Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Betalen zodat het geregeld is en daarna terugvorderen. En verrekenen met de jaarlijkse bijdrage.
Heb jaren in het bestuur van een VVE gezeten. Besluiten worden gedaan op basis van stemmen. Zomaar geld terugvorderen gaat dus niet lukken en je servicekosten niet betalen is ook niet sjiek.

Met een EV ben je nog altijd in de minderheid. In onze parkeergarage was een EV ook niet haalbaar. Prijs van aanleg voor een laadpunt was overigens ook hoog. Waren veel aanpassingen nodig (extra groepen, bekabeling waardoor alles los moet en verrekening energiekosten). Het probleem was ook dat de plaatsen kadastraal vergeven waren. Daarbij schept het een precedent voor de volgende. Algemeen laadpunt is dan niet haalbaar en de rest gaat natuurlijk niet meebetalen aan een laadpalen voor één specifiek persoon. Wel was er laadruimte voor de scootmobiel en fiets.
 
Okay, je kunt er voor kiezen om in te zoomen op die paar SuCs waar het wat drukker was of juist op de SuCs waar het wel mee viel. Maar WTF heeft de "trots" van Tesla bezitters er mee te maken?

Titel zou denk ik moeten zijn "Jaloerse journalist put troost uit wachtrij bij een Duitse Supercharger"

20200225_074828.jpg
 
  • Like
Reactions: Cely and Adm
Dankzij de fijne berichtgeving van het consumentenprogramma Kassa, gaat de VVE waaronder mijn garagebox valt, eisen dat er 2 (!!) brandmelders en een aerosolunit geplaatst dienen te worden. Voorlopig haak ik dus af en wordt er niet meer in de box geladen :mad:
Ik heb alvast een openbare paal aangevraagd....

Zijn er geen bewoners met elektrische fietsen. Ik zou mij daar ineens ook heel veel zorgen over gaan makeno_O Zoveel zelfs dat ook zij extra brandmelders en een aerosolunit moeten plaatsen of in elk geval meebetalen aangezien zij ook een risico vormen:D
Is het wel toegestaan om met de mobile charger te laden? Fietsen hangen namelijk ook zo aan de 230V. Gaat minder snel, maar voorlopig kun je dan vooruit.
Of gaan ze zelfs zover dat je niet eens mag parkeren in de garage?
 
Don't worry. De commentaren onder dat artikel brengen de balans weer terug. Tesla rijders zijn associale zakkenvullers die allemaal D66 stemmen en ook allemaal héél veel zakelijke kilometers maken. I.i.g. meer dan gemiddeld 37km/dag.

Dat dezelfde roeptoeters ook beweren dat een EV alleen geschikt is als je niet elke dag honderden kilometers moet maken voor je werk vergeten we gemakshalve dan maar even...
 
Zijn er geen bewoners met elektrische fietsen. Ik zou mij daar ineens ook heel veel zorgen over gaan makeno_O Zoveel zelfs dat ook zij extra brandmelders en een aerosolunit moeten plaatsen of in elk geval meebetalen aangezien zij ook een risico vormen:D
Is het wel toegestaan om met de mobile charger te laden? Fietsen hangen namelijk ook zo aan de 230V. Gaat minder snel, maar voorlopig kun je dan vooruit.
Of gaan ze zelfs zover dat je niet eens mag parkeren in de garage?

Het stikt hier van de elektrische fietsen. Ik gebruik de mobile charger om in mijn eigen garagebox de auto (zeer langzaam) op te laden. Hiervoor heb ik tot nu toe toestemming van de VVE. De kosten crediteer ik aan de VVE. Ik ben echter bezig om extern een aansluiting te realiseren in mijn box, zodat ik onafhankelijk van de VVE, met mijn eigen aansluiting de auto kan laden. De box bevindt zich onder de flat. De extra eisen werden me gisteren n.a.v. deze uitzending (staat in de mail) door de strot gedrukt. De Nieuwe aansluiting moest ook nog worden goedgekeurd in de jaarvergadering in maart. Helemaal kansloos nu en financieel zeer onaantrekkelijk. Ik zal het bestuur fijntjes wijzen op hun verantwoordelijkheid omtrent de elektrische fietsen, scooters en bejaarden-boosters....

Over parkeren in mijn eigen box hebben we het nog niet gehad, mocht dit ter sprake komen, dan wordt het een gang naar de rechter.
 
Net artikel van Bas van Putten in AutoWeek nav. de wintersport laadpaalfiles.
Tesla-leedvermaak
Gewoon een leuk citaat uit dit artikel.. " Dat we allemaal lemmingen zijn doet er voor het gemak maar even niet meer toe. Vergeten zijn de eindeloze zomerfiles op de Péage, of de chaos bij Luxemburgse tankstations waar heel Holland in de rij staat voor een paar cent voordeel. Deze kuddedieren zijn de echte losers. Profiteurs, van onze belastingcenten. De Tesla-hype legt de naargeestigste kant van de Nederlandse volksaard bloot; leedvermaak... "
upload_2020-2-25_13-33-53.png
 
Het stikt hier van de elektrische fietsen. Ik gebruik de mobile charger om in mijn eigen garagebox de auto (zeer langzaam) op te laden. Hiervoor heb ik tot nu toe toestemming van de VVE. De kosten crediteer ik aan de VVE. Ik ben echter bezig om extern een aansluiting te realiseren in mijn box, zodat ik onafhankelijk van de VVE, met mijn eigen aansluiting de auto kan laden. De box bevindt zich onder de flat. De extra eisen werden me gisteren n.a.v. deze uitzending (staat in de mail) door de strot gedrukt. De Nieuwe aansluiting moest ook nog worden goedgekeurd in de jaarvergadering in maart. Helemaal kansloos nu en financieel zeer onaantrekkelijk. Ik zal het bestuur fijntjes wijzen op hun verantwoordelijkheid omtrent de elektrische fietsen, scooters en bejaarden-boosters....

Over parkeren in mijn eigen box hebben we het nog niet gehad, mocht dit ter sprake komen, dan wordt het een gang naar de rechter.

Over een jaar is het anders (hoop ik).

Conform de bestaande model splitsingsreglementen wordt een laadpunt gezien als nieuwe installatie of aanpassing aan het gezamelijke bezit, hier moet dus de vergadering van VVE leden over beslissen, je hebt een meederheid van de stemmen nodig (zelfs een verhoogde meerderheid wrs). Realisatie van laadpunten in VVE garages blijft hierdoor in NL erg achter in vergelijk met andere landen, waar een 'right to charge' geldt, oftewel: je hebt daar gewoon het recht om je auto te kunnen opladen.

De minister (Knop van Binnenlandse Zaken) neemt het advies over van de Werkgroep Modernisering Appartementsrecht om de huidige wetgeving aan te passen. Er komt een Maatregel van Bestuur waarin de bestaande goedkeuring van de VVE vergadering wordt vervangen door een meldplicht van de individuele eigenaar bij het aanbrengen van een laadpunt op zijn eigen plek. Die eigenaar betaald in dat geval voor laadpunt+installatie. Er komt ook een dergelijke meldplicht bij plaatsen van een laadpunt op een gemeenschappelijke plek.
En een verdeelsleutel voor de kosten indien er bij plaatsen van meerdere laders een verzwaring van de netaansluiting nodig is.

Planning: medio 2020 voorontwerp wetsvoorstel.
 
Het nieuws is nogal selectief. Dus informeerden mijn ouders gisteren bezorgd:
1. Hoe lang ik had moeten wachten in laadpaalfiles
2. Of Noord-Italie niet een beetje te gevaarlijk is momenteel, met dat virus.

Antw. 1: Nul minuten
Antw. 2: Bioweapon defense mode

Over dat laatste heb ik nog niets gelezen in het nieuws. Terwijl me dat toch uitstekend Telegraafmateriaal lijkt: ,,Elite overleeft gesubsidieerd in Tesla. Gewone man sterft uit.”
 
Ik denk dat de VVE's zich beter in kunnen zetten voor een flat die bestand is tegen vliegtuigrampen, ten slotte zijn rampen met vliegtuigen tegen flatgebouwen al veel vaker voorgekomen, dus die kans is schijnbaar veel groter. Ook in Nederland trouwens, de Bijlmerramp e.d. tevens is het veel gevaarlijker, volgens mij zijn er in Nederland veel meer doden gevallen tijdens dat soort rampen dan door alle Tesla's ter wereld ooit bij elkaar opgeteld.
 
Over een jaar is het anders (hoop ik).

Conform de bestaande model splitsingsreglementen wordt een laadpunt gezien als nieuwe installatie of aanpassing aan het gezamelijke bezit, hier moet dus de vergadering van VVE leden over beslissen, je hebt een meederheid van de stemmen nodig (zelfs een verhoogde meerderheid wrs). Realisatie van laadpunten in VVE garages blijft hierdoor in NL erg achter in vergelijk met andere landen, waar een 'right to charge' geldt, oftewel: je hebt daar gewoon het recht om je auto te kunnen opladen.

De minister (Knop van Binnenlandse Zaken) neemt het advies over van de Werkgroep Modernisering Appartementsrecht om de huidige wetgeving aan te passen. Er komt een Maatregel van Bestuur waarin de bestaande goedkeuring van de VVE vergadering wordt vervangen door een meldplicht van de individuele eigenaar bij het aanbrengen van een laadpunt op zijn eigen plek. Die eigenaar betaald in dat geval voor laadpunt+installatie. Er komt ook een dergelijke meldplicht bij plaatsen van een laadpunt op een gemeenschappelijke plek.
En een verdeelsleutel voor de kosten indien er bij plaatsen van meerdere laders een verzwaring van de netaansluiting nodig is.

Planning: medio 2020 voorontwerp wetsvoorstel.

Het gaat in mijn geval niet eens om een gezamenlijke garage, maar om mijn eigen garagebox met eigen ingang. Omdat volgens het bestuur een aanpassing van de “schil” van het gebouw moet worden gedaan (doorvoeren nieuwe kabel) moet de vergadering daarover stemmen. ik vraag mij af of een wijziging van de model splitsingsreglementen ook van toepassing is op bestaande. Dit wordt door het bestuur ontkent.
 
Het gaat in mijn geval niet eens om een gezamenlijke garage, maar om mijn eigen garagebox met eigen ingang. Omdat volgens het bestuur een aanpassing van de “schil” van het gebouw moet worden gedaan (doorvoeren nieuwe kabel) moet de vergadering daarover stemmen. ik vraag mij af of een wijziging van de model splitsingsreglementen ook van toepassing is op bestaande. Dit wordt door het bestuur ontkent.
Je kan je sowieso afvragen of het doorvoeren van een kabel zien als een ‘aanpassing van de schil’ niet een erge nauwe opvatting van ‘aanpassing’ is. Maar dat zou dus na die wetswijziging niet meer jouw zorg zijn: de VVE heeft het gewoon te faciliteren, kan aanleg van laadinfra niet weigeren.
 
Jeez ja wat kan ik mijn ogen rollen de laatste tijd als ik de news rondom tesla lees. Ik heb zoiets als je echt tesla wil bekritiseren heb je toch andere relevanter (vind ik) onderwerpen, of niet? Niemand die er over hebt dat er nu nog meer camera op straat zijn met die sentry en shadow mode bijv, of hoe data over ons reizen steeds meer verzameld wordt naar Amerika. Als ITer met interesse in privacy vind ik dat meer relevant in ieder geval :p.

Want ja gek genoeg het probleem zou electrishe auto zijn maar oh maar ja vooral die Tesla. Oh en kijk hoe deze managers (want ja we zijn allemaal managers natuurlijk...) moeten wachten bij de SuC, kijk het is drie keer niks! We de "simpele" burger betalen mee voor de electricteit (ja maar we betalen voor meer dingen die we niet gebruiken en auto laden is juist onderdeel van de oplossing doordat je kan plannen). Oh en niet vergeten de artikel wat uitlegde dat tesla zo zwaar zijn en de weg beschadigen.

Ik heb het gevoel dat het vooral jaloezie is, en mensen die niet van de mental model van de olie eruit willen komen. Man man man, bijna zin om zelf een goeie genuanceerd artikel over te schrijven (in het Frans dan, schiet niet op voor de Nederlandse pers) om al die onzin tegen te gaan...maar ik twijfel of ik echt genuanceerd kan zijn haha.

Maar goed, zo gaat het vaker, first they will ignore you, then they will laugh at you, then they will fight you, then you win :). Bijna zo ver dus ;p.
 
Het gaat in mijn geval niet eens om een gezamenlijke garage, maar om mijn eigen garagebox met eigen ingang. Omdat volgens het bestuur een aanpassing van de “schil” van het gebouw moet worden gedaan (doorvoeren nieuwe kabel) moet de vergadering daarover stemmen. ik vraag mij af of een wijziging van de model splitsingsreglementen ook van toepassing is op bestaande. Dit wordt door het bestuur ontkent.
De doorvoer van de kabel door de “schil” kan heel eenvoudig brandwerend worden gemaakt, als je dan ook een juiste kabel gebruikt, dan voldoe je denk ik gewoon aan het bouwbesluit. Er zijn in Nederland vele duizenden (openbare) gebouwen waar doorvoeren brandwerend zijn gemaakt. Hier zijn gespecialiseerde bedrijven voor die dit kunnen uitvoeren.
 
Okay, je kunt er voor kiezen om in te zoomen op die paar SuCs waar het wat drukker was of juist op de SuCs waar het wel mee viel. Maar WTF heeft de "trots" van Tesla bezitters er mee te maken?

Titel zou denk ik moeten zijn "Jaloerse journalist put troost uit wachtrij bij een Duitse Supercharger"

20200225_074828.jpg
Waar heb je het over? Replay op een bericht om de draad helder te houden. Nu plaats je losse opmerkingen die nergens op slaan.