Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Nu zou ik toch wel enhanced autopilot willen hebben
AD4817AB-CE8C-4D90-B03C-BBB6FE014598.jpeg
 
Waarom nog uitproberen
Met alle artikels in de media van journalisten die met Nissan Leafs en BMW i3's naar het zuiden van Frankrijk proberen te geraken en daar 2 dagen voor nodig hebben, zit bij veel mensen het idee dat een elektrische auto enkel goed is voor plaatselijk verkeer.

Als ik vertel dat ik met de mijne op autovakantie ga, dan denken ze dat het een expeditie is. Een beetje zoals dat artikel van die man die op wintersport ging met een I-Pace en daarvoor meerdere pasjes, een copiloot, heel veel geduld en backup plannen nodig had.
 
In onderstaande artikel zijn de top 20 minst vervuilende auto's genoemd. Vreemd genoeg staat alleen de model X erin op positie 19. Model 3 en Model S komen er niet in voor. De argumentatie is dat de Model X 240 kWh/100km verbruikt en daarmee 139 gram CO2/km. Dat maakt dat het artikel discutabel is. Aangezien dat de Model 3 en Model S zuinig zijn met de kWh/km dan de Model X.

Overigens wel een goede prestatie voor een grote en zware auto als model X.

Cookies op AD.nl | AD.nl
 
[beetje off-topic]
“Prosecco is voor plebs op de camping” (no offense ;) ), en al helemaal die rosé prosecco of die inferieure meuk waar je een ijsblokje in moet knikkeren (da’s gewoon mislukte oogst waar ze nog iets van hebben geprobeerd te maken met een hippe marketingcampagne en flashy plastic folie erom)
Een goeie fles champagne hoeft helemaal niet zo duur te zijn, sterker nog een goeie fles champagne kost minder dan een flessie Moet & Schandaal (wij doen jaarlijks een ritje Epernay, Cramant, Pierry e.o. om onze voorraad aan te vullen, ingeval er een watertekort dreigt ;) )
Misschien Buma maar eens uitnodigen voor een Tour de Champagne met de Tesla :)
 
  • Like
Reactions: Hbrink
[beetje off-topic]
“Prosecco is voor plebs op de camping” (no offense ;) ), en al helemaal die rosé prosecco of die inferieure meuk waar je een ijsblokje in moet knikkeren (da’s gewoon mislukte oogst waar ze nog iets van hebben geprobeerd te maken met een hippe marketingcampagne en flashy plastic folie erom)
Een goeie fles champagne hoeft helemaal niet zo duur te zijn, sterker nog een goeie fles champagne kost minder dan een flessie Moet & Schandaal (wij doen jaarlijks een ritje Epernay, Cramant, Pierry e.o. om onze voorraad aan te vullen, ingeval er een watertekort dreigt ;) )
Misschien Buma maar eens uitnodigen voor een Tour de Champagne met de Tesla :)
beetje off topic.... who cares :), oh en eens Champagne is niet een "Moetje" *proost*
 
  • Funny
Reactions: Michel3
Met alle artikels in de media van journalisten die met Nissan Leafs en BMW i3's naar het zuiden van Frankrijk proberen te geraken en daar 2 dagen voor nodig hebben, zit bij veel mensen het idee dat een elektrische auto enkel goed is voor plaatselijk verkeer.

Als ik vertel dat ik met de mijne op autovakantie ga, dan denken ze dat het een expeditie is. Een beetje zoals dat artikel van die man die op wintersport ging met een I-Pace en daarvoor meerdere pasjes, een copiloot, heel veel geduld en backup plannen nodig had.
FYI.... Heeeeel veel Franse ICE's nemen vanaf Parijs gewoon ' l'autotrain ' naar het zuiden. Zoals wij dus 2jr geleden ook met onze Leaf-30kWh. Zelf ga je 's avonds of 's ochtends dan met de TGV. Perfect gewoon. Vanaf Dusseldorf bijv. kun je met de autoslaaptrein zo naar Rimini.... etc etc. En die treinen idd EV's. ;)
 
Het vervelendste is dat er een aversie komt tegen Tesla rijders. Nu kom ik uit een Audi en die worden ook altijd als aso weggezet, dus ik kan wel wat hebben, maar maandag had ik zelfs al een politie in onopvallende auto die me blijkbaar een lesje wou leren door de hele tijd voor mij op de linker baan te blijven rijden. Na een beetje aandringen tot twee keer toe een brake-check. Helaas werd ik niet aan de kant gezet, want ik had ze graag ook even geconfronteerd met hun rijgedrag.


De echte "actie" start pas rond 1:30, maar ik wou de aanleiding ook even laten zien. Ik had overigens pas door dat het politie was toen ik er rechts naast kwam te rijden bij het uitvoegen :)

PS: Ik weet dat ik ook niet helemaal vrij-uit ga met mijn duw-actie bij het invoegen. Maar was onderhand aardig geïrriteerd (wat nooit een smoes mag zijn).