Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Kom maar op want ik zie het niet.

Wat vaag gewauwel over dat er ontevreden Tesla klanten zouden zijn op twitter. Countless examples zegt de tekst, maar er worden er geen concrete gegeven. Er wordt wat gelinkt naar oudere artikels, en nog een stamp erop dat een executive het bedrijf verlaten heeft (ook weer oud nieuws). Weer nog wat gewauwel over Customer Experience (terwijl ik je uitdaag om de VP van Customer Experience bij Apple eens te noemen) en nog niet eens een conclusie.
Wooter - het is duidelijk dat we van mening verschillen en ik heb geen behoefte om in een polemiek met je te belanden, daarvoor is mijn tijd me te kostbaar, dus wat mij betreft noteer je deze weer in het rijtje “gelijk gehad”.

Als je serieus interesse hebt in de VP customer experience bij Apple dan zou je in de lijn van Deirdre O’Brien kunnen kijken (Apple Leadership - Deirdre O’Brien) - bijvoorbeeld Steve Cano voor de US (https://www.linkedin.com/in/steve-cano-43250677), maar ik kan me ook voorstellen dat je opmerking meer bedoeld was om je punt te onderstrepen.
 
  • Like
Reactions: Hayden
Als je serieus interesse hebt in de VP customer experience bij Apple dan zou je in de lijn van Deirdre O’Brien kunnen kijken (Apple Leadership - Deirdre O’Brien) - bijvoorbeeld Steve Cano voor de US (https://www.linkedin.com/in/steve-cano-43250677), maar ik kan me ook voorstellen dat je opmerking meer bedoeld was om je punt te onderstrepen.
Inderdaad. Ik heb nog nooit van ze gehoord, dus het argument van Dana Hull dat Tesla nood heeft aan een zichtbare VP van Customer Experience is onzin.
 
Zoals verwacht :confused:

Plaid nu al een evergreen! “Toch heeft het autobedrijf de laatste jaren verschillende veranderingen aan het Model S Plaid doorgevoerd” 😀
 
Tip: professionele foto’s van de Model S Plaid op Pike’s Peak gratis te downloaden in hoge resolutie.

Link: Dropbox - Password Required
Wachtwoord: uptesla

Sample:
7ED4757C-13F0-4ABE-A9FB-17D2E1059A19.jpeg
 
  • Love
Reactions: Maurice1
Zoals verwacht :confused:


Toen een van de eerste Taycans in de fik vloog in Florida vonden de heren journalisten het niet nodig daar ook maar een letter aan te wijden.
 
Denk dat jullie echt wel paranoia aan het worden zijn. Ik lees verschillende kranten en de terugroepacties van andere merken alsook dergelijke incidenten staan er ook wel in. En de rest die in de kranten staat over Tesla is vaak met recht en rede. Altijd die beloftes die rijkelijk te laat verwezenlijkt worden of zelfs helemaal niet, ze werken het zelf in de hand. Bij ieder merk scheelt er wel eens iets maar om dan telkens terug in die slachtofferrol te kruipen, wordt snel oud. Om die redenen zijn de fanboys van Tesla een zegen voor de kranten, kliks en reacties gegarandeerd. Heb jaren met Audi gereden en op een forum van Audi actief geweest, nooit al die overdreven reacties meegemaakt daar en vaak ook berichten zien verschijnen van terugroepacties van duizenden auto's. Laat dat gewoon passeren en die krantenkoppen verdwijnen vanzelf.

Dit is geen paranoia. Dagelijks (!) vliegen er honderden auto’s in brand. Daaronder ook gloednieuwe auto’s. De meeste halen nooit het nieuws en als dat wel zo is, wordt het merk meestal niet genoemd. Maar vliegt er een nieuwe Tesla in brand, dan wordt dat breed uitgemeten tot in alle uithoeken van de wereld, met naam en toenaam.

Het is toch volstrekt achterlijk dat er door een Nederlands krantje aandacht wordt besteed aan een autobrand in Pennsylvania waarbij niemand gewond raakt. Alleen maar omdat het een Tesla is. Als je dat niet ziet, ben je echt te goedgelovig.

Terugroepacties halen soms de krant (een piepklein berichtje), maar alleen als het om een heel ernstig mankement gaat of er miljoenen auto’s mee gemoeid zijn. De meeste terugroepacties krijgen nooit aandacht, terwijl er zeker honderd per jaar zijn over alle merken samen. Bij Tesla daarentegen wordt elke terugroepactie breed uitgemeten, zelfs als het niet echt terugroepactie is zoals de OTA van vorige week in China.

Ik denk niet dat er een groot complot achter zit. Wat de reden dan is? Een persoonlijke afkeer van Tesla of Elon Musk? Een obsessie voor het merk? Clickbait? Wie het weet mag het zeggen. Maar dat er een dubbele standaard geldt, is wel duidelijk.
 
Je vergeet dat de automobielindustrie een groot deel van de advertentie-inkomsten genereert, M.
En dat Tesla niet adverteert.
En onderschat Big Oil ook niet, Zolang hun waterstofsprookje (dat mogelijk zelfs alleen maar bestaat om verwarring te zaaien (en dat lukt bij sommigen) over wat "de auto van de toekomst" nou wordt; EV of FEV) nog niet echt wordt geloofd is het in ieder geval zaak om maximaal de transitie naar EV's te remmen. 2,85 miljard dollar per dag gaat er in olie om. Ieder twijfelaar of naysayer die daarin gevangen is, is meegenomen en velen daarvan zelfs ICE-ambassadeur.
Hoe vaak ik niet hoor: "Waterstof gaat het echt worden.."
 
En onderschat Big Oil ook niet, Zolang hun waterstofsprookje (dat mogelijk zelfs alleen maar bestaat om verwarring te zaaien (en dat lukt bij sommigen) over wat "de auto van de toekomst" nou wordt; EV of FEV) nog niet echt wordt geloofd is het in ieder geval zaak om maximaal de transitie naar EV's te remmen. 2,85 miljard dollar per dag gaat er in olie om. Ieder twijfelaar of naysayer die daarin gevangen is, is meegenomen en velen daarvan zelfs ICE-ambassadeur.
Hoe vaak ik niet hoor: "Waterstof gaat het echt worden.."
Vraagje: stijgt of daalt de dagelijkse 2,85 miljard omzet in olie door de transitie naar EVs?

Mijn 2ct: het stijgt, omdat de ICE exemplaren die nu worden ingeruild voor een EV ook nog blijven rijden en vaak meer kms maken bij de nieuwe eigenaar, èn omdat voor iedere nieuwe EV ook extra olie wordt omgezet (ja ook jouw Tesla heeft een oliefilter)
 
Vraagje: stijgt of daalt de dagelijkse 2,85 miljard omzet in olie door de transitie naar EVs?

Mijn 2ct: het stijgt, omdat de ICE exemplaren die nu worden ingeruild voor een EV ook nog blijven rijden en vaak meer kms maken bij de nieuwe eigenaar, èn omdat voor iedere nieuwe EV ook extra olie wordt omgezet (ja ook jouw Tesla heeft een oliefilter)
Neem aan dat je een grapje maakt. Dat zou alleen kloppen als er geen ICE's meer naar de sloop gaan én er in totaal veel meer kilometers worden gereden (wat door corona tijdelijk wel zal kloppen, maar op termijn is dat niet het geval. We weten dat er amper nieuwe ICE meer wordt verkocht en de huidige zijn over 15 jaar voor 90% op de schroothoop beland. met die 10% rest plus wat de komende jaren verkocht zal worden wordt natuurlijk niet meer dan nu aan olieproducten verstookt. En ja smeermiddelen blijven nodig en die zullen dan mogelijk duurder gaan worden als dat uit aardolie moet blijven komen.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Neem aan dat je een grapje maakt. Dat zou alleen kloppen als er geen ICE's meer naar de sloop gaan én er in totaal veel meer kilometers worden gereden (wat door corona tijdelijk wel zal kloppen, maar op termijn is dat niet het geval. We weten dat er amper nieuwe ICE meer wordt verkocht en de huidige zijn over 15 jaar voor 90% op de schroothoop beland. met die 10% rest plus wat de komende jaren verkocht zal worden wordt natuurlijk niet meer dan nu aan olieproducten verstookt. En ja smeermiddelen blijven nodig en die zullen dan mogelijk duurder gaan worden als dat uit aardolie moet blijven komen.
Is jouw ICE naar de sloop gegaan? Mijn 25 jaar oude 740iL met 420k km op de teller is ook niet gesloopt en rijdt nu als taxi in Polen.
De doorsnee overstapper uit mijn omgeving in deugstad 020 reed uit carbonschaamte steeds minder kms in de Volvo V70 diesel maar vond de slooppremie te laag. “Die auto is nog geen 10 jaar oud, kan zeker een half miljoen kms rijden en is nog niet eens op de helft”
 
“Die auto is nog geen 10 jaar oud, kan zeker een half miljoen kms rijden en is nog niet eens op de helft”
Een beetje off-topic, maar deze auto's vallen onder dit scenario:

1625492971087.png

Nu ga ik niet roepen dat TaaS zo een hoge vlucht gaat nemen zonder robotaxi's, maar het gaat wel op voor EV's, en je benzine of diesel wordt hoe langer hoe meer een stranded asset. In Noorwegen zien ze de tsunami gelukkig vroeg komen dus kunnen ze hun ICE's nog aan de rest van Europa verkopen, maar aan wie gaan wij onze benzines of diesels verkopen binnen 5 tot 10 jaar? In veel Afrikaanse en Oost-Europese landen zijn ze ook al lang klaar met onze afdankertjes hoor.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Is jouw ICE naar de sloop gegaan? Mijn 25 jaar oude 740iL met 420k km op de teller is ook niet gesloopt en rijdt nu als taxi in Polen.
De doorsnee overstapper uit mijn omgeving in deugstad 020 reed uit carbonschaamte steeds minder kms in de Volvo V70 diesel maar vond de slooppremie te laag. “Die auto is nog geen 10 jaar oud, kan zeker een half miljoen kms rijden en is nog niet eens op de helft”
De mijne was 3 jaar oud en inderdaad niet naar de sloop (mijn vorige Tesla wel ;-), maar je redenering gaat daarom nog wel mank, want er komen wel iets meer auto's bij misschien na corona, maar im grossen ganzen blijft de hoeveelheid rondrijdende auto's en aantal gereden kilometers gelijk, waarvan steeds meer EV.
 
De mijne was 3 jaar oud en inderdaad niet naar de sloop (mijn vorige Tesla wel ;-), maar je redenering gaat daarom nog wel mank, want er komen wel iets meer auto's bij misschien na corona, maar im grossen ganzen blijft de hoeveelheid rondrijdende auto's en aantal gereden kilometers gelijk, waarvan steeds meer EV.
"er komen wel iets meer auto's bij"

wake up and smell the coffee:

GROWING RAPIDLY FROM 1 BILLION TO MORE THAN 2.5 BILLION VEHICLES IN 2050 o_O

The global light duty vehicle fleet including passenger cars and light commercial vehicles (e.g. pick-ups and delivery vans) is growing rapidly, from about 1 billion vehicles today to more than 2.5 billion vehicles by 2050. The majority of this growth will be taking place in developing markets. The growing vehicle fleet will lead to an almost three-fold increase of energy use and CO2 emissions globally.