Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik vind het ook uitermate interessant, vandaar dat ik er naar vraag... Kan het met de powerwall standaard? PS, ik heb dan 3 powerwalls nodig. Dat maakt de investering weer hoog. Powerwall 2 zag er wel mooi uit, zag hem in Londen aan de muur hangen, keurige uitleg bij gekregen. Overigens ook perfecte uitleg over model S en X gekregen hoewel ze wisten dat het voor hun een no-sale ging worden. Chapeau.
 
Voor zover ik weet is de powerwall niet voor offgrid gebruik.
Als je zelf knutselt, hybride omvormer met ontkoppelingsrelais.
Bij Tesla USA staat al duidelijk "Powerwall can detect an outage, disconnect from the grid, and automatically restore power to your home in a fraction of a second. You will not even notice that the power went out. Your lights and appliances will continue to run without interruption."
alleen onderaan de pagina nog de kreet 'Coming soon'.
Tesla Nederland: "Voor noodstroom en onafhankelijkheid van het elektriciteitsnet is aanvullende hardware vereist die momenteel niet beschikbaar is in Italië"
Tesla België: "Functionaliteit bij loskoppeling van elektriciteitsnet (binnenkort)"
Eens kijken in de loop van het jaar wat er deze kant op komt, ik heb hier geen haast mee.
 
  • Informative
Reactions: wooter
Bij Tesla USA staat al duidelijk "Powerwall can detect an outage, disconnect from the grid, and automatically restore power to your home in a fraction of a second. You will not even notice that the power went out. Your lights and appliances will continue to run without interruption."
alleen onderaan de pagina nog de kreet 'Coming soon'.
Tesla Nederland: "Voor noodstroom en onafhankelijkheid van het elektriciteitsnet is aanvullende hardware vereist die momenteel niet beschikbaar is in Italië"
Tesla België: "Functionaliteit bij loskoppeling van elektriciteitsnet (binnenkort)"
Eens kijken in de loop van het jaar wat er deze kant op komt, ik heb hier geen haast mee.

Lijkt me geen probleem ;)
 
Is dit ook goed voor de aandelen..;)
Het elektrisch autorijden met een Tesla wordt in sneltempo flink duurder gemaakt. Niet alleen verdwijnen de goedkoopste modelversies uit het assortiment, nu wordt ook het snelladen bij de zogenoemde Superchager-laadpalen in één klap 40 procent duurder. De stroomtarieven zijn met 40 procent verhoogd. In ons land is de prijs van 23 naar 32 eurocent per kWh gegaan en in Nederland van 20 naar 28 eurocent.
Privacy settings
 
Is dit ook goed voor de aandelen..;)
Het elektrisch autorijden met een Tesla wordt in sneltempo flink duurder gemaakt. Niet alleen verdwijnen de goedkoopste modelversies uit het assortiment, nu wordt ook het snelladen bij de zogenoemde Superchager-laadpalen in één klap 40 procent duurder. De stroomtarieven zijn met 40 procent verhoogd. In ons land is de prijs van 23 naar 32 eurocent per kWh gegaan en in Nederland van 20 naar 28 eurocent.
Privacy settings

Het is voor een journalist best moeilijk om aan 'de gewone man' uit te leggen dat je voornamelijk op lange reizen gebruik zult maken van de SuC's en dat de kosten daarvan slechts marginaal meetellen bij de totale energiekosten. Ook is het lastig om uit te leggen dat die 28 eurocent vaak minder is dan het tarief van de openbare laadpalen (30 cent hier in Amsterdam). En tenslotte dat een tarief van 28 cent op 5-7 cent per kilometer uitkomt. Dat is nog steeds goedkoop. De reaguurders krijgen het weer voor het inkoppen.

En er speelt natuurlijk ook bij mee dat Tesla voldoende vrije laadplaatsen beschikbaar wil houden. Dus wil je voorkomen dat taxi's en andere regionale rijders de SuC's oneigenlijk gaan gebruiken.
 
  • Like
Reactions: is3
"De media" is stukken breder dan hln hoor. Er zijn ook wat minder manipulatieve media dan hln.
Ik denk nog niet eens dat het manipulatief is. Het probleem met media is dat je doorgaans voor waar aanneemt wat ze publiceren. Als je dan eens ergens door je ervaring, je interesse of je werk goed op de hoogte bent van iets en de media bericht erover, merk je vaak lacunes en onwaarheden op. Deels komt dit vaak omdat een gedetailleerd relaas herleid wordt door 3 hapklare alinea's en de berekeningen niet nagerekend worden, en soms wordt er ook gewoon met de natte vinger dingen verteld.

Het gevoel van manipulatie komt pas als je gaat merken dat dezelfde personen telkens dezelfde fouten over dezelfde onderwerpen zitten te maken.

En ja, HLN is absoluut niet serieus te nemen, maar andere Vlaamse media zitten tegenwoordig in dezelfde mediagroepen met dezelfde berichtgeving.
 
  • Like
Reactions: Michel3
Dan maken we zelf toch gewoon "de pers" -;)
Nav een recente blog van Roland Steinmetz (9 lessons from a ski-trip Amsterdam - Austria with an electric car) mijn eigen ervaringen van de aflopen vijf jaar maar eens op eenrijtje gezet; 9 lessons you may forget about - driving a Tesla... Hierbij heb ik dezelfde negen adviezen/lessen vanuit een Tesla perspectief becommentarieer. Het eerste artikel wekt, zo zag ik in de commentaren, bij veel mensen de indruk dat de beschreven ervaring exemplarisch zijn voor EV rijden anno 2019. De titel suggereert dat ook. Vandaar wat evenwicht trachten aan te brengen. Het eerste artikel wekt een beeld op van pionieren zoals Bertha Benz dat waarschijnlijk in 1888 moet hebben ervaren, toen zij als eerste met de door haar man gebouwde Model III een lange roodtrip maakte van maar liefst 108 km. "Neem volgende keer lekker een diesel en geniet van je vakantie".
 
Dan maken we zelf toch gewoon "de pers" -;)
Nav een recente blog van Roland Steinmetz (9 lessons from a ski-trip Amsterdam - Austria with an electric car) mijn eigen ervaringen van de aflopen vijf jaar maar eens op eenrijtje gezet; 9 lessons you may forget about - driving a Tesla... Hierbij heb ik dezelfde negen adviezen/lessen vanuit een Tesla perspectief becommentarieer. Het eerste artikel wekt, zo zag ik in de commentaren, bij veel mensen de indruk dat de beschreven ervaring exemplarisch zijn voor EV rijden anno 2019. De titel suggereert dat ook. Vandaar wat evenwicht trachten aan te brengen. Het eerste artikel wekt een beeld op van pionieren zoals Bertha Benz dat waarschijnlijk in 1888 moet hebben ervaren, toen zij als eerste met de door haar man gebouwde Model III een lange roodtrip maakte van maar liefst 108 km. "Neem volgende keer lekker een diesel en geniet van je vakantie".

Beetje jammer altijd weer... zo'n artikel. Hoe realistisch het wellicht is (vanuit het perspectief van een I-Pace dan), het is toch weer koren op de molen voor een grote groep mensen. Ik ken Roland vrij goed, hij is echt wel pro elektrisch rijden.
 
Het is bevreemdend hoe dat loopt... De meningen van mensen die de trip van Roland hebben gelezen zijn tussen "EV's gaat nooit wat worden" en "Ik wacht tot die early adopters de problemen eruit hebben gehaald", maar tegelijkertijd heb je een hele groep Tesla eigenaars die er evenveel geld hebben tegenaan gegooid en nu al enkele jaren zorgeloos op vakantie vertrekken.

Feit is gewoon dat de klassieke merken en de infrastructuur ervan makkelijk 6 jaar achter loopt. Het ligt daarbij niet eens aan de techniek, maar aan het niet herkennen van de disruptie en misschien zelfs moedwillig de disruptie tegen willen houden door geen passend product te willen leveren, of zelfs een product met al dan niet bewuste gebreken te leveren.