Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Demonstreren lijkt me een recht. Zolang het bij lippenstift en voor dood gaan liggen blijft, heb ik er geen probleem mee. Geen blijvende schade, lijkt me goed zo.

Allemaal leuk dat Febiac er een deurwaarder op af stuurt met dagvaardigingen van 2K, maar dan ga je ook lekker naar de rechter en die rechter zal dat schadebeding ook veel te hoog inschatten. Enkel advocaten worden hier goed van.

Demonstreren is een recht. Maar dat omvat niet een autosalon (privéterrein), vernielen en/of bekladden, enz.

Ik vraag gewoon of ze zich aan de wet willen houden. Die geldt voor eenieder, ook voor dit soort ondemocratische clubjes.
 
Demonstreren is een recht. Maar dat omvat niet een autosalon (privéterrein), vernielen en/of bekladden, enz.

Ik vraag gewoon of ze zich aan de wet willen houden. Die geldt voor eenieder, ook voor dit soort ondemocratische clubjes.
Voor zover ze netjes een toegangsticket gekocht hebben en door de beveiliging zijn geraakt...

Lippenstift en wat A4'tjes is niks in vergelijking met hoe die auto's van zo een autosalon mishandeld worden door alle normale bezoekers. Onderdelen worden gewoon meegepikt want Leuk Voor Thuis.

Vernielingen kan niet, maar alles wat eenvoudig afwasbaar of verwijderbaar is lijkt me geen probleem.
 
  • Like
Reactions: balblas
O, nu gaan we verzinnen dat ze nooit afgegeven worden? Leuke manier van discussievoeren wel.
Misschien even beter lezen? Ik zeg nergens dat er nooit vergunningen afgegeven worden voor protestacties. Wél dat politiestaten door het niet afgeven van vergunningen vaak protestacties 'illegaal' maken simpel omdat ze die acties de kop in willen drukken. Ik vind jou reactie gewoon nogal overdreven. De acties waartegen jij ageert en waarin je actievoerders als idioten bestempelt hebben niet of nauwelijks werkelijke schade berokkent, maar blijkbaar wel veel negatieve emoties losgemaakt. En vanuit die emotie reageer jij vervolgens en gaat direct schelden en anderen de les lezen. Daar ageer ik dan weer tegen. Actie reactie snap je?

Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben is jou mening m.b.t. datgene waar de hele actie om draaide van XR, namelijk het milieu, en dat het gebruik van auto's zoals wij dat nu doen mede verantwoordelijk is voor het verpesten daarvan...
 
Demonstreren is een recht. Maar dat omvat niet een autosalon (privéterrein), vernielen en/of bekladden, enz.

Ik vraag gewoon of ze zich aan de wet willen houden. Die geldt voor eenieder, ook voor dit soort ondemocratische clubjes.
Wat is er precies ondemocratisch aan dit soort clubjes? En als ik je goed begrijp mag een dergelijk clubje dus nooit demonstreren op privéterrein? Dus ook niet als bijvoorbeeld een chemische fabriek alle regels aan z'n laars lapt, of een veehouderij? Wat vindt je dan van filmpjes die misstanden laten zien en heimelijk zijn opgenomen op privéterrein? Mag ook niet?

Ik vind het altijd bijzonder hoe sommigen iets wat ze niet bevalt direct willen verbieden, bestraffen en/of als ondemocratisch bestempelen. In mijn ogen is het kenmerk van een democratie nu juist dat het recht van een minderheid om te demonstreren niet snel beteugeld wordt, op wat voor manier dan ook. Want laten we wel wezen, vaak is het in het begin een minderheid, met vaak een niet populair standpunt waaraan de meerderheid vaak aanstoot neemt en sommigen daarvan dan ook die minderheid op één of andere manier willen aanpakken (zoals jij blijkbaar ook).

Als je echter een beetje historisch besef hebt dan weet je dat veranderingen bijna altijd ingezet worden door een minderheid maar dat die minderheid in het begin vaak op onbegrip, tegenwerking en soms zelfs ondemocratische stappen stuit. Laten we clubjes die een standpunt innemen dat ons tegen de borst stuit koesteren, wellicht valt er nog wat te leren. Van iemand die lekker met je meepraat is nog nooit een mens wijzer geworden...
 
Voor zover ze netjes een toegangsticket gekocht hebben en door de beveiliging zijn geraakt...

Lippenstift en wat A4'tjes is niks in vergelijking met hoe die auto's van zo een autosalon mishandeld worden door alle normale bezoekers. Onderdelen worden gewoon meegepikt want Leuk Voor Thuis.

Vernielingen kan niet, maar alles wat eenvoudig afwasbaar of verwijderbaar is lijkt me geen probleem.

Je probeert recht te praten wat krom is. Gaat je niet goed af.
 
Misschien even beter lezen? Ik zeg nergens dat er nooit vergunningen afgegeven worden voor protestacties. Wél dat politiestaten door het niet afgeven van vergunningen vaak protestacties 'illegaal' maken simpel omdat ze die acties de kop in willen drukken. Ik vind jou reactie gewoon nogal overdreven. De acties waartegen jij ageert en waarin je actievoerders als idioten bestempelt hebben niet of nauwelijks werkelijke schade berokkent, maar blijkbaar wel veel negatieve emoties losgemaakt. En vanuit die emotie reageer jij vervolgens en gaat direct schelden en anderen de les lezen. Daar ageer ik dan weer tegen. Actie reactie snap je?

Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben is jou mening m.b.t. datgene waar de hele actie om draaide van XR, namelijk het milieu, en dat het gebruik van auto's zoals wij dat nu doen mede verantwoordelijk is voor het verpesten daarvan...

Even voor de goede orde: ik zeg dat ze gewoon een vergunning hadden moeten vragen en toen werd mij voor de voeten geworpen dat ik voor een politiestaat zou zijn.

Dit soort radicale clubjes respecteren de democratie (en andermans eigendom) niet. Ik vind dat ernstig. Sterker nog, de radicalisering zowel ter linker- als rechterzijde vind ik persoonlijk problematischer dan CO2 cs.

Ten aanzien van het milieu ben ik gewoon pragmatisch. We moeten investeren in duurzaamheid, niet proberen om vanalles, zoals individueel vervoer verbieden. Dat is niet realistisch en overigens ook volstrekt onnodig.

Kortom: evolutie ipv revolutie.
 
Even voor de goede orde: ik zeg dat ze gewoon een vergunning hadden moeten vragen en toen werd mij voor de voeten geworpen dat ik voor een politiestaat zou zijn.

Dit soort radicale clubjes respecteren de democratie (en andermans eigendom) niet. Ik vind dat ernstig. Sterker nog, de radicalisering zowel ter linker- als rechterzijde vind ik persoonlijk problematischer dan CO2 cs.

Ten aanzien van het milieu ben ik gewoon pragmatisch. We moeten investeren in duurzaamheid, niet proberen om vanalles, zoals individueel vervoer verbieden. Dat is niet realistisch en overigens ook volstrekt onnodig.

Kortom: evolutie ipv revolutie.
OK duidelijk. Ik heb nooit je nooit voor de voeten geworpen dat je voor een politiestaat zou zijn. Mijn punt was enkel dat politiestaten vergunningen misbruiken door ze gewoon niet te verlenen aan partijen die niet welkom zijn. Daarom vind ik het argument dat demonstraties zonder vergunning illegaal zijn gewoon bedenkelijk of op z'n minst kort door de bocht. Radicalisering vind ik ook probleematisch, net als jij. Maar wellicht is de juiste reactie niet verbieden, schelden en andere hard-tegen-hard uitspraken, maar de-escaleren en proberen de consensus te vinden. Deze club mag dan in jou ogen te ver gaan, het doel wat ze nastreven ligt als ik je goed begrijp helemaal niet zover naast het jouwe.

Je initiële reactie wekte, bij mij althans, een andere indruk.

Verder denk ik dat evolutie zonder enige revolutie in de praktijk vaak neerkomt op stilstand, zeker als het gaat om zaken die zoveel emotie oproepen als deze. Als je kijkt hoeveel weerstand milieu-maatregelen oproepen en hoeveel vertraging we daardoor al opgelopen hebben op de weg naar duurzaamheid dan mag er van mij nog wel wat meer revolutie zijn op dit gebied. Het is in mijn ogen niet te verkopen aan onze kinderen dat we al decenia weten dat we het tij moeten keren maar onze doelstellingen tot nu toe telkens niet halen, of pas ver in de toekomst (wat nog valt te bezien, we hebben al menige doelstelling niet gehaald).
 
  • Like
Reactions: MaH and robertvg
Aardige vergelijkende test van CarWow over het leeg rijden van aantal EV’s
De Tesla komt weliswaar het verst maar heeft niet het hoogste % bereik tov fabrieksopgave (wat ik eigenlijk wel had verwacht omdat de auto zo efficiënt is/hoort te zijn).