Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Waar heb je het over? Replay op een bericht om de draad helder te houden. Nu plaats je losse opmerkingen die nergens op slaan.
Kun jij de foto bij het bericht soms niet zien? Zet dat er dan even bij. Want anders snap ik echt niet waar jij het over hebt.

(ik ga er in ieder geval maar van uit dat je "reply" bedoelt in plaats van "replay")

upload_2020-2-26_6-29-34.png
 
  • Like
Reactions: Bas.
Heb jaren in het bestuur van een VVE gezeten. Besluiten worden gedaan op basis van stemmen. Zomaar geld terugvorderen gaat dus niet lukken en je servicekosten niet betalen is ook niet sjiek.

Met een EV ben je nog altijd in de minderheid. In onze parkeergarage was een EV ook niet haalbaar. Prijs van aanleg voor een laadpunt was overigens ook hoog. Waren veel aanpassingen nodig (extra groepen, bekabeling waardoor alles los moet en verrekening energiekosten). Het probleem was ook dat de plaatsen kadastraal vergeven waren. Daarbij schept het een precedent voor de volgende. Algemeen laadpunt is dan niet haalbaar en de rest gaat natuurlijk niet meebetalen aan een laadpalen voor één specifiek persoon. Wel was er laadruimte voor de scootmobiel en fiets.

Het gaat niet om het laadpunt, maar het afdwingen van dure veiligheidsmaatregelen die volstrekt overbodig zijn op kosten van een ander.
 
Zijn er geen bewoners met elektrische fietsen. Ik zou mij daar ineens ook heel veel zorgen over gaan makeno_O Zoveel zelfs dat ook zij extra brandmelders en een aerosolunit moeten plaatsen of in elk geval meebetalen aangezien zij ook een risico vormen:D
Is het wel toegestaan om met de mobile charger te laden? Fietsen hangen namelijk ook zo aan de 230V. Gaat minder snel, maar voorlopig kun je dan vooruit.
Of gaan ze zelfs zover dat je niet eens mag parkeren in de garage?

Sterker nog: de kans op brand bij ladende fietsen is vele malen groter!
 
Het gaat niet om het laadpunt, maar het afdwingen van dure veiligheidsmaatregelen die volstrekt overbodig zijn op kosten van een ander.
Dat wordt inderdaad een groot probleem. Onze maatschappij wil alle risico's uitsluiten, wat mij onmogelijk lijkt. En soms kosten die maatregelen een veelvoud van wat het zou kosten mocht het risico zich voltrekken.
 
Klopt. Ik vraag mij af of ik nu de gang naar de rechter moet maken om deze afgedwongen maatregelen aan te vechten. Een (aangesloten) brandmelder wil ik in meegaan, maar een aerosolinstallatie?? Gaat duizenden euro’s kosten. Duidelijk een staaltje paniekvoetbal van een VVE-bestuur.
 
Dat wordt inderdaad een groot probleem. Onze maatschappij wil alle risico's uitsluiten, wat mij onmogelijk lijkt. En soms kosten die maatregelen een veelvoud van wat het zou kosten mocht het risico zich voltrekken.
Los van de terechte vraag of het hier om een reëel risico gaat, lijkt me dat je in geval van een parkeergarage met daar bovenop een appartementencomplex (volgens mij hebben we daar over) niet te veel hoekjes af wil snijden.
 
Klopt. Ik vraag mij af of ik nu de gang naar de rechter moet maken om deze afgedwongen maatregelen aan te vechten. Een (aangesloten) brandmelder wil ik in meegaan, maar een aerosolinstallatie?? Gaat duizenden euro’s kosten. Duidelijk een staaltje paniekvoetbal van een VVE-bestuur.
Uit het oogpunt van brandveiligheid en veiligstellen van personen lijkt mij een brandmelder inderdaad voldoende. Ik kan mij ook niet voorstellen dat vanuit het bouwbesluit een blus/aerosolinstallatie wordt geeist. Daar staat tegenover dat door de gebruiker zelf (in dit geval vve) wel aanvullende eisen kunnen worden gesteld.
Wellicht kun je een keer met je lokale brandweer overleggen?
 
  • Informative
Reactions: TM3LR
Oh en niet vergeten de artikel wat uitlegde dat tesla zo zwaar zijn en de weg beschadigen.

Ik heb het gevoel dat het vooral jaloezie is, en mensen die niet van de mental model van de olie eruit willen komen. Man man man, bijna zin om zelf een goeie genuanceerd artikel over te schrijven (in het Frans dan, schiet niet op voor de Nederlandse pers) om al die onzin tegen te gaan...maar ik twijfel of ik echt genuanceerd kan zijn haha.

Maar goed, zo gaat het vaker, first they will ignore you, then they will laugh at you, then they will fight you, then you win :). Bijna zo ver dus ;p.

Waarheid als een koe !! Inderdaad vooral jaloezie, ook onwetendheid. Pas nog een pers-berichtje van mijn zus: "Tesla rijdt fietsenstalling in" dus haar opmerking was "Pas alsjeblieft op met jouw Tesla, want hij kan zomaar pardoes iets doen wat jij niet wil !"
Mijn antwoord, en ik citeer: "Heb je er al eens over nagedacht waarom ze "Tesla rijdt ..." schrijven? Er gebeuren per dag diverse glijksoortige ongelukken met brandstof-auto's, en dat hoor je niet! Al eens gelezen: "Volvo rijdt winkel binnen"? of "Fiat rijdt huis binnen..."?
Nee, als er ergens op deze 'derde steen vanaf de zon' een Tesla in de fik vliegt, is het direct wereldnieuws! Gewoon omdat elektrisch rijden, en Tesla-rijden in het bijzonder (zo lijkt het..), inderdaad een vorm van jaloezie (of geef het een ander naampje) teweeg brengt, en dan zit men echt te wachten tot ze kunnen schreeuwen "Zie je wel, onveilig !!!" Alsof oversteken veiliger is...

En die wachtrij bij de superchargers? Er zijn meestal minimaal 16 chargers, elk binnen ong een uur klaar, dus het schuift het ieder uur zo'n 16 auto's op. Dan wordt die reis maar wat langer hoor. Klein detail:
De rij Tesla's bij die chargers in DLD was ff ietsjes korter dan de rij die ik regelmatig, al gevaarlijk ver voor de oprit(!) tegenkom bij de welbekende tankstations in Luxemburg in het hoogseizoen!

Oh ja, vergat ik nog dat ik met mijn S de weg aan het beschadigen ben!! Overgestapt van mijn (toch ook snelle en heerlijke!) Volvo V70, zit ik nu in een 400kg zwaardere bolide.. Alsof het vrachtverkeer niet een tikkeltje is toegenomen de laatste decennia.
En dan heb ik het nog niet eens over de tendens van hogere verkoop-cijfertjes in het, ook veelal zwaardere brandstof-SUV segment.

.............................Allemaal stemmingmakerij dus...........................
 
Werkt een aerosolinstallatie eigenlijk wel tegen een elektrische brand?
Zeker. zoek maar op DSPA5. Die zou je onder een brandende auto kunnen gooien en dan zou het vuur moeten doven..... maar ik zoek nog een demo filmpje..... Kost maar 700 euro dus een VVE zou zo'n ding moeten kunnen aanschaffen als ze zich zoveel zorgen maken. En mits dat ding werkt.....
 
  • Informative
Reactions: robertvg
Het gaat in mijn geval niet eens om een gezamenlijke garage, maar om mijn eigen garagebox met eigen ingang. Omdat volgens het bestuur een aanpassing van de “schil” van het gebouw moet worden gedaan (doorvoeren nieuwe kabel) moet de vergadering daarover stemmen. ik vraag mij af of een wijziging van de model splitsingsreglementen ook van toepassing is op bestaande. Dit wordt door het bestuur ontkent.

Mij lijkt dat het doorvoeren van een nieuwe kabel te allen tijde dient te worden geduld.
 
Zojuist weer een tenenkrommend item op 1-Vandaag over de problemen met het stroomnet a.g.v. het laden van de electrische auto. Het meest erg was nog de persoon van Enexis die zijn zegje moest doen: "Als het moet zetten we de laadpaal uit, zodat bij iedereen het licht aanblijft". In het geval van de thuisladers kunnen ze dat niet eens, dus het is ook nog eens kletspraat voor de bühne.

Daarna mocht er iemand reclame maken voor zijn deelauto's. Dat was een goede stap, maar volgens mij moeten die ook gewoon opgeladen worden. Er wordt geen kilometer minder om gereden, dus dit was ook al zo'n slecht verhaal.

Ook werd er gesteld dat de meeste auto's om 18 uur na thuiskomst direct ingeplugd worden en gaan laden. Nu plug ik ook de auto direct in, maar die laadt pas vanaf 1 uur 's nachts. Als je thuis laadt, dan zal je eerder 's nachts gaan laden, want dat heeft enkel voordelen:
  1. Met daltarief heb je een iets lagere prijs en als je veel laadt, dan scheelt dat best wat.
  2. Minder snel een load-balancer nodig, omdat je verbruik in de nacht meestal erg laag is (als je geen warmtepomp hebt).
  3. Accu warm bij vertrek als je veel hebt geladen en een beetje slim plant.
Daarbij werd er in dit verhaal volledig voorbijgegaan aan de warmtepomp die volgens mij een minstens zo groot effect heeft op het energieverbruik. Gaan ze ook de verwarming uitzetten als het net het zwaar krijgt?

NL wil van het gas af en door de energietransitie en als alles op electriciteit moet gaan werken, dan lijkt het me logisch dat er her en der wat netten verzwaard moeten worden. Met een slimme loadbalancing zou je ook al heel veel kunnen bereiken, maar wat mij stoort is dat de toon steeds negatiever wordt. In plaats van met slimme oplossingen te komen is de teneur alleen maar negatief.
 
Zojuist weer een tenenkrommend item op 1-Vandaag over de problemen met het stroomnet a.g.v. het laden van de electrische auto. Het meest erg was nog de persoon van Enexis die zijn zegje moest doen: "Als het moet zetten we de laadpaal uit, zodat bij iedereen het licht aanblijft". In het geval van de thuisladers kunnen ze dat niet eens, dus het is ook nog eens kletspraat voor de bühne.

Daarna mocht er iemand reclame maken voor zijn deelauto's. Dat was een goede stap, maar volgens mij moeten die ook gewoon opgeladen worden. Er wordt geen kilometer minder om gereden, dus dit was ook al zo'n slecht verhaal.

Ook werd er gesteld dat de meeste auto's om 18 uur na thuiskomst direct ingeplugd worden en gaan laden. Nu plug ik ook de auto direct in, maar die laadt pas vanaf 1 uur 's nachts. Als je thuis laadt, dan zal je eerder 's nachts gaan laden, want dat heeft enkel voordelen:
  1. Met daltarief heb je een iets lagere prijs en als je veel laadt, dan scheelt dat best wat.
  2. Minder snel een load-balancer nodig, omdat je verbruik in de nacht meestal erg laag is (als je geen warmtepomp hebt).
  3. Accu warm bij vertrek als je veel hebt geladen en een beetje slim plant.
Daarbij werd er in dit verhaal volledig voorbijgegaan aan de warmtepomp die volgens mij een minstens zo groot effect heeft op het energieverbruik. Gaan ze ook de verwarming uitzetten als het net het zwaar krijgt?

NL wil van het gas af en door de energietransitie en als alles op electriciteit moet gaan werken, dan lijkt het me logisch dat er her en der wat netten verzwaard moeten worden. Met een slimme loadbalancing zou je ook al heel veel kunnen bereiken, maar wat mij stoort is dat de toon steeds negatiever wordt. In plaats van met slimme oplossingen te komen is de teneur alleen maar negatief.

Tja, deze (bewuste?) onwetendheid is tenenkrommend. Ik begrijp ook niet waar je het lef vandaan haalt om zoveel onzinnigheid uit te kramen.... Een telefoontje met een Teslarijder en je had geweten dat je kan instellen wanneer de auto gaat laden. En ook in mijn geval is dat niet om 18.00 (dan ben ik aan het werk of net onderweg naar huis :D).
En is in NL het aanbod van nieuwe energie (wind en zon) niet het struikelblok? Is dat niet de grootste reden dat het netwerk verzwaard dient te worden?
 
Tja, deze (bewuste?) onwetendheid is tenenkrommend. Ik begrijp ook niet waar je het lef vandaan haalt om zoveel onzinnigheid uit te kramen.... Een telefoontje met een Teslarijder en je had geweten dat je kan instellen wanneer de auto gaat laden. En ook in mijn geval is dat niet om 18.00 (dan ben ik aan het werk of net onderweg naar huis :D).
En is in NL het aanbod van nieuwe energie (wind en zon) niet het struikelblok? Is dat niet de grootste reden dat het netwerk verzwaard dient te worden?
Exact. Sterker nog. Ik stel de auto in om vol te zijn wanneer ik weg moet en laat de auto laden met 3x6a (tenzij je echt bijna leeg is). zo'n enorme belasting is dat daarmee niet. De auto start rond 24.00 met laden. En de accu is ten minste beetje warm wanneer ik vertrek