Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Het erge is (en dat betoogt "solving the money problem" ook) is dat de meeste media de artikelen achter een paywall zetten en de niet-abonnees blijven zitten met (alleen) de negatieve kop. Overigens deugt er van de verhalen achter paywall meestal ook niet veel. Big Oil /Big auto houdt het nog wel een tijdje vol hoor. Benieuwd wat er gebeurt als Tesla ineens reclame gaat maken. Helaas (voor de aandeelhouders) zullen we dat voorlopig niet gaan zien, want ze kunnen de vraag voorlopig nog niet aan. Maar kijk er anders naar: de aandelen zijn (hierdoor) nog steeds betaalbaar!
 
Ik heb geen idee over de grond van de zaak, maar blijf het zorgwekkend vinden dat Tesla de rijgegevens er bij haalt om aan te tonen dat je gemiddeld gezien harder optrekt dan anderen Tesla-rijders. Je kan je er toch niet van ontdoen dat Tesla het harde optrekken van de P100D of M3P naar voor schuift als een verkoopsargument. Maar als er problemen zijn gaan ze je er op wijzen dat je te vaak een stoplichtsprintje trok...

Een aantal Tesla-rijders kopen de wagen daar juist voor en daar moet hij toch tegen kunnen. Nu een Plaid in de markt zetten als snelste productiewagen en later zeggen 'ja, maar je had er niet zo vaak mee mogen optrekken'. Triestig.

Als het gaat om de ludicrous mode gaat vind ik een nuance wel op zijn plaats.
Volgens mij wordt er bij het inschakelen van de ludicrous mode van de P100D een waarschuwing getoond dat dit voor extra slijtage van de motor/aandrijving zorgt.
Als een auto extra slijtage vertoont als gevolg van veelvuldig gebruik van de ludicrous mode en de eigenaar hierover bij een rechter gaat klagen, vind ik het redelijk dat Tesla zich verdedigt door aan te tonen dat deze mode veelvuldig gebruikt is.
 
Titel van de krant "Het Laatste Nieuws" dekt de lading niet.

 
Titel van de krant "Het Laatste Nieuws" dekt de lading niet.

Was het maar het laatste nieuws dat ze ooit publiceerden.
 
Titel van de krant "Het Laatste Nieuws" dekt de lading niet.

De commentaren onderaan van de Dacia Sandero fractie zijn weer om te smullen 🤣
 
De Volkskrant:

E-auto is niet het einde, maar de redding van de Duitse auto-industrie

Ze bestaan: krantenkoppen die niet negatief zijn over de elektrische auto! :)
Ik denk dat ze het daar in duitsland nog niet helemaal snappen qua tijdlijn. De wereldwijde vraag in 2030 is ongeveer 50-60 miljoen (in Europa zelfs helemaal geen ICE meer), dus heeft Tesla dan verreweg het grootste marktaandeel van de gehele automarkt met 20 miljoen stuks. Batterijen zijn echt het probleem en dat los je niet op met zo weinig productiecapaciteit. Dus of dit nou een kwaliteitsartikel is... (doet me denken aan die bekende 2 foto's van New York voor en na de implementatie van het concept automobiel. Dat was in 10 jaar afgerond. ) En dan moeten ze nog wat met het dealernetwerk... Vergeet niet dat een EV nu TotalCostOwnership al goedkoper is dan een kleine middenklasser ICE, dus het pariteitspunt van de prijs van het automobiel zelf zal lang niet iedereen afwachten, want als er iets anders goedkoper is spreekt zich dat in onze contreien al snel rond.
Ik wil hier in 2030 graag aan herinnerd worden met : "Haha, het is inmiddels al weer even geleden dat die voorspelling uitkwam, wat zijn er een hoop omgekiept of doorgestart met alleen hun EV-tak"
 
Het is hier ook al vaak gememoreerd - hoe lang kun je klanten zo op de proef stellen?

Ik heb geen idee waar dit artikel over gaat, behalve dat het op de laatste dag van het kwartaal gepubliceerd is en ik denk negatief bedoeld is.
 
Ik heb geen idee waar dit artikel over gaat, behalve dat het op de laatste dag van het kwartaal gepubliceerd is en ik denk negatief bedoeld is.
Misschien eerst even lezen dan? Zo negatief is het niet en het punt wat ze maken is zeer valide en bovendien ondersteund met publiek beschikbare feiten. Je kunt van Bloomberg zeggen wat je wilt, maar ik ken ze niet als prutsers.
 
Misschien eerst even lezen dan? Zo negatief is het niet en het punt wat ze maken is zeer valide en bovendien ondersteund met publiek beschikbare feiten. Je kunt van Bloomberg zeggen wat je wilt, maar ik ken ze niet als prutsers.
Dana Hull staat niet bekend om haar Tesla liefde, wat die uitspraken over ontevredenheid van Powerwall- en solar installaties bereft, die kan ik niet verifiëren .
 
Dan lees je toch echt niet goed. Heb je het wel gelezen?
Misschien eerst even lezen dan? Zo negatief is het niet en het punt wat ze maken is zeer valide en bovendien ondersteund met publiek beschikbare feiten. Je kunt van Bloomberg zeggen wat je wilt, maar ik ken ze niet als prutsers.
Kom maar op want ik zie het niet.

Wat vaag gewauwel over dat er ontevreden Tesla klanten zouden zijn op twitter. Countless examples zegt de tekst, maar er worden er geen concrete gegeven. Er wordt wat gelinkt naar oudere artikels, en nog een stamp erop dat een executive het bedrijf verlaten heeft (ook weer oud nieuws). Weer nog wat gewauwel over Customer Experience (terwijl ik je uitdaag om de VP van Customer Experience bij Apple eens te noemen) en nog niet eens een conclusie.
Dana Hull staat niet bekend om haar Tesla liefde, wat die uitspraken over ontevredenheid van Powerwall- en solar installaties bereft, die kan ik niet verifiëren .
Oh, dat verklaart het. Weer een nutteloze click gedaan. Twee keer zelfs, de tweede keer om in detail deze woordendiarree te lezen.
 
  • Like
  • Funny
Reactions: RobsEV and job-lek