Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Nu eens niet Tesla in de pers, maar het AD lijkt het te brengen als een 'primeur' voor Audi te weten abo voor functies. Nu meen ik me te herinneren dat Tesla hier al enige tijd mee bezig is. Dat gezegd hebbende, heb ik het niet zo op abonnementen en vind dit een slechte ontwikkeling. A.d.a.k. Indien er continue verbetering mee plaats vind, dan is een abo wel nuttig voor coonsument en levancier. Maar Audi wil het bijvoorbeeld voor grootlicht-assistent al doen Dat vind ik dan way-to-far.

DPG Media Privacy Gate
 
Ik vind het wel een grappig experiment. Zeker wanneer die abonnementen eenvoudig aan en uit te zetten zijn.

Neem je bijvoorbeeld een maandabonnement op bepaalde rijhulpsystemen wanneer je op vakantie gaat, of extra accucapaciteit.

Past trouwens helemaal niet in het afrekenmodel van de Nederlandse bijtelling, waar de berijders slechts op basis van de aankoopwaarde worden beboet.
 
Nu eens niet Tesla in de pers, maar het AD lijkt het te brengen als een 'primeur' voor Audi te weten abo voor functies. Nu meen ik me te herinneren dat Tesla hier al enige tijd mee bezig is. Dat gezegd hebbende, heb ik het niet zo op abonnementen en vind dit een slechte ontwikkeling. A.d.a.k. Indien er continue verbetering mee plaats vind, dan is een abo wel nuttig voor coonsument en levancier. Maar Audi wil het bijvoorbeeld voor grootlicht-assistent al doen Dat vind ik dan way-to-far.

DPG Media Privacy Gate

Alsof het niet al overduidelijk was welke groep het AD sponsort om Tesla te treieteren. :/
 
Op elk EV artikel in HLN
DPG Media Privacy Gate
zitten er in de commentaren een aantal verschrikkelijke trollen die met fake news het licht van de zon ontkennen.
De heer Raf Peeters op kop !
Op zich geen nieuws.
Waar ik wel niet tegen kan is het feit dat dan mijn commentaren om dit te counteren nooit gepubliceerd worden ! Ik heb een account bij HLN, maar geen abonnement.
Misschien kunnen sommige Belgische leden hier met een HLN account/abo een handje helpen en proberen een commentaar te plaatsen?
 
Op elk EV artikel in HLN
DPG Media Privacy Gate
zitten er in de commentaren een aantal verschrikkelijke trollen die met fake news het licht van de zon ontkennen.
De heer Raf Peeters op kop !
Op zich geen nieuws.
Waar ik wel niet tegen kan is het feit dat dan mijn commentaren om dit te counteren nooit gepubliceerd worden ! Ik heb een account bij HLN, maar geen abonnement.
Misschien kunnen sommige Belgische leden hier met een HLN account/abo een handje helpen en proberen een commentaar te plaatsen?
Kan het niet zo zijn dat verstandige mensen geen abo hebben op deze publicatie?
 
Ik ken heel wat verstandige mensen, die op basis van verkeerde informatie heel anders denken over EV's dan de meeste mensen hier.

Dat gaat dan over dingen zoals:
  • niet op vakantie kunnen want je kan niet laden
  • 'ik kan geen EV kopen want ik heb nog geen laadpaal' (maar ze hebben wel elektriciteit thuis)
  • wat ik ga doen als ik 100000 km heb gedaan, of zo een nieuwe batterij dan niet duur is (ik zit op 145000km op de originele batterij)
  • kinderen die allerlei kobalt hebben gemijnd om mijn EV te maken, of hoe verwoestend lithium mijnbouw is voor mijn batterij
  • er is nu al niet genoeg elektriciteit, wat ga ik doen bij een blackout? (lachen want dan trek ik 240V van mijn batterij via een omvormer naar binnen)
  • of ik wel thuis geraak in de winter (ja even goed als in de zomer)
  • hoe vaak ik wel moet laden aan een laadpaal, en hoe lang dat duurt
  • of de bouwkwaliteit inderdaad zo triestig is van mijn Tesla
  • EV's zijn te duur (nog geen TCO-berekening gemaakt)
Vaak hebben ze wel interesse, maar hebben ze heel wat foute informatie gehoord. Er zijn dan ook niet veel mensen die in België al een EV rijden. Het betert, maar het gaat maar traag.

Ook opmerkelijk is het compleet negeren van Tesla, en het kopen van een Mercedes EQC, e-Tron of Polestar 2. Tesla is toch nog altijd het buitenbeentje, heel wat mensen zijn verknocht aan hun dealer en vertrouwen Tesla's niet.