Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Hier nog wat informatie:


1618820385390.png


1618820406430.png

1618820467728.png



Residentiële doodlopende weg zonder belijning.
 
  • Helpful
Reactions: Maurice1
Hier nog wat informatie:


View attachment 654988

View attachment 654989
View attachment 654990


Residentiële doodlopende weg zonder belijning.
Maar hoe heeft AP dan nog aan kunnen staan? die heeft op z'n minst foutmeldingen gegeven.
 
En dit artikel met videobeelden vermeld dat het op een cul-de-sac was.

 
Maar hoe heeft AP dan nog aan kunnen staan? die heeft op z'n minst foutmeldingen gegeven.
AP stond niet aan. Media zegt maar wat. Bij andere auto's bij zo een ongevallen zet de bestuurder het op een lopen en gaat niemand zich afvragen of de BMW plots zelfrijdend was geworden.

Zoals je ziet is dit niet een weg waar je AP kan op activeren. En als AP geactiveerd zou zijn, dan weet je ook dat AP zich aan de snelheidslimiet houdt (+ zelf ingestelde marge van max. 10 km/u). Aan hoge snelheid op autopilot in het decor vliegen zijn 2 dingen die in combinatie met mekaar op die straat niet kunnen. En oh ja, dan komt autopilot nog elke ~15 seconden janken dat je het stuur niet vast hebt.
 
Bijzonder hoe @wooter conclusies kan trekken zonder de situatie echt te kennen, en het zelfs beter te weten dan de agent ter plaatse.


Zullen we het officiële onderzoek gewoon afwachten?
Let erop dat mijn link niet expliciet vermeld dat de auto zonder bestuurder zou gereden hebben. Neutrale berichtgeving, zonder voorop te lopen op het echte onderzoek.

Verder gebruik ik mijn kennis van het gebruik en de limieten van autopilot om aan te duiden dat het erg onwaarschijnlijk is dat autopilot geactiveerd was en er geen bestuurder in de wagen zou zitten.

Dit in tegenstelling tot de gequote agent die niet verder komt dan dat er geen bestuurder in de auto zat.

En vergeet aub ook niet de saus die media ervan maakt. Media heeft deadlines, en vraagt wat rond. Media rapporteert zelden anderhalf jaar later wat het onderzoek echt heeft gevonden (inclusief de twijfels) en de uitspraak van de rechter.

De kans is bijgevolg erg groot dat uit het officiële onderzoek zal blijken dat de auto niet op autopilot reed, de bestuurder is gaan lopen en er van al deze clickbait niks waar is. Ik zeg niet dat het niet kan, maar de voorwaarden om toch autopilot op zo een weg te gebruiken aan die snelheid zonder bestuurder achter het stuur veronderstelt meerdere doelgerichte acties van de bestuurder om de beveiligingsmechanismen te omzeilen. En is het dan nog de fout van Tesla?
 
Wooter, waar lees jij “dat er 3 gek aan het doen waren”?
Omdat zelfrijdende auto's zonder een chauffeur achter het stuur in Houston nog niet bestaan, gekkie.

Occam's razor.

Als een BMW tegen een boom knalt en er is geen bestuurder te vinden, gaan we toch ook niet op zoek naar de zelfrijdende componenten in een BMW?
 
  • Funny
Reactions: jpvdheijn
Er blijkt ook al een draadje te zijn over deze kwest van meer dan 5 pagina's

 
  • Like
Reactions: wooter
Ook met uitleg in Elons tweet zijn er nog scenarios mogelijk:
- ze waren aan het spelen met de Enhanced Auto Pilot trial version bij software update 2021.4.xx
- ze waren met Summon aan het spelen in de EAP trial version
- vuur en rook na crash zorgen voor paniek. Bestuurder krijgt eigen deur niet open en probeert vergeefs via andere portier te ontsnappen
- ...
 
Ook met uitleg in Elons tweet zijn er nog scenarios mogelijk:
- ze waren aan het spelen met de Enhanced Auto Pilot trial version bij software update 2021.4.xx
- ze waren met Summon aan het spelen in de EAP trial version
- vuur en rook na crash zorgen voor paniek. Bestuurder krijgt eigen deur niet open en probeert vergeefs via andere portier te ontsnappen
- ...
Ik ga voor scenario 3
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Meeste berichtgeving over de brand is ook fout. Het vuur bleef niet 4 uren ongecontroleerd branden, maar was uit na enkele minuten maar zoals procedure is wordt een batterij van een EV in zo een gevallen continu nat gehouden om te koelen.


1618901257088.png