EddieW
Member
DPG Media Privacy Gate
Oei oei oei, wat zou het oorzaak van dit..?
Ook wel lame dat ze constant “tesla” dit dat
Oei oei oei, wat zou het oorzaak van dit..?
Ook wel lame dat ze constant “tesla” dit dat
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Begrijpelijk, de media heeft ook jarenlang haar best gedaan om EV's neer te zetten als de mindere auto en met name bij Tesla het vergrootglas gebruikt als er op- en aanmerkingen waren.Ik ken heel wat verstandige mensen, die op basis van verkeerde informatie heel anders denken over EV's dan de meeste mensen hier.
Dat gaat dan over dingen zoals:
Vaak hebben ze wel interesse, maar hebben ze heel wat foute informatie gehoord. Er zijn dan ook niet veel mensen die in België al een EV rijden. Het betert, maar het gaat maar traag.
- niet op vakantie kunnen want je kan niet laden
- 'ik kan geen EV kopen want ik heb nog geen laadpaal' (maar ze hebben wel elektriciteit thuis)
- wat ik ga doen als ik 100000 km heb gedaan, of zo een nieuwe batterij dan niet duur is (ik zit op 145000km op de originele batterij)
- kinderen die allerlei kobalt hebben gemijnd om mijn EV te maken, of hoe verwoestend lithium mijnbouw is voor mijn batterij
- er is nu al niet genoeg elektriciteit, wat ga ik doen bij een blackout? (lachen want dan trek ik 240V van mijn batterij via een omvormer naar binnen)
- of ik wel thuis geraak in de winter (ja even goed als in de zomer)
- hoe vaak ik wel moet laden aan een laadpaal, en hoe lang dat duurt
- of de bouwkwaliteit inderdaad zo triestig is van mijn Tesla
- EV's zijn te duur (nog geen TCO-berekening gemaakt)
Ook opmerkelijk is het compleet negeren van Tesla, en het kopen van een Mercedes EQC, e-Tron of Polestar 2. Tesla is toch nog altijd het buitenbeentje, heel wat mensen zijn verknocht aan hun dealer en vertrouwen Tesla's niet.
Eens, ook bij een andere auto zou men twee uur vastzitten, blijkbaar geeft de term Tesla nog steeds voldoende clicks. Wel zonde van die prachtige auto.DPG Media Privacy Gate
Oei oei oei, wat zou het oorzaak van dit..?
Ook wel lame dat ze constant “tesla” dit dat
Als een Porsche, Ferrari, Lamborghini, ... dat zou veroorzaakt hebben zou er ook de merknaam staan hoor...Eens, ook bij een andere auto zou men twee uur vastzitten, blijkbaar geeft de term Tesla nog steeds voldoende clicks. Wel zonde van die prachtige auto.
Nog niemand in België die niet met een EV rijdt heeft me naar de Tesla service gevraagd.Daarbij helpt het ook niet dat de service van Tesla ook een behoorlijke tijd onder de maat was (service en prijs).
Toch wel een mooie click bait, zo’n artikel met richting 200 reacties op een gewone zaterdagmiddag.Ik moet zeggen dat de reacties genuanceerder worden...
Wat ook veel in de pers voorkomt is nieuws over de amygdala.
Deze discussie lijkt er onbewust ook over te gaan. We hebben in ons management-team nu zelfs een cursus om te herkennen waar in het bedrijf de amygdala iets te veel invloed heeft. Is best hoog en we zijn niet bepaald gewoon koekenbakkers.
https://www.knack.be/nieuws/wetensc...oor-je-amygdala/article-longread-1138809.html
Het verklaart ook waarom sommigen van ons een extra grote MX willen (veiligheid), de ene liever rechts rijdt (groep), de ander liever links rijdt (vrijheid), veel de naam van Tesla niet besmeurd willen zien (status), bijtelling sommigen slechts 1 auto van hun standaardmerk afweken (geld=veiligheid), etc.
We zijn gewoon een stelletje reptielen in een auto en achter een toetsenbord. Bewustzijn hiervan zou iedereen moeten hebben. Als je denkt dat we een stelletje apen in een auto ee achter een toetsenbord waren, was je dus een optimist.
De originele discussie was hoe de pers mensen beïnvloed, en dat ging dan breder dan enkel Tesla maar ging over alle EV's. Netto boeit het me niet echt dat mensen iets anders kopen dan een Tesla (maar gegeven het aanbod van snelladers in België en Frankrijk wordt je toch wel pionier als je een premium niet-Tesla koopt in België) maar de meeste van mijn 9 punten slaan natuurlijk op wat mensen denken over EV's en hoe het hen weerhoud om een EV te kiezen.Sommige punten herken ik hier ook wel. Ik rij tesla en ik vind dat zelf fijn rijden. Het boeit mij totaal niet wat de pers over tesla schrijft. Dat zal me een biet zijn. Door de inhoud van een artikel (onjuist of niet) ga ik er niet lekkerder of minder lekker in rijden.
Ik heb het idee dat anderen een krantenartikel wel belangrijk vinden en acties gaan ondernemen.
Mod: off-topic posts opgekuisd.
Hier geen vermelding van Tesla, maar behandelt wat meer de peak-oil implicaties op de markt.Ik weet niet of dit achter een betaalmuur zit (en veel van de data punten zijn hier al eens voorbij gekomen) maar dit is echt een heel interessant artikel: Peak Oil Is Suddenly Upon Us
Bloomberg - Are you a robot?
Tesla komt op meerdere plaatsen in het stuk voorbij en er is veel aandacht voor EVs in het algemeen.
Was al gepasseerd. Interessant te vermelden is dat het hier niet gaat over de taxichauffeurs die enige tijd kwamen klagen dat hun tweedehands Tesla's niet geschikt waren, maar dat het hier gaat over BIOS die de Tesla's recht van Tesla zelf haalt, en zelfs op de Tesla.com website staan.Taxi's zijn mankementen Tesla zat en eisen schadevergoeding
weet niet of dit hier al gepasseerd is ...