Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Dit past mijnsinziens meer bij een opzettelijke brandstichting / aanslag. Vuur verspreid zicht instantaan over de gehele breedte van de auto. Bij de paar filmpjes van andere Tesla branden zag je dat de brandschotten / compartimenten hun werk deden en ging het veel geleidelijker.
Auto’s worden soms in brand gestoken door een waxinelichtje onder een band te zetten. Deze brand zou kunnen veroorzaakt zijn door een bakje olie midden onder de auto.
Maar een defect in de tesla is natuurlijk ook niet uit te sluiten.
 
Dit past mijnsinziens meer bij een opzettelijke brandstichting / aanslag. Vuur verspreid zicht instantaan over de gehele breedte van de auto. Bij de paar filmpjes van andere Tesla branden zag je dat de brandschotten / compartimenten hun werk deden en ging het veel geleidelijker.

En zoals te verwachten brengt HLN dit natuurlijk met alle plezier om van de commentaren er op nog maar te zwijgen
 
Bij de brand met de model s in de parkeergarage in China denk ik meteen aan beschadiging van het accupakket... hoe moeilijk is het om
het accupakket van onderaf zodanig te beschadigen dat er cellen geraakt worden?
Niet moeilijk, een bakje met olie er midden onder zetten en aansteken, als je dat onder de brandstoftank van een benzine auto doet kun je ook een hoop drama verwachten
 
Bij de brand met de model s in de parkeergarage in China denk ik meteen aan beschadiging van het accupakket... hoe moeilijk is het om
het accupakket van onderaf zodanig te beschadigen dat er cellen geraakt worden?

Het was ook een Classic, volgens de tekst, met waarschijnlijk alleen nog een ballistic aluminium beschermingsplaat.

Met een flinke buikschuiver kan je dan ook best wat beschadigen.
Sabotage kan natuurlijk ook maar daar ga ik niet zomaar vanuit.
 
  • Informative
Reactions: RobsEV