Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
If you cannot beat them join them. En laat ze een zachte dood sterven. Oftewel Embrace, extend and extinguish. Veel toegepast ook in de software industrie.
Ja dat risico zit er dus in.
Wat heeft TNM nog bijgedragen sinds de overname ? (behalve dat ze de DC lader van PRE op de markt willen gaan brengen).
Het enige wat Shell hoeft te doen is verder niet investeren in deze overgenomen bedrijven.
 
Wat heeft TNM nog bijgedragen sinds de overname ?
Wat deden ze tevoren? Zover ik ervaar hebben ze een eigen netwerk van AC palen vergelijkbaar met Allego, en natuurlijk de gratis laadpas met redelijke tarieven waar al zeker 2 jaar niet aan gerommeld is, en die 80000 laadpalen beschikbaar maakt. Ik kan me voorstellen dat met Shell aan het stuur, ze al heel wat sneller aan beschikbaarheid en tarieven hadden kunnen doen.
 
Wat deden ze tevoren? Zover ik ervaar hebben ze een eigen netwerk van AC palen vergelijkbaar met Allego, en natuurlijk de gratis laadpas met redelijke tarieven waar al zeker 2 jaar niet aan gerommeld is, en die 80000 laadpalen beschikbaar maakt. Ik kan me voorstellen dat met Shell aan het stuur, ze al heel wat sneller aan beschikbaarheid en tarieven hadden kunnen doen.

eens, maar dat gaat veel subtieler. gewoon opportunistisch... ik zie ze echt niet nu full-swing met grote investeringen aan de slag gaan. Dat gaat in tegen het huidige strategische belang van Shell. Zodra ze daar anders over gaan denken heeft men NewMotion in huis om (denkt men) wel snel te veranderen. Ondertussen zijn tegen die tijd alle mensen bij NM die er echt voor willen gaan uit frustratie vertrokken en al lang bij een andere startup in deze E-revolutie aan de slag gegaan. Vergelijkbaar met de software industrie.. Echte innovatie zie je vaak doodbloeden nadat een van de grote partijen (bv Oracle) de startup heeft overgenomen.
 
Klopt ook wel, maar ik zat nu niet bij NM om veel innovatiefs te zien :)

Buiten het redelijke tarief en het linken van verschillende netwerken zie ik voor NM niet veel meerwaarde. Dan kan je nog het netwerk afbouwen en terug gaan aanmodderen met pasjes per netwerk, maar dat gaat maar goed tot er iemand anders met hetzelfde idee komt, zoals Plugsurfing.

Sowieso, mijn betaalkaarten, telefoon en zelfs horloge doen nu allemaal contactloos betalen met NFC dus hoe relevant zijn zo een laadpasjes nog als je bank er tussen wil komen en wat centen per kWh of laadbeurt wil afromen.
 
  • Like
Reactions: Edi99
Dan kan je nog het netwerk afbouwen en terug gaan aanmodderen met pasjes per netwerk, maar dat gaat maar goed tot er iemand anders met hetzelfde idee komt, zoals Plugsurfing.

In de toekomst is er geen bestaansrecht voor MSPs (Mobility Service Provider) die hun geld louter verdienen met het uitgeven van pasjes. Je auto zal zichzelf gaan identificeren aan de laadpaal, je VIN vervangt de laadpas. OEMs zullen maar wat graag die rol van TNM etc overnemen om wat te kunnen verdienen aan electrisch rijden.
 
  • Informative
Reactions: wooter and shthpnz
Toch jammer dat met de model 3 de bekende issues m.b.t. lak en afhangen van deuren nog steeds niet is opgelost. Overigens zegt een review van iemand die een dag de auto heeft niet zo heel veel. Dit is gewoon iemand die erg enthousiast is, omdat die net zijn auto heeft opgehaald. Ze moeten eigenlijk helemaal geen reviews toestaan van mensen die de auto minder dan 10.000km in bezit hebben.
 
  • Like
Reactions: Gaston