Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Dan kom ik tot de conclusie dat een van ons beiden geen Engels beheerst en ik spreek zowel op mijn werk als privé primair Engels, dus ik hoop zo dat ik het niet ineens verleerd ben.

satan’s toddler might be right here:

‘This rating focuses on the type and number of problems owners experienced during the preceding 12 months with their 3-year-old vehicle. The fewer the number of problems reported by car owners, the higher the score.’
 
Het maar eens in Google Translate gezet, wat die er van maakt:

"Tesla Fairs Poorly In The 2021 J.D. PowerDependability Study" wordt in vertaling
"Tesla beurzen slecht in de J.D. PowerDependability Study uit 2021".

Het gaat dus over beurzen ;)

Zie origineel:
upload_2021-2-19_20-58-44.png
 
Last edited:
Maakt ook niet veel uit. Kop van de tekst had ook kunnen heten "met onze eigen test die niet lijkt op de EPA test, halen we niet dezelfde cijfers als de EPA test." Maar dat bekt niet zo gek.

Dat het merendeel van de EV's in praktijk niet aan het rijbereik van de officiële testen geraken, was al langer bekend. Beetje zoals de meeste ICE's ook niet aan de verbruikscijfers van de officiële testen geraken.

Ik vind het wel des te opvallender dat Porsche zo een barslecht resultaat niet optekenen en regelmatig beter scoort in de praktijk.
 
Dat is juist het punt van dit onderzoek: er voldoen er 2 niet aan de EPA range, en de rest wel (en gaan er overheen). Zo slecht lijkt de indicatie die EPA geeft dus niet. Het lijkt er op dat Porsche zich echt aan de voorzichtige kant heeft opgesteld.
 
Dat is juist het punt van dit onderzoek: er voldoen er 2 niet aan de EPA range, en de rest wel (en gaan er overheen). Zo slecht lijkt de indicatie die EPA geeft dus niet. Het lijkt er op dat Porsche zich echt aan de voorzichtige kant heeft opgesteld.

Zonder dat je weet hoe er is getest is het lastig om er iets over te zeggen. Het kan ook zo zijn dat de test goed uitpakt voor Porsche.

Laten we wel zijn, het verschil is zodanig groot dat je niet meer kan spreken van voorzichtig, maar van een totaal verkeerde meting indien de test ook echt goed bruikbaar is om de EPA te verifiëren.