt. Het gaat hier, wie weet waardoor?, ook steeds meer FUD achtige trekjes krijgen. Zal wel weer overwaaien.

Helaas zit ik wel in de IT maar moet erkennen dat ik na 56k kilometer nog niet één akkefietje heb gehad (behalve een lekje in de thirdparty luchtvering waardoor er een poot vervangen moest worden). En zo zijn er velen. En met mijn vorige Tesla, 83k km, niets en die daarvoor, wel eerste serie, de gebruikelijke brom (volgens mij hebben de nieuweren geen idee waar ik het over heb) en is de batterijconnector (euvel in de eerste series) vervangen (ook daarmee dik 80k km gereden). Oh ja, wat zand en stof in panodak gekregen tijdens E-Rally waardoor hij vast zat.

Als ik over de Chryslers/Dodge daarvoor begin dan ben ik wel even bezig.
Je hebt dus wel een defect gehad: dat een onderdeel (in dit geval de luchtvering) door een leverancier van Tesla is gemaakt en niet door Tesla zelf maakt net uit. Je neemt de auto af van Tesla, niet van een leverancier van Tesla.

Als de gevestigde orde zo zou redeneren dan zouden hun auto's ook nauwelijks defecten vertonen: de meeste onderdelen van hun auto's zijn afkomstig van "third parties", meer nog dan bij Tesla.
 
Je hebt dus wel een defect gehad: dat een onderdeel (in dit geval de luchtvering) door een leverancier van Tesla is gemaakt en niet door Tesla zelf maakt net uit. Je neemt de auto af van Tesla, niet van een leverancier van Tesla.

Als de gevestigde orde zo zou redeneren dan zouden hun auto's ook nauwelijks defecten vertonen: de meeste onderdelen van hun auto's zijn afkomstig van "third parties", meer nog dan bij Tesla.

Op 58.000 km één mankementje dat kennelijk exemplarisch is. Daar had ik bij al mijn eerdere auto's zo voor willen tekenen. En nooit kreeg ik bij een reparatie, zelfs niet onder garantie, zo'n mooie loaner mee en werd hij gepoetst teruggegeven. Dat is dus overigens een duidelijk nadeel van het feit dat ik daar nooit meer terug hoef.
 
Beste Hans,

Jouw roze bril is wel heel groot. Fijn voor je natuurlijk, maar probeer hier nou niet een beeld neer te zetten dat jouw auto - met 1 defect - exemplarisch is.

Ik sta nu op het punt onze vijfde tesla af te nemen en feit is dat geen van de eerste vier vrij van defecten was/is. Dat is - hoe je er ook tegenaan kijkt - niet goed.

Dat ik desondanks een vijfde tesla koop maakt wel duidelijk dat ik deze defecten kennelijk accepteer. De voordelen - waaronder een goede service - wegen daar voor mij tegenop.

Dit maakt echter niet dat de defecten maar geaccepteerd moeten worden. Zeker geen defecten bij aflevering, die gewoonweg nooit door een zelfs maar rudimentaire kwaliteitscontrole hadden mogen komen. Ik vraag mij soms dan ook serieus af waar bijvoorbeeld die lichtstraat in Tilburg voor dient. Auto’s met lakdefecten of - zoals in ons geval - een deuk in de achterklep zijn daar kennelijk nooit doorheen gehaald. Dat is niet acceptabel.