Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Met al die dingen in de media moet ik altijd aan dit denken:

1619261429872.png



Ik wil me erg ver distantieren van fake media, maar moet wel vaststellen dat wat de media rapporteert over mijn expertises, bij tijden hilarisch verkeerd is. Gelukkig zijn alle 5G coronagekkies nog verkeerder.

En verder moet je ooit ergens wel iemand geloven, want je kan moeilijk zelf de studies van Auke Hoekstra, Transport & Environment zelf na narekenen zonder ook hun bronnen in twijfel te trekken.
 
  • Like
Reactions: Maarten
Dat doet Volvo al sinds 2020.
In 2000-2001 woonden wij als expats in Mexico. Wij hadden toen een Chevrolet Malibu als leasebak, gloednieuw met een 3,5 liter V6 motor. Die was toen al af fabriek beperkt op 170 km/u.

(Niet dat ik zo hard durfde te rijden met die auto, zelfs niet op de dure (en daardoor lege) Mexicaanse tolsnelwegen. Boven de 150 km/u voelde het alsof de lift-off speed werd bereikt en was er geen voelbare interactie meer tussen stuurwiel en onderstel. Ik had toen niet verwacht dat ik ooit nog een auto uit de VS zou kopen ;-)
 
Het is ook gewoon waar.

Tijdens de Q1 resultaten call legt Lars Moravy, VP Vehicle Engineering, uit dat ze samen met NTSB een Tesla getest hebben en daaruit concludeerden dat autopilot op zo een weg niet zou activeren, en cruise control op zo een weg, op die afstand, de auto zou versneld hebben tot 30mph.

De media maakt daarvan: "autopilot stond niet aan, maar cruise control wel, en cruise control is een onderdeel van autopilot!".

One of Autopilot's features was active in fatal Tesla ...
 
Als in de manual staat dat TACC een onderdeel is van AP, dan heeft Elon gelogen en stond AP aan. :D

Die schrijver kon wel in de politiek zitten.
Als TACC niet eens aan stond, kan je zelfs niet beweren dat dat onderdeel van AP aan stond.

Verklaring van earnings call was dat AP in zo een omstandigheden niet kan geactiveerd worden, en dat TACC in zo een omstandigheden tot 30mph zou accelereren, enkel werkt met de gordel ingeklikt, en de auto dus niet in een vuurbal zou veranderen.

Ergo: geen AP aan, geen TACC aan.
 
Als TACC niet eens aan stond, kan je zelfs niet beweren dat dat onderdeel van AP aan stond.

Verklaring van earnings call was dat AP in zo een omstandigheden niet kan geactiveerd worden, en dat TACC in zo een omstandigheden tot 30mph zou accelereren, enkel werkt met de gordel ingeklikt, en de auto dus niet in een vuurbal zou veranderen.

Ergo: geen AP aan, geen TACC aan.
@wooter, wil je even de eerste zin in de tekst die je zelf hier laat zien nog eens lezen?
 
@wooter, wil je even de eerste zin in de tekst die je zelf hier laat zien nog eens lezen?

1619767869936.png


1619767960153.png

In het Nederlands:
  • Tesla heeft samen met de NTSB een studie gedaan
  • In die studie hebben ze het gedrag van een Tesla Model S getest in vergelijkbare omstandigheden
  • En in die studie hebben ze het volgende gemerkt
    • autopilot zou niet geactiveerd kunnen worden in die omstandigheden, omdat belijning ontbreekt
    • traffic aware cruise control kon enkel geactiveerd worden
      • met de gordel bevestigd
      • vanaf 5 mph
    • eens geactiveerd, zou traffic aware cruise control
      • op de beschikbare afstand, vergelijkbaar met het ongeval
      • enkel tot 30 mph geaccelereerd kunnen hebben
    • traffic aware cruise control zou gedeactiveerd worden en de auto gestopt hebben
      • wanneer de gordel losgemaakt zou worden
Tesla heeft ook de gegevens van de NTSB van het ongeval nagekeken
  • Het stuur was gedeformeerd
    • wat een vermoeden geeft dat er toch een bestuurder achter het stuur zat
  • alle gordels waren los
    • wat het scenario met het activeren van traffic aware cruise control onmogelijk maakt
Daaruit kan je de volgende vragen stellen:
  • wie heeft het stuur gedeformeerd
  • als iemand claimt dat traffic aware cruise control dan toch actief was
    • wie heeft de auto doen versnellen tot minimum 5 mph om TACC te activeren?
    • wie heeft vervolgens de auto doen versnellen tot voorbij 30mph om de auto om te vormen tot een vuurbal bij de eerste bocht?
    • wie heeft dan na het ongeval de gordel van de bestuurder losgeklikt?
 

View attachment 658325

View attachment 658326
In het Nederlands:
  • Tesla heeft samen met de NTSB een studie gedaan
  • In die studie hebben ze het gedrag van een Tesla Model S getest in vergelijkbare omstandigheden
  • En in die studie hebben ze het volgende gemerkt
    • autopilot zou niet geactiveerd kunnen worden in die omstandigheden, omdat belijning ontbreekt
    • traffic aware cruise control kon enkel geactiveerd worden
      • met de gordel bevestigd
      • vanaf 5 mph
    • eens geactiveerd, zou traffic aware cruise control
      • op de beschikbare afstand, vergelijkbaar met het ongeval
      • enkel tot 30 mph geaccelereerd kunnen hebben
    • traffic aware cruise control zou gedeactiveerd worden en de auto gestopt hebben
      • wanneer de gordel losgemaakt zou worden
Tesla heeft ook de gegevens van de NTSB van het ongeval nagekeken
  • Het stuur was gedeformeerd
    • wat een vermoeden geeft dat er toch een bestuurder achter het stuur zat
  • alle gordels waren los
    • wat het scenario met het activeren van traffic aware cruise control onmogelijk maakt
Daaruit kan je de volgende vragen stellen:
  • wie heeft het stuur gedeformeerd
  • als iemand claimt dat traffic aware cruise control dan toch actief was
    • wie heeft de auto doen versnellen tot minimum 5 mph om TACC te activeren?
    • wie heeft vervolgens de auto doen versnellen tot voorbij 30mph om de auto om te vormen tot een vuurbal bij de eerste bocht?
    • wie heeft dan na het ongeval de gordel van de bestuurder losgeklikt?
Unknown speaker...yeah right.

Lars Moravy, vice president of vehicle engineering. Die heeft toch wel verstand van zaken ipv een unknown speaker 🥲

Maar nog steeds weet mainstream media dit uit proporties te trekken. Te triest voor woorden.